Met mijn dochtertje kwam ik de eerste maanden regelmatig, ook nog op het extra weeguur, omdat ze door de reflux maar minimaal aankwam. Ook namen ze daar in tegenstelling tot mijn huisarts de klachten wel serieus en hebben me goed geholpen. Ja, er liep ook wel een ontzettende doos rond met domme praatjes, maar die gingen mijn ene oor in en het andere weer uit. Nu met mijn zoontje zit ik er wel aan te denken om bijv. alleen nog voor de prikjes te gaan. Het is een hele onderneming om daar met 2 kleintjes heen te gaan, ik vind het soms echt zonde van mijn tijd. Ondertussen zit ik bij een ander CB, omdat ik verhuisd ben, met die arts klikt het ook totaal niet, de verpleegkundige is wel aardig, nou ja, we zien wel.
Hier hetzelfde, maar nooit bij een kinderarts gezeten. Geboorte 4350 gram en met 15 maanden 9300 gram. Is niet zorgwekkend toch? Cb heeft er nooit iets over gezegd en ik maak me ook geen zorgen. Maar volgens mij loop jij bij een kinderarts ivm reflux, maar maakt hij zich ook echt zorgen om haar gewicht?
Vanaf november mag je weer hoor, inclusief baby . Zal ze wel leuk vinden, Eva vindt het er ook geweldig, lekker spelen, meestal veel baby's en vaak ook oudere kindjes.
Het CB bij ons is sinds januari weg uit ons dorp en ik moet nu een dorp verder naar het CB. Het inloop spreek uur is nog wel in mijn eigen woonplaats. Wil ook gaan vragen of ik voor alleen de prikjes terecht kan,vind het z'n geregel met vervoer en 2 kindjes.
Ik vind het altijd wel leuk om heen te gaan, maar hier heb ik ook nog nooit ongevraagd advies of commentaar gehad. Ze vragen hoe het gaat (met mij, Robyn en ons gezin) en dan of ik nog vragen heb. En dat was het dan, sta meestal binnen 10minuten weer buiten.
Hier wel goede ervaringen met ons cb en ik sta er inmiddels om bekend dat ik daar lekker op m'n gemak zit te voeden enzo (ivm reflux leg ik Lisa pas na ruim een half uur neer). En Eva vindt het er helemaal geweldig. Het is op loopafstand (10 minuten zonder en 20 minuten met Eva ), dus lekker makkelijk, Lisa in de wagen en Eva lopen. Daarna doe ik vaak nog een boodschapje in het winkelcentrum dat ernaast ligt. Wij vinden het allemaal een leuk uitje (behalve Lisa die dan natuurlijk altijd uitgekleed wordt)
Ben tot nu toe altijd naar de afspraken geweest bij het cb. Met met zoontje toen. Nu met me dochtertje blij ik het ook doen denk. Maar bv de testen met motoriek enz dat hoeft van mij niet meer. Ergerde me daar altijd rot, Bv met hoe oud weet ik niet meer moeten ze de oogjes afplaken. Nou weet nog goed ik had en heb nu nog een eigenwijs kind die deed het niet. Kon ik weer terug komen. Zelf had ik het gevoel er is niks met zijn zicht dus. Of dit keer met me dochter weer alles gaat laten doen moet er nog over na denken. Wel de prikjes wegen meten. Vind altijd wel leuk om te weten hoeveel ze weer aangekomen is. Met me zoon toen had ik ook een slecht kontakt met de arts. Dit keer lijkt het beter te worden. En de wverpleegk. Valt mee. Ze vroeg alleen of ik bewust ouderschap wilden niet een keer maar wel tien keer. Ik zeg nee. Geen zin in, Als er wat is bel of vraag ik het wel. Ze zijn wel nuttig maar hoeven ook niet meer alles van mij of me gezin te weten. Mij te nieuwsgierig haha.( Heb niks te verbergen hoor)
ik ben ook braaf naar alle afspraken geweest en vond het nooit echt vervelend. Het enige jammere vind ik dat ze idd echt alleen naar gemiddelden kijken. Mijn dochtertje is geboren met 2500 gram, dus ook geen gemiddelde baby. Een vriendin van mij had een jaar eerder een zoontje met dit gewicht en werd heel goed geholpen op haar cb. Ze gaven duidelijk aan dat je nooit boven de liter fv uit mag komen, maar dat hij voor zijn gewicht best wat meer mag drinken dan aanbevolen, omdat hij zo klein is en wat in te halen heeft met de andere kindjes. Mijn dochtertje had ook veel honger en tegen mij werd gezegd, nee hoor gewoon het rekensommetje aanhouden. Dus ik vind dat ze bij ons wel wat meer naar het individuele kind mogen kijken.
