Constipatie.. Even klagen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scorpio99, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Aaaargh ik wordt helemaal knettergek hier!! :(
    Vorige week dinsdag had ik diarree en en heel mjn darmen waren leeg.. Maar sindsdien heb ik geen ontlasting meer gehad. Ik heb van alles geprobeerd.. Gedroogde pruimen, verse pruimen, kiwi's, lauw water, water met olijfolie.. Nog niks!

Elke keer naar de wc en persen, persen maar er komt niks. Merk wel dat ik slijmslierten verlies als ik heb zitten persen, maar die komen uit mijn vagina. Ondertussen is mijn buik keihard, wat ik ook geen wonder vind.. En zo'n pijn als ik loop..

Ik kan niet wachten tot mijn man thuis komt met het pruimensap.. Ik denk dat ik de hele fles leeg wil drinken :$

2. Meggy1987

Meggy1987 Lid

23 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh ja kuttig is dat he..
    Ik heb dat met name in het begin gehad..
    Mocht je pruimensap nou niet werken; je hebt bij de drogist van die zakjes met vezels (metamucil). Worden je darmen niet zo lui van maar zorgt er wel voor dat je regelmatig kunt en dat t zacht blijft.
    Scheelt een hoop frustratie en buikpijn ;).

Succes!!

3. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Verschrikkelijk! En als je dan eindelijk kan... bakstenen poepen noem ik het. Ben al wat keertjes uitgescheurd... uhm sorry

4. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Bedankt voor de tip meggy, mag dat ook gewoon tijdens de zwangerschap?
    Mijn man was al bij de kruidvat voor roosvicee laxo maar hadden ze niet, zeggen ze ook mooi dat het alleen op advies van een HA mag. Kom op zeg, het is pruimensap..
    Nu heeft mijn man pruimensap van zonnatura gekocht, want ook bij de Ah hadden ze het niet.

Pff.. Nog 6 weken volhouden en dan is de baby eruit en wordt mijn stoelgang hopelijk weer normaal.. :(

5. Meggy1987

Meggy1987 Lid

23 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vezels zijn gewoon op natuurlijke basis dus dat kan geen kwaad.
    En het is een stapje voor die zooi als lactulose enzo van de huisarts; dat maakt je darmen vaak lui zodat je na je zwangerschap het ook nog nodig hebt en das nie de bedoeling haha..
    En ja, veel vezeltjes eten ;).

6. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    En daar naast veeeeel water drinken! Anders word het er niet beter op ;)

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ai, dat is doffe ellende weet ik nog. Sterkte ermee! Roosvicee laxo, zakjes van de huisarts en pruimen en kiwi's hielpen hier redelijk.

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Lactulosestroop maakt je darmen niet lui en al was dat wel zo het is enigste wat ervoor zorgt bij mij dat nog ontlasting heb.

9. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Lactulose maakt inderdaad niet lui en werkt als een tierelier. Als allerlaatste redmiddel kun je nog naar de microlax grijpen (mini klisma's, gewoon bij de drogist), dat mag ook tijdens de zwangerschap.

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Roosvicee laxo hebben ze wel bij de etos!
    Alleen verkrijgbaar op aanraden van de huisarts is natuurlijk onzin. Maar vervelende is het wel. Ik heb de eerste 30 weken gehad. Bij mij werkte 2 kiwi's op nuchtere maag, samen met een paar glazen roosvicee laxo en een Activia puddinkje per dag. Met al die dingen samen ging het redelijk. (lees: 1x in de 2/3 dagen)

Ohjah en veeeeel water drinken.. Zeker 1,5/2 liter per dag.
    Bij aandrang meteen gaan en niet langer wachten.

11. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    De pruimensap heeft tot nu toe nog niet gewerkt.. Heb ook totaal geen aandrang meer, alleen gigantische druk daar beneden als ik op de wc zit.. Dat komt waarschijnlijk door het hoofdje van mijn baby.. Heb zo'n vermoeden dat hij alles blokkeerd.
    Het lut me nu echt niet om naar de HA te fietsen, maar donderdag heb ik de auto dus nog even volhouden..
    Ondertussen hoop ik dat ik geen schade aanricht in mijn darmen :$

12. Strawberry2

2 feb 2009
    11
    0
    0
    Vooral niet gaan persen als je geen aandrang hebt! Is het een optie om naar de apotheek te lopen misschien? Wellicht kunnen zij je ergens mee helpen...

13. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Niet te lang wachten als je zo erg geobstipeerd bent! Ontlasting die zo lang in de darmen blijft liggen is schadelijk voor de darmwand. Niet wachten tot donderdag! Vandaag bellen!

Ik drink iedere dag 1-2 bakken koffie, dat werkt op mijn stoelgang super. Ik was eerst ook erg verstopt nu gaat het stukken beter.

Succes!

14. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Nou heh heh.. Eindelijk wat er uit kunnen krijgen, en de pijn viel ook reuze mee gelukkig. Lang niet genoeg voor een hele week maar het begin is er.
    Voel me meteen al een stuk beter. :)

15. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Mijn ervaring is dat het na de bevalling echt nog niet beter gaat met de ontlasting helaas. Integendeel: ik was echt even vergeten hoe het ook alweer moest ;) ik heb vanaf het begin van m'n zwangerschap iedere dag een zakje movicolon gebruikt en dit zorgde er gelukkig voor dat ik regelmatig ontlasting had :) Ook na de bevalling kon ik met 3 dagen weer naar het toilet voor de grote boodschap. Bij m'n vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde als jij en kwam uiteindelijk alleen maar op gang met miniklysma's. Zou het dus echt even in de gaten houden als ik jou was en anders echt op tijd aan de bel trekken!

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik slik Magnesium tegen spierkrampen en een zeer fijn bijkomend voordeel is dat ik nu dagelijks naar t toilet kan!! Het is onschadelijk en te koop bij bijv de Tuinen, misch proberen?

17. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Het is nu gelukkig weer normaal. Pff wat kan je er toch gek van worden :(
    Na de bevalling van mijn eerste was het inderdaad ook een paar dagen dat het niet lukte maar daarna wel weer.

Ik had ijzer pilletjes van mijn gyn omdat ik snel moe was maar daar blijf ik vanaf haha ;)

Deel Deze Pagina