Consultatie Bureau, hoezo leuk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chai, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het zijn mijn vrienden ook niet en ik kom er alleen voor wegen, meten en prikken. Adviezen kan ik persoonlijk niet zoveel mee en daar vraag ik ook niet naar (gaat dan al snel over voeden op schema enzo, papflessen om door te laten slapen enz.). Verder doen die mensen ook maar hun werk, denk dat ze heel veel goede dingen doen dus ik accepteer het (ook de dingen waar ik minder gelukkig mee ben) en ga me er zeker niet aan lopen irriteren.

Wel typisch dat je het zelf zo verschrikkelijk vindt dat ze niet reageren op je e-mail maar het zelf wel normaal vindt om de telefoon niet op te nemen. Is ook niet echt netjes he :)

2. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ik ben ook niet altijd blij geweest met de bezoekjes aan het CB, met name daar waar ik me onnodig zorgen ging maken om mijn kind.

Maar.. het consultatiebureau is er m.i. niet om alleen vrijblijvend adviezen te geven, maar ook wel degelijk om erachter te komen of het met kinderen (in de thuissituatie) wel goed gaat, en volgens mij moeten we daar met zijn allen heel erg blij om zijn. De meisjes van Nulde en Maasmeisjes zijn helaas maar al te echt, en soms kunnen ouders het niet goed aan. Instanties als het consultatiebureau, CJG, peuterspeelzalen en later scholen hebben hier een plicht in, namelijk in het belang van het kind handelen, en heel soms komt dat belang niet overeen met dat van de ouders.

Natuurlijk vond ik de vragenlijst over Sterk Ouderschap niet leuk om in te vullen, maar ik snap de doelstelling wel. En geloof me of niet, er zijn ook ouders die het prettig vinden om op deze manier eerlijk voor hun problemen uit te kunnen komen en hulp te kunnen ontvangen.

En ik zou zeggen, wie de schoen past trekt hem aan, en verder weet je bij jezelf toch wel of je het goed doet?! En hulp krijgen is nooit verkeerd, ik vind ook dat ze hierin zo hulpvaardig als mogelijk handelen.

3. Chai

Chai Niet meer actief

@chiggy,
    Zo wat lullig dat ze gelijk gingen oordelen over je alleenstaand ouderschap, aldaniet goed bedoelt..;)

@saz667,

Ik vind opzich de tips enzo juist super fijn.
    Alleen komen ze heel erg opdringerig op mij over en dat vind ik vervelend. Ik heb een afspraak 20juni en daar ga ik ook naartoe, ik heb zoiets van wat willen ze nou nog meer?
    En dan die enge vragenlijst van ze, die zij zelf helemaal niet eens serieus nam trouwens, AMEN..
    Over waarom wij bepaalde dingen niet laten doen wil ik niet uitweiden want dat is niet van toepassing in dit topic en ik wil daar ook helemaal geen discussie over hebben (hierover wel).
    De reden dat ik niet opneem is omdat ik gewoon tijd voor mezelf wil als mijn dochter lekker bij me ligt te slapen en ik een afpsraak heb staan voor de 20ste gewoon.
    Ik heb gewoon geen zin om verantwoording af te leggen, ze is mijn/onze dochter, er is namelijk ook geen goede reden voor heel dat telefoontje niet.
    Dus ik neem aan dat ze weer met vragen om me oren gaan gooien en ik heb daar gewoon geen zin in, zeker niet via de telefoon, dat doen ze dan maar de 20ste.

@ Ster27,

Zo ik denk dat jij wel begrijpt wat ik bedoel dus, lol.

@cyntje78,

Al reageer je dan offtopic, haha.. :D
    Ik vind het ook wel leuk hoor om te gaan de 20ste, ik wil toch weten hoe alles ervoor staat.
    Al erger ik me dan nog zo aan dat gemiddelde en opdringerige.
    En dat voor mijn gevoel gebemoei.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ze hoeven niet te reageren op me email, maar als ze zeggen dat ik via mail af kan zeggen etc.. dan zou dat toch moeten kloppen?
    Ik heb nooooit gezegt dat ze mij kunnen bellen wanneer het ze uitkomt en ik dan gelijk naar me telefoon ga rennen om op te nemen. :p

5. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Op zich vind ik het niet erg om naar het cb te gaan, maar ik vind het wel irritant dat ik altijd zo lang moet wachten. Ik plan mijn bezoekjes altijd zo vroeg mogelijk ' s ochtends, direct nadat ze gegeten en gebadderd heeft, dan kan ze na het cb lekker slapen. Laatst had ik een afspraak om 8.40 en toen was er niemand te bekennen. De receptioniste kwam pas om 8.55 binnen, dus toen had ik Bente al een zo 'n 25 minuten bezig moeten houden. Je moet namelijk altijd eerder zijn voor het meten en wegen en het maken van een nieuwe afspraak, dus ik was er al om 8.30. Om 8.55 mocht ik meten en wegen en daarna duurde het nog tot 9.10 totdat de wijkverpleegkundige er was. Bente was inmiddels hard aan haar slaapje toe en brulde dus de hele boel bij elkaar. Zegt dat mens ook nog: " is ze altijd zo humeurig?" Nou ik kon haar wel wat doen! En dit was ook nog eens geen uitzondering, ik of mijn man moet ALTIJD wachten daar. Één keer was ik zelf een paar minuutjes te laat en toen kreeg ik op zo'n schooljuf-manier te horen dat ' ze wel graag willen dat de ouders op tijd komen'. Ik sprong zowat uit mijn vel! Ik ga er naar toe omdat ik haar ontwikkeling wel belangrijk vind, maar de vlag gaat uit als de laatste keer is geweest!

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb persoonlijk geen problemen met het cb. Sommige adviezen is idd ene oor in andere oor uit:D
    Maar ik ben wel blij dat het er is, want op het cb hebben ze de heup afwijking van mijn dochter ontdenkt. Waardoor ze nu op tijd behandeld kan worden.

Bij mijn oproep voor de gehoortest stond dat we haar niet wakker hoefden te maken voor de test. Dat is wat anders dan daat ze moet slapen en stil liggen.

En verder kun je gewoon aangeven als je iets niet wilt.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Waarom bellen ze eigenlijk alleen mij, ze hebben ook papa's nummer hoor. :)

8. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij kwam ze 45 mi te laat op huisbezoek ;), al hadden we het uiteindelijk wel gezellig met ons kopje thee..
    Ik vond heel dat huisbezoek sowieso ook wat overdreven, maarja.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vind het maar vaag. Zelfs in mijn chaotische situatie was het in de kraamweek! oke, wel na extra belletje van de kraamverzorgster of vk. Bevallen en hielprik (in het ziekenhuis) in gemeente A, kraamtijd in gemeente B (bij mn ouders) maar ingeschreven bij gemeente C (tevens postadres ivm varen) dus het CB was de weg even kwijt:D

10. adi

adi Niet meer actief

Op een of andere manier zijn wij daar altijd 10min te laat, ipv 10 min te vroeg, en moeten alsnog ellelang wachten. Ik calculeer dat gewoon in, en ga later.

11. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gehoortest werd hier gelijk gedaan met de hielprik, aan huis dus.

Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met het CB. Heb zelf ook een gezond verstand en dat combineer ik met hun adviezen (soms ;)). :D

12. Chai

Chai Niet meer actief

Lol, wel grappig.. die waren zeker de weg kwijt ja.
    Ik vond het ook vaag, maarja schijnbaar doen ze het hier niet thuis en ookniet in de kraamweek.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo....

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat sterk ouderschap, die vragenlijst waar jullie het over hebben, waar gaat dat dan over? kan me niet heugen dat ik die heb moeten invullen...

15. Chai

Chai Niet meer actief

Vragen als:

- Ben je sexueel misbruikt voor je 16de?

- Heeft de vader wel eens losse handjes?

- Kinderen mogen best zo nu en dan een tik krijgen.

- Ik vind dat ik teveel drugs of alcohol gebruik.

en nog wel verder gaande vragen.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Daar staan o.a. vragen op over of je het normaal vindt om je kind te slaan en of je vroeger seksueel misbruikt bent dan wel een nare seksuele ervaring hebt gehad. Ik vind het nogal wat om zulke vragen (vooral over seksueel misbruik) op een vragenlijst te zetten. Aan de hand van de vragenlijst wordt er dan "bepaald" of je hulp bij de opvoeding nodig hebt ;).

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het goed dat er opvoedondersteuning e.d. is als ze op bijv. het cb zien dat het de verkeerde kant op gaat, óf als je daar als ouder(s) zelf behoefte aan hebt. Maar om zulke persoonlijke vragen nou even op papier te kwakken en dan maar te verwachten dat iedereen dat invult...nee hoor, daar houd ik helemaal niet van. Je moet m.i. toch minstens iets van een vertrouwensband met iemand hebben opgebouwd voor je je gaat uitlaten over nare seksuele ervaringen in het verleden...

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde, werd er gelijk naar van ook.
    Heel brutaal...

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik blij dat ik die lijst niet heb gehad:D mogelijk ook door gemeentewisselingen, ze zijn bij mij nl ook nooit thuis geweest van het CB, ook communicatiefoutje:D

19. Chai

Chai Niet meer actief

Bof jij ff, lol :D

20. Chai

Chai Niet meer actief

Weet iemand trouwens waarom ze alleen contact met mij zoeken en niet met de vader?
    Ze hebben gewoon zijn nummer, naam en alles, we wonen ook samen dat weten ze.

Deel Deze Pagina