Als ik met me zoon gaat winkelen heb ik nergens last van kan een speelgoed winkel in en hij gaat zonder te aarzelen mee na buiten en zonder ook maar iets te kopen... Nu was ik van de week met mijn moeder en me zoontje ff de zeeman in voor pyjamatjes te kopen... Nu had me moeder hem vast en hij wou een auto hebben en dat mog van me moeder maar niet 1 nee hij wou er 2 en dan nog wel de zelfde alleen andere kleur... Dus ik zei tegen me zoon nee 1tje maar omdat denk ik me moeder hem vast had wou die er toch 2 en hij stond erop... dus me moeder had ze allebij gekocht... Ik best wel boos want heb geen zin om dit ook mee te maken als ik alleen met hem aan het winkelen ben.... Nu blijk dat me zoon dit altijd doet als hij bij me ouders is en mee mag winkelen... Zoals vandaag ook bij intratuin zover ik hoorde zag hij daar ene vrachtwagen met een plantje die moes en zou die hebben en ja hoor hij heeft hem gekregen omdat hij alles bij elkaar schreeuwde... bah ik hou hier helemaal niet van en dat weten me ouders ook.... En dan zeg me moeder nog zo leuk en aardig "Jij was vroeger nooit zo" Als ze met mij de winkel in ging en wou iets hebben zei me moeder nee en dat was goed bij mij toen... Maar als ik dat tegen me zoontje zeg is het ook goed alleen bij me ouders is en gaat het nooit goed.... IK ben zo bang dat dit fout gaat en dat dit binnenkort ook bij mij gaat gebeuren als ik samen met hem aan het winkelen ben... Is er iemand die dit ook heeft waarbij je kindje goed en liefs is bij jou maar bij oma en opa ho maar... en wat hebben jullie ertegen gedaan... Me ouders kennen geen nee zeggen dus het is zwaar lastig gewoon....
Tsja de enige oplossing is toch dat je ouders ook nee zeggen. Want zo went hij er natuurlijk aan dat hij als hij maar hard genoeg roept toch zijn zin krijgt, in ieder geval bij oma. Lastig, maar het is niet anders; consequent zijn. Ik zou er even goed over praten met je moeder. Mijn moeder vraagt altijd als we samen aan het winkelen zijn of mijn oudste dat mag hebben, vind het wel prettig, even overleg.
Ja ik herken het met gevolg dat het bij ons al aardig te laat is. Mijn zoontje van 3,5 jaar gaat eens in de zoveel tijd met oma met de bus. Hartstikke leuk maar hij mag dan ook altijd bij centrum waar ze heen gaan een klein cadeautje uitkiezen. Tijdje geleden waren wij ook in dat zelfde centrum en ja hij verwachten een cadeautje. Wij uitgelegd dat hij dat niet altijd maar kan krijgen en dat is voor speciale gelegenheden zoals verjaardag, sinterklaas etc. Wij willen dat cadeautje krijgen speciaal blijft en geen gewoonte wordt dat ze straks minder waarderen Wij hebben vaak gezegd, maar helaas. Nu gaat hij gewoon niet meer met de bus mee.....ze heeft het zelf verpest. Wij waren heel toevallig vorige week ook in zeeman voor ondergoed en je raad het al. Hij zag auto die hij moest en zou hebben. Kostte geen drol maar hebben het niet gegeven. Gevolg krijsen, huilen op de grond liggen pfff. Maar het voelde goed dat hij zijn zin niet kreeg . Later oook weer uitgelegd waarom niet. Ik zou zeggen ga serieus gesprek aan dat jij dat niet wilt. Jullie zitten ermee als je straks niet meer normaal een winkel in kunt.....zij niet !!
tja, ik denk ook dat je ouders gewoon structureel nee moeten gaan zeggen. Al gok ik dat ik dat het waarschijnlijk wel meevalt als jij alleen met hem winkelt omdat hij weet dat hij het bij jou niet hoeft te proberen en bij je ouders wel. Maar de enige mogelijkheid is dat er 1 lijn getrokken wordt en dat zal enorm afwennen worden voor je ouders/zoontje dus de komende tijd kan dat problemen geven, maar zodra hij eenmaal weet dat hij niks krijgt zal het beter gaan.