Hier bij 3 verschillende consultatiebureaus geweest in 2 plaatsen. Met allemaal goede ervaringen. Ben blij dat ze er zijn want ze controleren wel het hartje enzo. De adviezen waren altijd erg soepel, ze vertelde de gemiddelden maar zeiden ook dat elk kind anders is en dat ik me geen zorgen hoefde te maken (waar dan ook om).
nou ben geweest en ze is 10,5 kilo en 86 cm lang. anderhalf jaar oud dus best lang en licht maar past bij haar groeicurve alles gaat goed op. heb een beetje aangegeven dat ik wegen meten prikjes wel belangrijk vind maar of mijn dochter daar nu blokjes op elkaar zet ja of nee dat vind ik niet zo belangrijk. ze begreep wel wat ik bedoelde en deed er ook niet moeilijk om.
fijn dat het zo gegaan is, over de lengte en gewicht trouwens, mijn dochtertje is een halve kilo lichter en 10 cm kleiner Nu is het net of ik zo'n klein, dik propje heb maar dat is echt niet zo hoor.
nee joh en Amy-lynn is ook niet mager om te zien maar heeft nooit lekker babyvet gehad. die vrouw zei nog wel net als de mama lang en slank nou ik slank ik kleed me slank whahahahhaha
Ik ben altijd gegaan, na wat strubbelingen (ze hebben geen kaas gegeten van bv en hadden nogal wat vooroordelen jegens mij vanwege mijn geloof en verschijning) ging het de laatste keren erg goed en weten ze dat ze geen ongevraagd advies hoeven te geven. Afgelopen keer werd ik ook wat pissig wanneer de verpleegkundige 10 keer een balletje voor mijn dochter op de grond legde en mijn dochter de bal liever wegtrapte als oppakte en die vrouw een beetje geirriteerd raakte, laat dr lekker.
Consultatie bureau is gelukkig niet verplicht Ik ben tot nu toe wel steeds heen geweest, idd, voor de prikjes en het wegen en meten. Bij ons is er een inloopspreekuur, dat wil zeggen dat je 1x per week op een tijd naar het CB kunt gaan om alleen te wegen. Met ons ukkie gaat ook alles goed, en vind het ook een gedoe hoor om er steeds heen te gaan. Alles gaat goed, en dat krijgen we ook steeds te horen. Niks mis mee als je alleen voor de prikjes heen gaat. Als er iets mis is ga ik liever naar de huisarts. Die zijn naar mijn idee wat nauwkeuriger, maar das mijn eigen ervaring en mening dan he Gewoon lekker doen wat jou goeddunkt En overal ja en amen opzeggen...voor je het weet krijg je preken
ik zit nu bij ander cb wegens verhuizing... was al niet meer geweest sinds zn laatste prikjes van 4 maand...bij 6 maanden afspraak zat ik midden in de verhuizing dus ben pas 2 weken geleden geweest zoontje is nu 8 maand... nu dacht ik zelf van dan ga ik wel weer als hij 11 maanden is dan moet hij zn prikjes...ze maakte een afspraak voor over 3 a 4 weken...ik zei dat vind ik niet nodig zei ze ja dat is verplicht ik kon op dat moment niets meer uitbrengen haha dus ga alsnog af bellen niets is verplicht en kom daar eigenlijk voor niets alleen meten wegen heb nooit geen vragen mn zoontje groeit precies op de lijnen van het cb... het is niet mn favoriete uitje naar het cb...