dag allemaal! Graag wil ik jullie advies over het volgende : Ik heb nu al 3 dagen lang last van constante harde pijnlijke buiken, om de 10 minuten en houden ongeveer een 1 minuut aan. Gisteren heb ik ook een beetje bloed verloren, niet heel veel.. het is een uur later ook gestopt. Ik heb contact opgenomen met mijn verloskunidge, zij gaf aan dat ik in bed moet gaan liggen en een paracentamol moet innemen. Inmiddels lig ik 3 dagen plat in bed, de trekkende pijn blijft aanhouden. . mijn verloskundige geeft aan dat ik geduld moet hebben, ze doet er heel makkelijk over etc.. en dat de pijn vanzelf overgaat als ik mijn rust neem ( ps ik heb geen blaasonsteking) mijn urine is okay. Echter maak ik mij wel zorgen. Wat adviseren jullie mij? kan ik niet beter c ontact opnemen met mijn huisarts? ik heb het gevoel dat mijn verloskundige mijn klachten niet al te serieus neemt? het liefst wil ik een echo zodat ik een beetje gerustgesteld ben?? ps ben 33 weken zwanger.
Als jij het gevoel hebt dat ze je niet serieus neemt zal ik zeker de ha even bellen. Je bent onzeker en logisch en je wil gewoon een duidelijk antwoord. Dat horen ze je te geven. Je kun altijd bellen daar zijn ze voor toch? Ik heb verder geen advies voor je. Dat van die rust nemen is altijd verstandig als ik je verhaal lees. Gewoon even bellen hoor!
De verkloskundige is vandaag pas eindelijk langs gekomen, ze heeft een beetje mijn buik gevoeld.. en ze zei nou hier hoef ik mij geen zorgen om te maken.. de harde buiken komen om de 15 minuten... als het om de 5 minuten was ja, dan is het wel zorgelijk.. Hartje geluisterd was ook gelukkig goed.. " ze zei wel van sommige zwangere vrouwen hebben gewoon veel meer last van harde buiken" en bloedverlies.. dat is normaal. ik ga morgen wel even voor de zekerheid mijn ha bellen.. bedankt voor je advies. groetjes.
Heel goed dat je even de ha belt. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat ze zo doet.. Bij mij stonden ze gelijk op de stoep! Ik heb ook regelmatig pijnlijke harde buiken, of wel voorweeen.. Soms een dagje niet, soms heeeeeel veel.. Zodra ik bel dat het echt veel is, of ik mij echt zorgen maak, dan staan ze hier.