Op groepsreis met 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Babeloe, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    We moeten onze vakantie gaan boeken voor 2013 en we zijn erg aan het twijfelen. We hebben nu de mogelijkheid om een keer wat verder weg te gaan en ivm het heftige jaar merk ik ook dat ik hier erg behoefte aan heb. Voorgaande jaren zijn we elke keer veilig in Nederland en België geweest en liever willen we nu wat verder weg.

Maar waar naar toe. Mij lijkt het super leuk om met een groepsreis naar bijvoorbeeld Turkije of Marokko te gaan. Volgens Baobob zou dit wel gaan, Djoser doet dit niet met kinderen van 2 jaar. Maar is het te doen met zo'n kleintje? Hebben ze niet te veel last van de hitte? Kunnen ze er wel van genieten? Sommige dingen zouden we dan waarschijnlijk niet mee kunnen doen, zoals een lange wandeling al heb ik er ook geen probleem mee om ons zoontje op de rug te dragen voor een tijdje.

Ons zoontje is tot nu toe een erg flexibel, sociaal kind wat zich gemakkelijk aan nieuwe situaties aanpast. Vandaar dat ik zoiets heb van: Nu kan het nog (weet niet wat de toekomst ons brengt) dus waarom zouden we dit niet nu doen?
    Alleen naar een ver land zonder groepsreis past niet echt bij ons/mij. Heb voor mezelf wel echt de veiligheid van een reisleider nodig en vond het reizen met een groep de vorige keer ook erg gezellig.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    persoonlijk zou ik het niet doen. dit omdat ik niet wil dat mijn kind de rest van de groep hinderd in dingen of lastig is ofzo

3. knap

knap Niet meer actief

Ik zou zo iets nooit gaan ondernemen met een klein kind.

Om verschillende redenen. Een daar van is idd de groep op houden met een klein kindje. En ik zou mijn kind niet de hele dag op mijn rug willen dragen en zeker niet als het bloed heet is. je wilt naar Marokko of iets waar het behoorlijk warm is. Dat zou ik voor een kind niks vinden.

Geef mij maar een vakantie met zwembad haha.

Maar weet je het is jou kind en jou leven als jij het echt ziet zitten dan moet je de voors en tegens maar bij elkaar nemen en dan uit eindelijk een beslissing nemen.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het juist gewoon doen. Zeker als je kindje tot nu toe een kind is wat zich makkelijk aanpast. Het komt vast goed!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Je bedoelt met een groepsreis dat je van alles gaat bekijken/rondtrekken enzo?

Ik kan me dat niet voorstellen met kinderen. Die vinden het over t algemeen niet zo leuk om de hele dag allemaal dingen te bekijken en rond te sjouwen, maar willen gewoon spelen..
    Zoiets zou ik dan eerder eens gaan doen als je je kind een weekje bij oma (oid) kunt laten logeren.
    Maar jij kent jouw kind t beste ;)

6. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Als jullie er behoefte aan hebben en je denkt dat je peuter het wel trekt, zou ik het gewoon doen hoor! Denk niet dat een peuter er al echt van 'geniet' maar och, het zal hem ook heus niet schaden. En als het goed gaat met de ouders is dat ook goed voor het kind. Neem wel aan dat je met een familiegroepsreis gaat? Dat is wat rustiger en is er meer begrip van andere ouders.
    Wij zijn net met onze 5 jarige met Djoser junior naar Zuid-AFrika geweest. Een heel andere leeftijd natuurlijk, maar wij vonden het een groot succes, vooral door de andere kinderen. Soms was het wel wat lastig om haar op tijd in bed te krijgen bijvoorbeeld, als je gaat uit eten, maar je kan dan ook gewoon wat bij een supermarktje halen en op de kamer eten. Het zal soms een beetje schipperen zijn maar als je een niet al te drukke reis uitzoekt, vast te doen.
    Je kind een weekje laten logeren kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of je dat trekt:)

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou wachten tot hij wat ouder is. Of op eigen gelegenheid gaan. Dan heb je wat meer vrijheid.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou eerlijk...ik moet er niet aan denken om dat te doen

En dan hebben wij ook hele makkelijke kinderen

Meestal draait een schema om een kind heen en bij zo'n reis moet je je aan het schema van zo'n reis houden. Daar zou ik persoonlijk bloednerveus van worden...

Kinderen van 2 willen ook nog weleens flink gaan puberen...

Nee niks voor mij

9. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig de verschillende reacties. Het zou inderdaad om een familiegroepsreis gaan, het ophouden van de groep heb ik nog niet zo over gedacht en gaan we meenemen in de overweging. Mijn zoontje vind het eigenlijk altijd wel erg leuk om nieuwe plekken te ontdekken en daar op ontdekkingstocht gaan. Ik vind zoiets dus eigenlijk ook wel bij hem passen.

De reden dat we nu willen gaan is dat we een wens voor een tweede hebben. Als die er zou zijn dan moet je zien wanneer je weer zo'n vakantie zou kunnen maken. Voor hetzelfde geld is dat een heel pittig kind en zit zo'n reis er de komende jaren niet in. Nu hebben we de tijd, het geld en een kind die zo'n reis wel zou aankunnen schat ik in. Weet niet wat de toekomst om zal brengen.

Op eigen gelegenheid past dus niet echt bij ons. We hebben de zekerheid van een groepsreis echt nodig.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Die kleintjes vinden het vaak niks van hot naar her in zo'n hoog tempo gesleept te worden. Het is niet voor niks dat kinderen van die leeftijd vaak niet welkom zijn op een groepsreis.

