Hallo, Ik heb een vraag. Mijn zoon is op 10 april 2013 geboren en ik geef borstvoeding aan hem met tepelhoedje. Mijn tepels komen niet ver genoeg naar buiten. Maar dat is het probleem niet. Elke keer als ik hem voedt (zowel s nachts als overdag) duurt een voeding zo tussen de 1,5-2 uur. Ik geef hem eerst de ene borst tot hij loslaat, dan de andere en dan nog de eerste. Maar hij heeft dan nog honger. Hij valt wel veel in slaap tijdens het drinken en heeft veel pauzes tussen de lange drink-halen. Ik heb nog een dochter van twee en deze lange voedingen zijn moeilijk te combineren met de zorg voor haar. Kunnen we hier iets aan doen of komt dit vanzelf goed? Hij is wel geboren met 37 wk en net binnen de twee weken op geboortegewicht, Als ik kolf haal ik (uit 2 borsten samen) er zo'n 120 cc uit, dus ik lijk wel genoeg melk te hebben. Over een flesje gekolfde melk doet hij overigens ook een tijdje. Ik hoop dat er een oplossing voor is. Groeten Elsemieke
hoi Elsemieke ik denk dat het slim is om een lactatiekundige mee te laten kijken, 1,5 - 32 uur per voeding is inderdaad erg lang, te lang. Ik denk dat er iets aan zijn drinktechniek verbeterd kan worden. Want met kolven heb je inderdaad voldoende productie. Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding hier kun je telefoonnummers vinden van lactatiekundigen. Een consult wordt vaak vergoed door je verzekering. Mirjam