constante druk op de blaas!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tienagemum, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    heey,

Ik heb erg last van een constante druk op de blaas, het gevoel dat ik moet plassen, maar als ik dan naar toilet ga , komt er amper urine dan is het 2 minuten over en komt het al weer terug!?

Heeft nog iemand hier last van!?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heb je je al eens laten testen op blaasontsteking?

3. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Ik dacht al dat ik deze reactie ging krijgen, mar het is echt geen blaasonsteking ;).
    Bij het plassen heb ik helemaal geen branderig gevoel of irritant gevoel!
    Maar ik kan eens bellen naar de dokter ;) kan nooit kwaad he :p

Xx.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Tijdens de zwangerschap heb je vaak niet de klassieke blaasontsteking verschijnselen zoals branderigheid, ik heb bij elkaar opgeteld tijdens mijn 5 zwangerschappen zo'n 25 keer blaasontsteking gehad, ga maar voor de zekerheid heen, het is een kleine moeite. Een verwaarloosde blaasontsteking kan gevaarlijk zijn in de zwangerschap.

Het kan natuurlijk ook altijden "alleen maar" de druk van je groeiende baarmoeder zijn, maar je weet het nooit.

5. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    oke, ik bel meteen naar de dokter! :)
    Is horen wat ie zegt :D

Xx

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Je kan het altijd even laten checken. Ik plas ook vaak kleine beetjes maar bij mij komt het echt door de baarmoeder die op mijn blaas drukt. Ook als mijn darmen "vol" zitten heb ik hier last van.
    En ik moet per dag gewoon heel vaak naar de wc. Soms ben ik net de deur uit moet ik alweer!
    Ik heb een week geleden mijn urine weer laten controleren maar het was geen blaasonsteking.

groetjes

7. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Indd dokter zegt strx eens langs komen, gaan ze de urine controleren en dan zien we wel.
    Maar hij zegt ook dat de kans bestaat dat het gwn de drukkende baarmoeder is!

X.

8. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

toevallig had ik vandaag een 20 weken screening en toen vroeg ze aan me of ik vaak moest plassen.. jah dat moet ik zei ik.. toen zegt ze dat kan ook niet anders want je kindje ligt precies met het hoofdje op de blaas te drukken.. haha.. ze ligt erg ver in mijn bekken ipv wat bovenin de buik.. vindt ze schijnbaar lekker ofzo.. lekker verstopt in de placenta... maar het drukkende gevoel op de blaas heb ik ook al een paar weken.. ook vanaf 15 a 16 weken.. blijkbaar drukt je kindje er dan tegenaan wanneer je dat rotgevoel van een volle blaas even voelt..!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb het ook, doordat het kindje op mijn blaas drukt.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook van de druk op de blaas
    net de uitslag binnen van onderzoek blaasontsteking maar niks aan de hand ....
    en ik moet echt zodra ik klaar ben voor mijn gevoel al weer... ik ga ook maar niet te ver van de wc vandaan... als ik zit gaat het nog wel maar als ik moet staan/lopen is het mis....
    wel super vervelend hoor

11. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    net bij de dokter geweest, morgen weet ik meer :)

Hoopdat het geen blaasontstekeing is maar naar mijn gevoel is het gwn de baby die drukt!

12. GhitaThakoerdin

ik denk dat het je kindje is hoor.. maar een blaasontsteking laten uitsluiten is heel verstandig!

13. Niet meer actief

Ik heb dat ook, maar geen blaasontsteking.
    Komt bij mij omdat de kleine er tegen aan schopt, of er op ligt.

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Heb het ook gehad eerste 4 maanden en daarna vanaf maand 6 weer en nu nog steeds. Meestal komt het door het kindje. Maar het kan evengoed blaasontsteking zijn, heb ik ook gehad.

15. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Altijd goed om voor de zekerheid te laten testen op blaasontsteking, bij mij in de familie kom blaasontsteking veel voor. Maar zoals hierboven al staat tijdens de zwanger, korte plasjes, en geen branderig gevoel..laten gaan. totdat ik op een nacht wakker werd, heftig trillend van top tot teen, en zweet liep langs mij heen :confused: heeft mijn mannetje in een reactie een suikerklontje in mijn mond gestopt maar ging niet over. In de auto naar de HP gegaan, en kwartier later lag ik op de verloskunde met 28 weken! Onderzoeken gedaan, CTG ... uitslag: verwaarloosde blaasontsteking :rolleyes:
    Dus als je een drukkend gevoel, aandrang tot plassen, en uiteindelijk kleine beetje plas..ga voor de zekerheid even naar de dokter toe! Beter 1x teveel dan 1x te weinig!

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd Patricia, mijn derde dochtertje is geboren met 29 weken door een verwaarloosde blaasontsteking, ik had echt geen pijn of iets! De weeen waren niette stoppen en geen een van de sukkel daar dacht aan blaasontsteking omdat ze mij hadden gevraagd of ik klachten had, nee dus! Weeenremmer gehad met 28 weken, na een week naar huis braken toch mijn vliezen. Daarom zeg ik, beter 1 keer te vaak checken dan 1 keer te weinig! Vandaar dat ik het nu ook aanraadde dus.

17. Jippeltje

Jippeltje Actief lid

23 jul 2007
    122
    0
    0
    Hoi Ghita,

Ik heb vorige week mijn screeningsecho gehad en bij mij is het precies hetzelfde als bij jou ! Ook die van mij ligt erg laag, lekker vast denk ik, en druk continue op mijn blaas...niet fijn, want ik moet daardoor elke 30 minuten plassen. Het ergst is als ik aan het lopen / wandelen ben, dan moet ik meteen naar het toilet... :)
    Maar ja, alles voor het goede doel en voor de rest gaat het helemaal uitstekend met mij en de baby !

18. GhitaThakoerdin

haha ja ik ken het.. elke 30 min naar het toilet... en idd vooral als je loopt.. erg vervelend soms maar ik denk ook zo van.. ach het hoort er allemaal bij en gelukkig gaat alles goed met mn meid! dan maar wat vaker plassen haha..
    wat fijn dat het verder uitstekend gaat met jullie! Geniet ervan..!

19. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    uitslag gekregen en geen blaasontsteking!
    Dus gwn drukkende baby :)
    jah het is eeen kwaaltje maar er valt zeker mee te leven, liever dat dan tot je 12 weken kots misselijk zijn :)

Xx

20. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Wacht maar tot je kindje goed voelt stampen of slaan met de handjes... dat is gewoon zo stimulerend... dan hol je bijna naar het toilet zonder dat je moet gaan!
    Blij dat je geen blaasontsteking hebt.

Als je gelukt hebt... bij mij is het een periode heel erg geweest, dan een hele tijd minder omdat baarmoeder hoger kwam te liggen en nu begint het stilaan weer op te komen.

Deel Deze Pagina