Dames, Ik ben na een heel getouwtrek met de werkgever uiteindelijk uitgekomen op het inzetten van ouderschapsverlof voor 2 dagen. (werkte 5). Nu ben ik weer zwanger, en tijdens het zwangerschapsverlof kan ik het tijdelijk stopzetten. Dat doe ik ook, want die 2 dagen/week zijn redelijk snel op. Nu is dan tijdens mijn zwangerschapsverlof mijn contract weer gewoon fulltime. Word ik dan ook voor de volle mep uitbetaald? Dat zou wel mooi zijn natuurlijk (maar ook een beetje gek). Weten jullie hoe dit zit? Groetjes, Fientje
Volgens mij niet, want je zwangerschapsverlof word berekend aan de hand van wat je in de 4 weken voor je verlof werkte. Dus in jouw geval maar 3 dagen. Maar voor de zekerheid kun je even het UWV bellen. Denk je er wel aan dat je voor dit kindje weer opnieuw ouderschapsverlof krijgt? (dus weer 26 weken fulltime) (Ik denk dta je dat wel weet, maar omdat je baas al zo moeilijk heeft gedaan... )
fulltime salaris! Ik heb mijn ouderschapsverlof ook 2 maanden stopgezet en kreeg (na veel gedoe) ook mijn fijne fulltime salaris! Er verandert nl niks aan je contract als je ouderschapsverlof opneemt
maa rhet gaat er tijdens je verlof ook om wat je de laaste drie maanden voor je verlof hebt uitbetaald/gewerkt hebt en daar krijg je het gemiddelde van uitbetaald van het uwv
Hoi Marloes, dat is nou eens goed nieuws Maar waar had je een gedoe over? En waarom heb jij maar 2 maanden stop gezet (ipv 4) en welke maanden? Tijdens of voor je zwsverlof? Fientje
je mag je verlof opdelen in 6 delen. (sinds jan 2009) als je het maar binnen 2 jaar opneemt. Misschien anders personeels zaken vragen hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Je krijgt gewoon je fulltime salaris. Daar heb je een contract voor. Wat je de laatste maanden voor je verlof krijgt maakt niets uit voor de hoogte van je zwangerschapsverlof. Dat wordt namelijk bepaald adhv je contract.
Je mag je ouderschapsverlof wel opdelen, gaat dan weer fulltime werken én krijgt dan ook je fulltime salaris. Maar niet als je gewoon je ouderschapsverlof hebt tot aan je zwangerschapsverlof hoor, zie onderstaande tekst van de site www.uwv.nl: De WAZO-uitkering wordt berekend over het inkomen dat u gemiddeld verdiende in een periode van 4 weken of 1 maand vlak voor uw zwangerschapsverlof. Deze periode wordt de referteperiode genoemd. Op basis van uw inkomen in de referteperiode wordt de hoogte van uw dagloon bepaald. De hoogte van uw WAZO-uitkering is 100% van het dagloon. Er geldt wel een maximum.