ik zal is om de tafel gaan zitten met me ouders en het nog een keer goed uitleggen... want idd heb geen zin om straks te winkelen met een baby en een kind die ze zin niet krijg... Kijk me ouders gaan ook vaak met hem na de supermarkt en het eerste wat je ziet is meestal de groente en fruit afdeling onze zoon loop gelijk na de bananen en pak er dan 1 dat vindt ik niet erg omdat het fruit is en dat krijg hij dan ook altijd want heb liever dat hij fruit wilt dan speel goed( heb een hele zolder vol speelgoed van hem alleen al kan een winkel beginnen ) Maar ga straks ff met me ouders praten en zorgen dat er 1 lijn getrokken word...
Hier ook opa's en oma's die meer toegeven dan ik, en dat mag ook vind ik. Zij zijn geen opvoeders en vinden het fijn hun kleindochter te verwennen. Als ik vervolgens ergens met dochterlief ben en ze wil iets maar krijgt het niet dan leg ik simpel uit dat opa en oma zelf moeten weten wat ze goed vinden/kopen maar dat mama andere eigen regeltjes heeft en dat weet ze heel goed waardoor het verder geen gedoe (meer) oplevert.
O ja, zeer herkenbaar... Mn schoonouders zijn net zo, iedere keer dat hij daar komt krijgt hij "iets". Tegenwoordig vraagt hij er al om als we daar de drempel overstappen! Om te schamen!!! Ik probeer hem mee te geven dat cadeautjes iets speciaals zijn en dat je die alleen krijgt bij verjaardagen, sinterklaas of als hij iets heel knaps heeft gedaan bijvoorbeeld. We hebben zo vaak met opa en oma gepraat maar hun vinden dat opa's en oma's mogen verwennen. Het zegt blijkbaar veel over hen dat ze dat blijkbaar alleen op materieel vlak kunnen??!! Inmiddels heb ik me er een soort van in berust. Ik merk ook dat mn zoontje dat ook wel los ziet. Cadeautjes krijgt hij van opa en oma en bij ons niet "zomaar" en vraagt hij er ook niet om. Wel blijf ik het jammer vinden dat hij cadeautjes niet echt bijzonder meer vindt... hij is wel erg blij, maar heb het idee dat het bijzondere er wel een beetje af is...
ja ik vindt dat hij het moet verdienen om gewoon een kado te krijgen.. met verjaardag en sinterklaas enzo is het toch wat anders dan geef je toch altijd wat maar zo nee... Hij gaat elke vrijdag na me ouders en elke zaterdag komen ze wel bijna met iets terug meestal is het een auto maar das bijna 4 keer per maand... en dat vindt ik gewoon echt veel... 1 keer in de 3 maanden oke... Ik ben ook bezig met beloningskaarten en omdat onze zoon nu gewoon weg zoveel speelgoed heeft (deel benee deel op ze kamer deel in de schuur voor buiten en deel op zolder en dan nog een grote deel bij mij ouders) ik kan een winkel beginnen niet normaal... oke het is fijn dat ik zoveel heb maar hij speelt amper ermee en ruil het wel eens om en dan zijn ze auto;s toch ze favoriet... Maar ik weet gewoon weg niet meer wat k moet geven bij de beloningskaarten of straks voor sinterklaas... vond al moeilijk voor ze verjaardag want hij heb echt bijna alles al op de gekste dingen van ballenbak tot tracktor fiets en van knuttelspullen tot leer spullen en van blokken tot weet ik het....
Mja zo hebben wij oma "verboden" elke woensdag bij de Hema te eten. Op een zeker moment begon ze al om poffertjes te zeuren als we het winkelcentrum in liepen. Typisch oma-kwaaltje denk ik