LOL, haha.. nou wie weet. Maar als ze mijn mail hadden gelezen zou er al helemaal geen reden zijn om te bellen. Ik heb gewoon een afspraak de 20ste.
gehoortest was bij ons echt een stuk rijden, thuis wat ideaal! het was toen erg slecht weer bij de oudste, heel glad en veel sneeuw (zou ook niet veranderen op kort termijn dus verzetten had niet zoveel zin). Daarbij was er bijna geen parkeerplaats en liep de wachttijd op tot anderhalf uur. Dus ik heb ook behoorlijk gemopperd, maar ik vind wel erg belangrijk om te weten of het gehoor goed was. Net zoals het cb, ik heb echt goede tips gekregen, maar ene cb is de andere niet. Daarbij is het net hoe je er tegenaan kijkt. gr brenda
Ik werd net weer gebelt, misschien is het die hele CB wel niet. Die gaan tochniet bellen om 16:30? Nou, ik kom er straks achter als vriendlief met een btg bonnetje voor me thuiskomt, ben nou wel benieuwd... lol.. Als hij nog een keer overgaat neem ik wel op hoor, het word nu wel erg gek, misschien hebben ze me dringent nodig daar?
Ik snap jouw punt, maar vind de reactie van CB in deze alleen maar goed. Het project 'stevig ouderschap' is niet voor jan met de korte achternaam in het leven geroepen. Dat is een van de manieren om bepaalde zaken vroeg te signaleren en de ouders te begeleiden. Op het moment dat er iets serieus aan de hand is, krijg je ook geen begeleiding van standaard CB-medewerker, maar van een professional. Stel dat jij wel een 'speciaal' geval was, die aan de drugs zat, het hartstikke normaal vond om je baby te slaan, een hoerentent runt in je huis enz. En dan weiger je die vragenlijst in te vullen, en CB zegt dan doodleuk: OK, dan niet! Dat zou toch hartstikke foute reactie zijn?
Volgens de verpleegkundige was het niet verplicht die vragenlijst en ze lachte er zelf ook een beetje om. Ze zei dat er werkelijk waar mensen zijn die het gewoon doodleuk invullen dat ze drugs gebruiken en slaan, etc. 0,0% is verplicht bij het CB hoor maargoed. Sowieso, hoe kom je erbij dat iedereen zo dom zou zijn eerlijk die lijst in te vullen? Het feit dat ik aan zou kruizen dat ik geen nare ervaring heb gehad sexueel voor mijn 16de wil nogniet zeggen dat dat waar is. Een beetje slim mens weet die lijst in te vullen naar verwachting en weet wat wel en niet door de beugel kan maarja.
Nou, ik vind het eerlijk gezegd nogal vooringenomen om maar gelijk een afspraak te plannen omdat ze alleenstaand moeder is. Dan word je dus gewoon behandeld als eenheidsworst en wordt er niet naar de persoon gekeken. Bovendien is er toch ook een week kraamzorg in huis geweest, als er iets vreselijk mis was daar in huis dan hadden zij dat toch ook wel gesignaleerd en dit kunnen afstemmen met een instantie als het cb. Overigens is mijn s.z. ook alleenstaand moeder en daar is nooit iemand over de vloer geweest voor het "stevig ouderschap".
Precies mijn punt!! Of ze zijn het wel en willen bijvoorbeeld: - de afspraak van de 20ste verzetten? - bevestigen dat de gehoortest niet plaats gaat vinden en zeggen dat ze dat geen probleem vinden? - nog iets toelichten over iets dat ze vergeten zijn te zeggen? - iets bespreken over de afgenomen hielprik? Blijft een beetje raar om telkens expres niet op te nemen en dan zeuren dat ze je blijven bellen? Als je de eerste keer had opgenomen hadden ze je ook niet meer gebeld.
Nou idd, ik weet nog dat mijn man en ik ons een breuk gelachen hebben om sommige vragen op die lijst: Vraag: In een goede opvoeding geef je je kind geregeld een goed pak slaag. (of iets van die strekking) Mogelijke antwoorden: A.) nooit B.) soms C.) altijd Hahahha, nou sorry, maar dan heb je toch ook het iq van een visstick als je daar antwoord C. aankruist. Mensen geven toch wel het maatschappelijk verantwoorde antwoord. Daarom zeg ik: Bouw eerst eens een band op met mensen, dan kom je veel verder met het krijgen van informatie. Een vriendin van mij is vroeger jarenlang seksueel misbruikt door een familielid. Nou, echt no way dat zij op zo'n lijst gaat aankruisen dat ze dat vroeger heeft meegemaakt. Wat de *piep* hebben volslagen vreemden daarmee te maken.
Ik snap wat jullie zeggen hoor, maar het komt doordat er geblokkeerd nummer staat en ik dus niet kan zien wie het is. En er is 'iemand' die ik vandaag echt niet wil spreken sowieso en me voice mail kan ik niet afluisteren omdat me btg op is op dit moment dus ik moet even wachten. Maar ik neem aan dat CB niet gaat bellen om half 5...
Dat doe ik ook met de vragen die ze stellen Vooral niet teveel info geven want je wordt al snel in een hokje geduwd waar je helemaal niet in past.. gewoon ja en amen zeggen op alles en lekker je eigen ding doen. Soms zitten er wel adviezen tussen waar ik wel iets mee kan, die neem ik wel aan. Zo werd ik automatisch ingepland voor een extra controle.. toen ik de wijkverpleegster belde en vroeg waarom dat nodig was, zei ze: "oh joh nee dat is niet voor júllie.. dat geldt alleen voor ouders van buitenlandse afkomst!" Zijn papa is Marokkaans dus we werden meteen in dat hokje geduwd (want ja buitenlandse ouders moeten natúúrlijk een keer extra komen want die kunnen niet voor hun kinderen zorgen ofzoiets zal de gedachte wel geweest zijn ) maar nee omdat ik Nederlands ben hoefde dat toch niet.. onzin!
Ik neem aan dat deze vragenlijst ook niet bedoeld is voor mensen die kwaadwillens zijn. Maar er zijn genoeg kersverse ouders die met goede bedoelingen 'verkeerde' ideeén hebben, WEL bereid zijn om over bepaalde dingen te praten, niet weten dat het ongezond is om bij een baby te roken om te blowen (JA, die zijn er genoeg). En als ze daarmee een paar van zulke gevallen kunnen helpen, is het niet voor niks geweest.
Nou, dan heb je een bijzondere CB, want hier beide ouders van buitenlandse afkomst en helemaal geen extra controles oid.
Jeetje, wat lullig van ze zeg... En waarom isdat dan met mensen van buitenlandse afkomst? Ik en me vent zijn ookni 100% NL, maar ik heb daar niks van gemerkt trouwens.