Constante koorts..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Star87, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hii!

    Ik ben erg benieuwd wat jullie denken van onderstaand verhaal. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.

    Onze zoon is bijna 1,5 jaar. Vorig jaar september heeft hij een eerste antibiotica kuur gehad voor een oorontsteking, hij was toen 7 maanden.

    De laatste tijd heeft hij erg vaak koorts, ook op momenten dat ik het niet eens zou weten. Maar doordat ik het ben bij gaan houden, zie ik dat er ook verhogingen en koorts zijn wanneer hij geen zieke indruk maakt. Vorige maand in juni, gingen wij een week op vakantie. De week ervoor had hij koorts, en toen we weggingen was het over. Toen we terugkwamen ging het weer niet goed, en bij temperaturen had hij dus alweer koorts. Hiermee ben ik naar de ha gegaan omdat ik wilde dat hij werd nagekeken. Hij had ook erg onrustige nachten, veel wakker en huilen. Ik dacht dus meteen aan een oorontsteking en dit bleek ook het geval. Hier heeft hij een antibiotica kuur voor gehad.

    Vorige week, was hij snachts weer onwijs onrustig en heel erg warm, dus alweer koorts. Ik heb dit een paar dagen aangekeken, maar zijn eigen lijfje kon het niet oplossen. Weer de ha gebeld, nu wilse ik dat ze hem gingen nakijken. Hij had namelijk op zeer korte tijd weer koorts en dit bleef duren, hij heeft uiteindelijk 10 dagen koorts gehad. Weer een antibiotica kuur, en doorgestuurd naar de kno arts. Gelukkig kan ik hier aanstaande maandag terecht. Ze vond het wel een twijfelgeval omdat het geen middenoorontsteking zou zijn maar omdat het zo vaak terugkomt en de koorts terug blijft komen, mocht ik zelf besluiten wat te doen. Natuurlijk een doorverwijzing. Bij het consultatiebureau blijkt hij nu 700 gram afgevallen te zijn en dit heeft volgens haar wel een verklaring. Het kost hem teveel energie.

    Maar nu vanmiddag dacht ik.. nee he, wat voel je warm. Jullie raden het al.. 38.7 . Hij is nog maar sinds afgelopen woensdag van de antibiotica kuur af, en dat was de 2e op 5 weken tijd.
    Conclusie is dus dat het niet genoeg helpt en ik me ook zorgen maak. Ik weet het, maandag hoor ik meer.. en ik hoop echt dat ze zeggen, dit is de reden en we gaan hem helpen. Maar wat als het niet nodig blijkt te zijn, waar moet ik het dan zoeken?

    Merk dat ik me machteloos ga voelen en onrustig. Wil hem zo graag helpen.

    Hebben jullie enig idee of het echt zou kunnen zijn dat de oplossing alles te maken gaat hebben met eventuele buisjes?

    dankjullie wel alvast voor het mee denken:)
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier bij de 3e een chronische oorontsteking waarbij hij maanden lang ziek was en koorts had. Op een leeftijd van 10 weken al de eerste antibiotica binnen. Maanden daarna bleef het slecht met steeds opnieuw oorontsteking. Uiteindelijk vanaf 7 maand tot 11 maand aan de onderhoudsantibiotica gezeten omdat hij maar koorts bleef houden en ziek bleef. Met 11 maand buisjes gekregen en toen bijna een jaar lang goed geweest. Nu zijn de buisjes eruit gevallen en heeft hij weer iedere 3 a 4 weken een paar dagen oorontsteking met een aantal dagen koorts. Maar hij is er niet heel erg ziek van, dus we wachten opnieuw laten plaatsen van de buisjes nog even af.
     
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ahh jeetje ookal zo vaak ziek en oorontsteking. Wel fijn te horen dat het enorm goed geholpen heeft dat jaar. Persoonlijk vind ik iedere 3/4 weken oorontsteking erg veel, maar wat je zegt als hij er weinig last van heeft zou ik het misschien ook aankijken. Hopelijk groeien ze er met de tijd overheen. Sterkte ook, het is zo sneu die kleintjes!
     
  4. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde verhaal als bij gruffalo. Bij mijn zoontje startte het met vanaf 6 maanden eigenlijk steeds koorts en dan ook oorontsteking. Zodra AB muur dag of 2 op was begon het weer. Uiteindelijk met 11 maanden buisjes gekregen. Daarna waren de oorontstekingen verleden tijd.

    Wel daarna tot hij 2 was mega gekwakkeld met koorts / vaak ziek / alle virusjes oppakken. Denk dat zijn weerstand door al het ziek zijn en AB beneden peil was.

    Gelukkig daarna echt zelden meer ziek geweest! Dus wellicht gaat kno jullie ook veel soelaas bieden. Niet leuk is het. Sterkte!
     