Mijn man en ik zijn gek op reizen en missen dat ook heel erg, maar toch voorlopig vakanties in Nederland en kamperen in Frankrijk, dat is voor kinderen echt ideaal. Het reizen komt wel weer.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Waarom ga je niet ver weg op vakantie en kijk je daar wat je kan ondernemen. Ik weet niet of het handig is om een kind in een bus zijn middagslaapje te lagen doen, soms pas rond 20 uur zijn eten krijgt, en dan ook op verschillende hotelkamers moet slapen etc. Wat als het niet gaat? Dan is er geen weg terug....

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou zo'n reis zeker maken maar niet in zo'n georganiseerd verband. Ik zou kiezen voor meer flexibiliteit zodat je je gemakkelijk kan aanpassen aan je kindje en je eigen wensen.

Waarom wil je het niet op eigen gelegenheid doen? Marokko is geem spannend land om door heen te reizen. Je zou vooraf al een boel kunnen vastleggen.

Wij hebben vorig jaar de VS gedaan (3 locaties) met een kind van 16 maanden en net 3 jaar... helemaal prima maar wel op eigen gelegenheid. Zo'n reis is prima te doen voor kleintjes maar je moet echt rekening houden met de rest van het reisgezelschap.

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou ook op eigen gelegenheid gaan, desnoods ergens een rondreis op maat laten samenstellen ergens.
    Je kunt toch heel goed met zn drietjes (korte) stoere wandelingen en uitstapjes doen, maar dan kan je per dag bekijken hoe het gaat en hou je het in eigen hand.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, ookal zijn onze kinderen ook niet veeleisend, rustig en lief.

Ik zou het ten eerste niet doen omdat een vakantie ook voor je kindje is, in ditbgeval heeft jouw kindje er niet zo veel aan. Stadjes bezichtigen, dingen bekijken, ik denk dat dat voor zo'n kleintje een dag of 2 wel kan maar daarna zal het pittiger worden. Ik denk dat je dan zelf ook niet meer kan genieten. Daarnaast zou ik anderen, die zonder kinderen op pad gaan niet tot last willen zijn.

Wij gaan als we op vakantie gaan ook altijd dingen ondernemen. Maar dan om en om, dagje strand of zwembad, dagje iets doen. Of soms zelfs half om half. Zo blijft het voor de kinderen ook leuk en stukken ontspannender voor jezelf.

Waarom ga je zelf niet naar Turkije of Marokko? Plan je vanaf het hotel wat leuke uitstapjes. Zo heeft je kind ook de vastigheid van het op 1 plaats slapen en hebben jullie iets meer rust.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

rondreizen en dingen bekijken vinden kinderen ook leuk hoor. Het is maar hoe je er als ouder mee omgaat. Hier vonden de kinderen de kerken, de torens, de pleinen, fonteinen etc geweldig en natuurlijk een ijsje eten ;)

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee tuurlijk dat is ook zo. Maar misschien is dit handiger om op eigen tempo te kunnen en af te kunnen wisselen met een ontspannen dagje zwembad oid. Mijn ervaring is dat een rondreis vaak strak gepland is een ook het steeds op een andere plaats slapen kan bij jonge kinderen voor problemen zorgen.

Hier proberen we altijd een beetje het ritme van de kids aan te houden maar wel dingen te bekijken omdat wij dat leuk vinden en ook goed voor de ontwikkeling van de kids. Kindje van ts is echter 2, dan zou ik zoiets doen als het kindje wat ouders is.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eens met je maar dingen bekijken kan met 2 ook prima hoor
    Zoon 13 mnd Barcelona en Baskenland
    Dochter 12 mnd Sicilie (zoon 2,5 jr)
    Dochter 16 mnd New York (zoon 3 jr)
    Dochter 27 mnd Toscane en Ligurië (zoon 4 jr)
    Dagje weg, 1/2 dagje zwembad en 1/2 dagje weg, af en toe strand paar uurtjes en veel, heeeeel veel kerken, piazza's etc! Heerlijk !

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou.. misschien een dagje. En dan idd een ijsje in het vooruitzicht. Maar iedere dag? En rondreizen, iedere zoveel dagen verkassen.
    Weinig kinderen die je daar een plezier mee doet. In mijn ogen dan..

Wij vonden het als kind iig verschrikkelijk, zo'n dagje weg van de camping. Tenzij naar zee of een ander speel/kinder-iets.

Kan best voor sommige kinderen anders zijn hoor.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet doen. Turkije is groot en je zit dan waarschijnlijk behoorlijk wat uren in de bus - ik zou daar mijn oudste weinig tot geen plezier mee doen. En met al die bezienswaardigheden bekijken ook niet. Ik vind dat je zeker met zo'n kleintje het tempo van je vakantie aan moet kunnen passen op zijn of haar ritme en dat gaat nou eenmaal niet met een groepsreis.

Waarom huur je niet gewoon een auto (met airco) en ga je zelf rondrijden in Turkije? Het is een prachtig land en iedereen is er super vriendelijk en gastvrij, daar heb je echt geen georganiseerde reis voor nodig!

20. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48

Vind ik ook!
    Alleen met zo'n rondreis bepaal je niet zelf hoedanig je aan het zwembad zit, hoe lang je een kerk blijft bewonderen of goelag je in de bus zit. Bij sommige rondreizen, start je om 6 uur in de bus.
    Je hebt (naar mijn ervaring) erg weinig vrijheid.
    Om die reden zou ik het niet doen.
    Wel heb je reisorganisaties die met "bouwstenen" werken. Je kan dan je rondreis vooraf vast laten stellen en op eigen gelegenheid gaan. Vervoer, hotels uitstapjes, alles wordt dan voor je gereserveerd en staat klaar.

Deel Deze Pagina