ik word helemaal gek, ben halve nachten op!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beeps, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

ik heb een heerlijke zoon van 5 maanden, overdag is hij de liefste baby vd wereld, maar snachts....

Vannacht ben ik weer vanaf 12u bezig geweest tot 5u. Hij moppert/huilt, dan ga ik naar beneden, en ligt hij op zn buik (moet ik hem terugdraaien, kan hij zelf niet door slaapzak) of zn speen is eruit, en dan ben ik halverwege de trap weer naar mn eigen bed, en dan hoor ik hem al weer!

Hij heeft geen honger, want als het 4 uur na zn laatste voeding is en ik leg hem aan, dan wil hij niet.. Ik geef borstvoeding en ben al begonnen met de laatste voeding een papfles te geven, maar hij slaapt daar geen minuut langer door.

Ik word echt helemaal gek, al 5 maanden die gebroken nachten, (en dan noem ik niet de laatste maanden zwangerschap) en het lijkt alleen maar erger te worden!!!

God zij dank werk ik nog niet, maar man, ik word hier geen leukere mama of vrouw van...

Wie heeft voor mij de tip ????

ALvast onwijs bedankt!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Baby naast je op jouw kamer leggen? Dat scheelt het lopen e.d. Een baby slaapt door als hij daar zelf aan toe is, tenminste dat geloof ik, dus je moet het dan maar makkelijker maken voor jezelf. Wellicht is een co-sleeper een oplossing voor jullie?

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja we halen hem als het te lang duurt naar onze kamer en leggen hem dan in zn wieg, maar dan nog ben ik continue bezig die speen terug te doen..

ik ben bang dat het een fase is waar we maar doorheen moeten..

bedank in ieder geval!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja euhhh ik heb een mededeling die je helemaal niet wil horen maar dit hoort er bij. Natuurlijk heb je wel eens gehoord (of misschien iets te vaak) dat baby's doorslapen als ze net geboren zijn maar helaas is dat voor 99,9% niet het geval. Hoop voor je dat het sneller opgelost is dan hier we kunnen nu sinds een maandje of 4-5 doorslapen. Dat wil overigens niet zeggen dat uk nooit wakker wordt maar nu valt hij slaapt hij zelf weer in.
    Sterkte en succes

5. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien kun je meerdere spenen in bed leggen zodat hij niet zo moeilijk hoeft te zoeken?

6. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja dat is misschien een idee.. alhoewel het zelf terugstoppen eerder geluk is dan wijsheid !!

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ok, het hoort er inderdaad bij, maar daarom mag je het nog wel heel vervelend en vermoeiend vinden!
    Mijn jongste heeft tot 3 weken geleden nog 1 tot 3 nachtvoedingen gekregen, hij had dan dus wel honger. Van de ene op de andere nacht hield dat op. Ik probeerde hem steeds weer te laten slapen met een speentje voordat ik hem aanlegde, en opeens werkte dat. Nu wordt hij nog wel eens wakker, maar vaak maar 1 keertje en is hij snel weer stil.
    Daar heb jij eigenlijk weinig aan, omdat jouw zoontje niet van de honger wakker wordt. Maar ik wilde het toch delen om aan te geven dat ritmes heel snel kunnen veranderen.

Verder zou ik als ik jou was hem gewoon op jullie kamer leggen. Ik zou echt niet 20x per nacht trap gaan lopen! (zolang mijn zoontje nog af en toe wakker wordt blijft ie lekker bij ons) En met een beetje geluk zorgt een nieuwe slaapomgeving wel voor een verandering.
    Wij hebben hier het speentje aan een knuffeltje gebonden, dan is het iets makkelijker voor hem om hem terug te vinden.

Succes!

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    dank je wel fenneke, ik heb inderdaad ook zo'n speen-knuffel-ding en ik heb ook zojuist besloten meneer maar weer bij ons te leggen!

Fijn voor je dat jouw zoontje het zo goed doet snachts! ik hoop dat de mijne dat ook gauw gaat doen!

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wat ontzettend vervelend voor je! Te weinig slaap krijgen, en dat al maandenlang, is echt vreselijk. Onze eerste zoon heeft 9 maanden niet doorgeslapen en is nog steeds een kind dat tussen 5 en 6 wakker wordt.
    Hij kon zijn eigen speen vinden en in zijn mondje stoppen toen hij rond de 6 maanden was. Wij hadden er toen ook verschillende in bed liggen met speendoekjes eraan. Of je bindt er een slabbertje aan vast.
    Wat je ook eens kunt proberen is zijn bedje anders neer te zetten. Of een zacht muziekje aan.... Wat hier ook wel helpt is een hard tikkende wekker, zo'n ouderwetse. Of een gedragen t-shirt van jezelf in bedje leggen.
    Misschien heb je het allemaal al geprobeerd.... Maar je wordt echt wanhopig he, ik weet het.
    Ooit komt de dag dat ze doorslapen..... (en wij hebben heel veel geluk met onze tweede; zij slaapt vanaf 3 maanden door van 22 tot 7.30, dus zo kan het gelukkig ook! Niet dat we daar wat aan hebben omdat zoonlief toch zo vroeg wakker is, haha).

Sterkte meid!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, ondanks het veel voorkomt, is zoiets gewoon héél erg vervelend.
    Onze dochter was ook zo'n extreme... eerst 3 maanden iedere 25 minuten wakker, daarna 3 maanden iedere nacht een paar uur aan 1 stuk wakker.
    Ik wist het ook niet meer en ik trok het ook niet meer! Nachtvoedingen tot daar aan toe, heb ik geen problemen mee. Maar van 1 tot 5 wakker zijn en dan weer om half 8 je bed uit moeten dat trok ik na 9,5 mnd toch echt niet meer. (ze heeft doorgeslapen tot ze 3 maanden oud was!)

Ben je al eens bij de huisarts geweest? Wij zijn met dit probleem bij de kinderarts geweest, hebben ze haar helemaal nagekeken en tips gehad.

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Mischien ben ik de enige die vindt dat het raar is dat een baby van 24.00 tot 5.00 wakker is. Na 5 mnd mag je er toch enigzins van uitgaan dat hij een normaal slaapritme heeft ontwikkeld. En dat hij nog niet doorslaapt ja dat kan, maar dan zou hij na het krijgen van een knuffel/speentje of voeding toch echt wel weer in slaap moeten kunnen vallen.
    Wat gebeurt er bijv. als je hem laat huilen, valt hij weer in slaap of houdt hij stug vol. Hoelang laat je hem dan huilen. Haal je hem uit bed als hij huilt en praat je tegen hem?
    Wat gebeurt er als papa hem gaat troosten, misschien heeft papa net een andere aanpak.
    Ik noem maar wat dwarsstraten hoor, maar ik denk dat je een kindje van 5 mnd toch wel enigszins kan sturen in zijn slaapritme.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja ben het wel met je eens. Normaal is het uren lang wakker zijn inderdaad niet. Niet doorslapen dat is wel normaal.
    Ik zou persoonlijk nooit aan dingen als laten huilen beginnen als ik 100% zeker weet dat er niets medisch is.

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Nee maar na 5 mnd heb je als moeder echt wel een idee of er iets medisch met je kind aan de hand is. Ik wil ook niet zeggen laat maar huilen dan, maar probeer toch je aanpak aan te passen want dit wordt hem denk ik ook niet.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Denk je? Weet je hoe vaak het voorkomt dat moeders hun kind laten huilen en later blijkt dat er toch wat was?
    Nee dat is niet mijn keuze.

Wij zijn met 6 maanden bij de kinderarts geweest en die heeft haar echt volledig binnenstebuiten gekeerd, niets gevonden dus ja toen moesten we haar gewoonte doorbreken.... Met 9,5 mnd ging ze pas slapen snachts.