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hier ook, 9 mnd eerste oorontsteking en hij is toen zo een beetje 4 maanden ziek geweest. Bij alles wat hij oppikte direct koorts wat op z'n oren sloeg, in 4 maanden heeft hij 10 oorontstekingen gehad en 8 ab kuren, en de 5de, 6de ziekte, hvm ziekte. Meestal week/ 1,5 week koorts, 1/2 dagen beter en dan begonnen we weer. Hier hield het ook ineens op. Daarna nauwelijks meer ziek geweest. Hij is nu 4,5. En sinds een maand na z'n eerste verjaardag heeft hij nog maar 2x koorts gehad. De afspraak bij de kno hadden wij net in die laatste maand koorts, ze hebben hem nog even in de gaten gehouden en daarna afgesloten.

    Dus wat nu precies was?? Geen idee..

    Goed dat je maandag naar de kno kan! Hopelijk kunnen ze verder helpen!
     
  6. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    klinkt idd herkenbaar dat ze zo snel na de kuur dus weer ziek zijn. Helaas hier dus vannacht flink koorts, en was echt een zielig hoopje. Hoop zeker dat kno iets gaat betekenen, wat zou dat een opluchting zijn voor hem.
     
  7. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    wat heftig, zo vaak een ab kuur!! De reden is waarschijnlijk toch zijn oren geweest. Maar wat het dan precies geweest is dat het ineens is gestopt is heel bijzonder maar wel fijn dat het uiteindelijk zelf gestopt is en buisjes niet meer nodig waren. Wat denkt kno zelf dat het ineens niet meer terugkwam? Zou een lichaampje het toch ineens zelf kunnen oplossen?

    hier vannacht ook weer hoge koorts, het is net een klein kacheltje. Ik hoop echt dat ze ons morgen verder helpen en we snel terecht kunnen. dankjewel voor je reactie.
     
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Lichaam lost het uiteindelijk ook vanzelf op en kinderen groeien er altijd overheen. Meeste kinderen zijn er met een jaar of 4 over, soms duurt het langer en een enkeling blijft er tot ver in de schoolleeftijd gevoelig voor. Als je het zo bekijkt kan je de natuur afwachten. Maar continu oorontstekingen is wel continu een aanslag op het lichaam. Er is een kans op gehoorschade en minder goede groei en ontwikkeling.
     
  9. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Heb je al bloed laten prikken?
     
  10. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Nee, maar dit is het eerste waar ik morgen ochtend voor ga bellen. Ik wil dat hij naast dat hij al naar de kno arts gaat geprikt word zodat ze alle waardes kunnen zien.
     
  11. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ja, zou ik ook willen hoor. Beter alles gecontroleerd, dan heb je meer zekerheid
     
    Star87 vindt dit leuk.
  12. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    precies, hopelijk is er snel meer duidelijkheid. Ik ga hier de uitslag nog posten zodra ik meer weet.
     
  13. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    KNO dacht dat waarschijnlijk een bacterie was en iedere keer net tekort ab was voor hem, plus gewoon pech. Hij was toen ziek van jan-april en de laatste ab kuur was dubbel zo lang, vermoedelijk dat in combi met dat toen nog het verkoudbeids/griep seizoen ten einde was en vervolgens groeide hij er gewoon overheen.

    Hopelijk heb je snel duidelijkheid en een oplossing! Succes vandaag!
     
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Goed dat je aan de bel hebt getrokken! Is de koorts constant aanwezig of alleen in de avonduren / bepaalde dagen? Toevallig heb ik laatst gelezen dat koorts bij kleintjes soms ook kan komen door geen specifieke reden; door oververmoeidheid of te actief gespeeld:geweest die dag. Dit zijn dan van die kleine moment opnamen van koorts. Ik kwam hier op omdat mijn zoontje van 21 maanden soms opeens 2-3 uur koorts heeft en dan zo een paar dagen niet. Verder is hij vrolijk en niet ziek ogend.
     
  15. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    De koorts is er wel constant, ook overdag. Zetpil doet even zijn werk maar niet voldoende, deze is zo hardnekkig lijkt het wel. Had vannacht echt een gillend kind die zich geen raad wist en was ontroostbaar. Vanmorgen bij kno arts is eruit gekomen dat hij buisjes krijgt, dus hopelijk gaat dit de oplossing zijn.
    Ik wist idd niet dat je soms even koorts kon hebben. Hier is het echt van de infectie. We horen nog wanneer hij mag, hoop zo snel mogelijk want hij trekt het nog maar slecht.
     
  16. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ah dat klinkt verschrikkelijk! Sterkte met de kleine man, hopelijk gaan de buisjes helpen.
     
    Star87 vindt dit leuk.
  17. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ach wat sneu! Bij mijn zoontje werkt een zetpil ook lang niet altijd (en hij heeft helaas regelmatig koorts). Wij geven dan een beetje nurofen bij en dat doet altijd goed zijn werk.
    Heel veel succes, hopelijk snel verbetering!
     
  18. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dankjewel voor de tip van de nurofen, dat kan ik er mocht het nodig zijn ook naast gaan geven. Ik zag vanmorgen allerlei prut in zn oortjes zitten, en gek genoeg is nu de koorts ineens verdwenen. Waarschijnlijk is de hele druk dus nu eventjes van zijn oren af.. wat een opluchting moet dat zijn.
    Volgende week staat de intake, en dan horen we wanneer hij geholpen word. Dus nog heel even geduld!
     
    DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina