@storm: o ja zo heette dat programma..stevig ouderschap. wij hebben het tot 9 maanden ongeveer gedaan omdat het ons eerste kindje was en we niet precies wisten wat we konden verwachten. allemaal goed verlopen hoor hihhihih en ik vond het erg fijn dat ze zoiets hadden. bij de tweede straks doe ik het gewoon weer.
hallo allemaal wat fijn om dat allemaal te lezen.chrystel wat je zegt zou best eens kunnen . mijn schoon dochter komt uit internaaten omdat haar moeder al heel snel de zorg van haar tweeling niet meer aankon. en nu is het zo dat zei een grote zorg voor haar moeder heeft maar dat doet ze graag. ze zijn niet echt jong meer ze is 27 en mijn zoon 25 . het zou kunnen dat ze verwachten dat zei het niet aan kan . maar ze doet het echt van natuure erg goed juist. en sam is bij beide zeer gewenst . maar misschien dat ze dan toch haar achtergrond er bij betrekken. en mn zoon moest twee handtekeningen zeten een voor derde instanties en die heeft hij niet gezet ,en een voor het overleg met fam vanuit het cb. daar heeft hij wel voor getekkend maar dat had ook niet gehoeven als het aan mij ligt. gr oma sam
Die formulieren heb ik (zeer stabiele gezinssituatie, 2e kindje, beide ouders 30+) ook getekend en dat behoorde tot de standaard vragen/procedure. Zoals iemand al zei, dat heeft alles te maken met t.z.t. het overdragen van de zorg en het dossier naar de GGD als het kindje 4 is geworden, daar moeten ze nou eenmaal je toestemming voor hebben. Het hoeft dus echt niet iets te maken te hebben met (mogelijke) probleemsituaties.
Tja, je schoondochter behoort gewoon tot een risicogroep daarmee. Dus ik vind het wel fijn dat er dan wat extra aandacht is. Hebben wij hier ook gehad, mijn man komt uit een gezin waar niet alles ging zoals het hoorde, dus daarmee zaten we (hij) al in een risicogroep. En toen bleek Thirza een huilbaby te zijn, en daarmee zit je dus ook in een risicogroep. Ik hoorde aan de manier van vragen stellen van de arts wel dat ze aan het checken was of we alles onder controle hadden thuis, (tja, krijg je als je in de hulpverlening werkt ), maar ik heb dat nooit zo erg gevonden: we hadden alles onder controle en niets te verbergen en ik ben blij dat op deze manier iig een deel van de kids die mishandeld worden, wel boven water gehaald worden.