Constante tweestrijd over duowagen of enkel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Biny, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Zeker de duowagen hier als voorkeur, zo fijn dat een eigenwijze peuter die niks wil vastgebonden kon worden in de gordel :thumup:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd maar is het een idee voor je om de baby in een draagdoek te gaan dragen?

3. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik doe ook alles lopend. Mijn kindjes schelen 16 maanden. Tot 20 maanden heb ik een duowagen gebruikt daarna een meerijdplankje met zitje. Dat werkt hier ideaal. Hij was super trots dat hij niet in de wagen hoefde.

4. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij hebben ook een duo, de Joolz geo duo, ideaal!
    Zou zeker nog voor een duo gaan, tweedehands aanschaffen en dan zijn ze ook weer zo door te verkopen!

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Zonde om zo'n prijzige wagen niet te gebruiken! Wij hebben de duowagen nog. De oudste is 2,5 en wij hebben hem steeds minder nodig, maar wij lopen nu geen te grote afstanden. Een plankje gaat er niet komen want ik schop de kinderwagen nu al regelmatig. Voor de langere afstanden straks naar school gaan ze in de fietskar.

Zo'n buggy kan je toch 123 inklappen op de gang? Maar misschien is die wat minder handig met een newborn.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou echt voor de duowagen gaan.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hij blijft idd al 2 dagen over.

Ik heb co-ouderschap net zijn vader, week op week af, vind het dus niet zo leuk als hij alle dagen moet overblijven.

Misschien dat het ik de toekomst nodig blijkt te zijn met nog 2 kleintjes thuis, maar zolang het niet direct nodig is liever niet :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha ik ga niet Mn kinderwagen 4x per dag helemaal inklappen hoor:eek:

De baby zal er straks ook vaak genoeg in slapen, gezien ik dan zo weg kan lopen naar school toe :)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar jullie hebben mij overtuigd :D

Ik hou hem gewoon en dan zie ik wel hoe alles verloopt, gelukkig kan ik hem inschuiven naar enkel, neemt al weer ietsje minder ruimte in mocht zoontje er nooit meer in willen..... ( al heeft hij voorlopig niet zo heel veel te willen nog :p)

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Je hebt de bugaboo donkey zei je toch? Die is zo makkelijk in elkaar te schuiven als enkele wagen, dan doe je dat toch als je hem te groot vindt voor in de hal?

Wij hebben deze wagen ook gehad en zoveel plezier van gehad. Oudste was 16 mnd toen nummer 2 kwam en liep nog niet dus in ons geval echt onmisbaar

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik zou met 3 kinderen toch eens gaan nadenken over bepaalde zaken. Wil je echt 4x per dag met 2 kleine kinderen heen en weer slepen naar school? Ik neem aan dat je 2e kind ook nog slaapt tussen de middag. Dan moet je dus de baby en de middelste iedere keer meenemen en uit de slaap halen of later naar bed doen. Lijkt mij bijzonder onhandig. Ik zou kijken naar mogelijkheden om over te blijven. Hier hebben alle scholen tegenwoordig een continuerooster.

Verder zou je kunnen kijken naar andere mogelijkheden om boodschappen te doen. Dat is met kleine kinderen gewoon niet handig. Waarom ga je niet in de avond als alle kinderen op bed liggen? Of in het weekend of een ander moment dat je parter thuis is. Verder zou je kunnen overwegen om boodschappen te laten bezorgen aan huis. Met 3 kleine kinderen heb je gewoon heel erg veel nodig. En in zo'n kinderwagen past ook niet heel erg veel.

Soms kan je met kleine aanpassingen het leven net even wat makkelijker maken.

Wat betreft een duowagen. Was hier een ramp. Wat een enorm gevaarte. Daarmee kon ik niet goed door de supermarkt (waar laat je dan de boodschappen??). Laat staan in krappe winkels zoals een hema of kruidvat. Ook het inklappen was een enorm gedoe. Dat deed ik dus maar nooit. Nam hem dus ook zelden mee in de auto. Heel snel overgegaan om een enkele wagen met plankje. Kinderen wennen daar heel snel aan. En een kind van 2 is over het algemeen sterk genoeg om dit vol te houden. Ook zal hij al snel overgaan op een loopfiets.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De middelste gaat straks ook naar de psz, dus daarvoor moet ik ook sowieso heen en weer(zit in de school)

En wbt de baby, die zal over een tijdje sochtends en smiddags een slaapje gaan doen, precies op de tijden dat de oudste op school zit.

De supermarkt zit naast de school, dus is praktischer om gelijk langs te lopen ipv savonds en de echte grote boodschappen worden altijd op zaterdag gedaan :)

Het is nou eenmaal wat het is..

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik denk dat als je veel moet lopen een duowagen veel handiger is. Met een enkele en een plankje loop je heel scheef achter de wagen. Het plankje zit net op de plek waar je normaal je voeten neerzet.

Ik had voor nr 2 en 3 een duowagen en een enkele wagen met plankje. De duo loopt veel beter en het is soms handig als je peuter gewoon vast in de gordels zit. Nadeel is dat je breed bent en bijvoorbeeld de kruitvat niet in kunt. Voor als ik smal moest zijn gebruikte ik de enkele wagen met plankje

14. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wij zijn zo blij met onze duowagen. Het ligt er ook aan wat voor 1 je hebt. De onze is niet echt groter/breder als de monowagen die wr daarvoor hadden.

Er zijn al genoeg opties genoemd, dus waarschijnlijk overbodig. Kun je jullie wagen ook ombouwen naar een monowagen? En neemt hij dan minder ruimte in? In plaats van een plankje kun je dan ook een loopfiets meenemen voor de middelste. Die gaat bij ons nu vaak mee. Is niet altijd even praktisch, maar hij gaat zo wel sneller mee, krijgt beweging, leert fietsbalans kennen en geeft meer ruimte voor boodschappen in de wagen .

Deel Deze Pagina