8 maanden en in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caithlin79, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De meiden liggen al sinds ze steeds beweeglijker werden in zo'n ligzitje in het badje. Dit zitje is tot 8 maanden en dat kan ik ook wel merken, ze passen er bijna niet meer in.

Maar nu? Weer gewoon in badje op de ouderwetse manier gaat echt niet werken en ze zitten nog niet stevig genoeg om ze er zelf in te laten zitten.

Hoe doen jullie dat? En klopt het dat er ook zitsteuntjes zijn voor babybadjes? (we hebben geen groot bad)

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja je kan inderdaad een zitstoeltje kopen voor in bad. Ik heb zelf ook zo eentje maar gebruik het eigenlijk nog maar zelden omdat mijn mannetje al van 6,5 stevig kan zitten. Zal een foto in mijn album zetten.

grtz x Sylvie

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Jasmijn is nog niet zo oud, maar het badj hebben we zelden gebruikt. We gaan altijd onder de douche met haar. Kruipt ze lekker tegen je aan enb valt ze in slaap. Misschien is dat een optie. Ik weet biet hoe zwaar ze weegt. Maar je hoeft natuurlijk niet lang onder de douche.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ben benieuwd naar de foto Sylvie.

@Kirst, tja het geldt hier gelijk voor 2 kindjes ;) en dan is om en om in bad voor m'n gevoel makkelijker dan allebei onder de douche (je hebt al zo weinig handen vrij dan als je de een doorgeeft terwijl de ander er nog onder moet.. snap je hem nog?)

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    foto staat in mijn album !

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dat ziet er gezellig uit in dat badzitje :D

7. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik hield civan rond die leeftijd gewoon vast als hij in zijn badje ging hij vond het dan erg fijn als ik hem zittend hield

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja idd, leuk ding! Maar dat is voor een groot bad en die hebben wij niet.
    Zijn er ook mogelijkheden voor een babybadje?

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, zo'n zitje past niet in het babybadje. Wij hebben ook geen gewoon bad en hebben toen zo'n specie-emmer gehaald bij de bouwmarkt. Daar past het zitje wel in! Misschien een idee?

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    nee dit gaat inderdaad niet lukken in een babybadje, eentje misschien net maar twee echt niet. ik denk eigenlijk niet dat het bestaat voor een babybad.

groetjes

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Da's idd niet handig. Zie nu pas dat je er 2 hebt. Nou ja hopelijk dat je alsnog een oplossing hebt.

Groetjes Kirsten

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ruben gaat in een badzitje in de douchebak ;)

Ik heb ook geen groot bad namelijk.

[​IMG][/img]

Vervolgens laat ik de douchebak vollopen. Inmiddels zit hij ook los in de douchebak.

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hey das slim Lily; misschien weel een idee voor hier; alleen volgens mij heb je wij een lekker diepe douchebak en wij niet:( zo ff uitproberen:)

caitlin je kan ook in het babybadje een handdoekje doen en als ze dan een beetje kunnen zitten dan glijden ze niet uit...en zolang ze niet zitten lekker onder de douche?

14. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Hoi hoi,

ik had een beetje het zelfde probleem.. Hij zit nog net niet stevig genoeg.. Maar heb nu een anti-slip matje gekocht (met van die nopjes aan de onderkant) en daar kan ie aardig op blijven zitten.. ik hou hem nog wel een beetje vast en laat m niet alleen, maar hier gaat het super.. De matjes zijn er speciaal voor het kleine babybadje.. Je kan ook een grotere kopen en door de midden knippen voor je meiden? Misschien een idee?

Laat je even weten wat je oplossing is?

Succes

Liefs Faith

15. Niet meer actief

ik heb nou een antislip matje gekocht want ze glipte af en toe onderuit.. ze kan al redelijk goed zelf zitten nu en daar voor hield ik haar bij haar bovenbeentjes vast en kon ze zelf lekker zittend spelen met de badeendjes

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hebben ze die gewoon bij blokker ofzo die kleine anti-slip? of alleen babywinkel (dan kost t vast ook wat)?

17. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ik heb m bij de babywinkel vandaan.. Geloof 5 euro.. Je hebt ze volgens mij ook wel bij de blokker, Hema ofzo.. Je moet alleen even kijken of ze niet te breed zijn, anders glippen ze nog weg.. Misschien kan je ze wel op maat knippen..

Liefs Faith

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mocht je nou geen diepe douche bak hebben..... misschien is een wasmachine lekbak of een dichte wasmand een oplossing?
    die dingen zijn denk ik diep genoeg om een kindje in te zetten.

Deel Deze Pagina