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik denk dat als ts het gevoel had dat er iets medisch speelt bij haar kind dat ze dat wel in haar stukje erbij had geschreven.
    Ik denk zeker dat als je kind overmatig huilt het goed is om eerst goed te laten uitzoeken of er wat medisch speelt, maar volgens mij is dat meer voor je eigen gevoel om alles uit te sluiten dan dat je echt denkt dat je kind wat mankeert. Dan praat ik over een kind van een aantal maanden he, waar je als moeder zijnde al redelijk zicht hebt op de verschillende huiltjes, drinkgewoontens en slaapgewoontens.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tja, dat vind jij. :) Ik denk dat er ook redenen kunnen zijn waardoor een kindje snachts wakker is. Bijvoorbeeld oorpijn, om maar wat te noemen (doet vaak zeer als ze liggen) dan hoeven ze nl helemaal niet ontroostbaar te huilen.
    Maarja ieder zijn ding. Ik ben zelf niet voor zomaar laten huilen, is voor mij toch echt een allerlaatste optie.

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik denk ook zeker dat er andere middelen zijn om een slaappatroon te doorbreken, laten huilen is er nmi wel 1 van.

Je schrijft dat jullie het slaappatroon van jullie dochter hebben moeten doorbreken, mag ik vragen welk advies jullie daarvoor hebben gekregen?

18. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt dames, het ging tot voor kort goed, kwam hij 1 of 2 keer voor voeding snachts, dat is niet zo erg.

toen een paar rare nachten, 2 weken geleden, we dachten dat het door tandjes kwam, maar het werd echt extreem, we zaten dus op hemelvaartsdag om 23u bij de huisartsenpost omdat ik radeloos was en hij 2x die dag koorts en koortstuipen had gehad. We zijn toen doorgestuurd naar het kinderziekenhuis, bleek inderdaad koorts, met koortsstuipen ten gevolge van een buikgriep, hij at niet, gooide wat hij at er uit! Daar is hij nou herstellende van..

Laten huilen doe ik ook niet, bij de eerste de beste kik ren ik naar beneden, want als ik hem laat huilen, gaat het alleen maar van kwaad tot erger, en is hij op een bepaald moment zo overstuur dat hij klaar wakker en in paniek is, dat voorkom ik door direct naar beneden te rennen. en voorheen was een speentje terugdoen ook de oplossing.

Daarnaast gaat de bv de laatste tijd erg moeilijk, ik heb het idee dat ik niet zo snel meer toeschiet als voorheen, meneer wordt ongeduldig en overstrekt zich, en drinkt vervolgens niet.. ik blijf het uiteraard steeds proberen, en soms neemt hij wel de moeite om te wachten tot de melk komt, misschien heeft dat er iets mee te maken?

De fles (laatste avondvoeding deden we papfles) weigert hij de laatste tijd ook, ook omdat we dus niet weten wanneer hij nou echt honger heeft, misschien bieden we de fles wel op de verkeerde momenten aan, maar ook dat gaat nu moeilijk.

zucht, wat een gedoe he, wat is het ook moeilijk allemaal zeg.. Het ging tot voor kort allemaal zo makkelijk..

19. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien is dat het wel, ik heb daar geen tips over ik heb geen bv gegeven, ik heb er ook geen ervaring mee mij zoontje slaapt vanaf de geboorte al goed door snachts. mijn vriendin heeft een zoontje van nu een jaar die was een paar weken geleden ook erg ziek met koortsstuipen en moest toen een paar dagen in het ziekenhuis blijven, hij slaapt nu ook heel slechts snachts maar hij is niet 5 uur achter elkaar wakker.
    hoe zit het met slapen overdags??
    Kinderen hebben nog geen tijd besef dus misschien dat het daaraan ligt ( als hij overdag veel slaapt ) dan is hij misschien van 24.00 tot 05.00 uitgeslapen?

20. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    #20 Mama van milano, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    Ik vind trouwens ook dat je een baby best kunt laten huilen als je zeker weet dat er niets is en hij gewoon zijn slaapt niet kan pakken, mijn zoontje heeft daar in het begin heel erg last van gehad omdat hij niet overdag wou slapen, ik heb toen alles geprobeerd om hem te slapen en dat is niet gelukt, toen heb ik hem gewoon laten huilen niet overstuur maar gewoon zeurend na tien minuten sliep hij dan, als ik zie dat hij overdag nu moe is, dan gaat hij in zijn ogen wrijven gapen en huilen om alles dan leg ik hem gewoon op bed en gaat hij slapen zonder te huilen.

En nog wat, als hij wel oorpijn heeft dan heeft hij overdag ook last van oorpijn.

Deel Deze Pagina