Spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanjax11, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Vandaag ben ik erachter gekomen dat Finn spruw heeft. Morgen ben ik dus vanplan om naar de huisarts te gaan, kijken wat ze eraan gaan doen.
    Maar zijn er nog meer dingen wat ik kan doen? Iemand tips?

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Toen Layla spruw had moesten we elke dag de speentjes en flessen uitkoken.
    haar mondje en tong regematig schoonmaken dmv een gaasje om je vinger te wikkelen, deze nat maken en het mondje schoon maken.

Daarnaast kregen we medicijnen van de huisarts, een dikke kleverige pasta die we met een lepeltje naar binnen moesten wurmen.

En zo leerde onze kleine al eten met 3 weken ;)

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Onze kleine Zoey is net van haar spruw af.

Het is heel vervelend. Eerst een drankje die we met een spuitje naar binnen moesten brengen, maar dat hielp niets. Daarna dat dikke drankje. Dat is heel vies. Bleh, maar dit hielp wel.

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    spenen,drinkspenen en flessen goed schoon en steriel houden.heel erg belangrijk op die leeftijd.dus echt uitkoken (of in de magnetron sterillisator,vondt ik een stuk fijner als water koken.)

en dan krijg je bij de arts een middeltje wat je idd in de mond moet aanbrengen.
    britt heeft t ook een keer gehad,en kregen een pipetje waar je steeds spul in moest doen in in de mond moest spuiten.
    dit valt nog mee....
    wij hebben een keer luier-spruw gehad met dr.nou dan wil je niet weten hoe dat eruit ziet en gaat.
    dan mag je dr niet aanraken daar (zit over heel het kruisgedeelte verspreid.)in t begin denk je dat t luier uitslag is maar als blijkt dat t dus niet weggaat,en erger wordt....echt 3x niks hoor!!
    en erg pijnlijk....
    maar hier merken ze niet zo erg veel van....van mondspruw

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Inderdaad alles goed schoonhouden.
    Bij ieder gebruikt doekje vervangen en veel wassen

Dat ze bij mondspruw niet veel van merken ben ik hetn iet mee eens, mijn zoontje heeft moord en brand geschreeuwd en hij had honger maar kon niet drinken van de pijn, zo zielig

6. tanjax11

Ik merk nu al aan mijn zoontje dat hij er inderdaad veel pijn van heeft:(

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    je schijnt het te kunnen vergelijken met een afte in je mond, auwts

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    oh echt ik merkte bij haar er niet veel van.misschien dat ik er erg snel bij was gelijk.(bij 1 spikkel ging ik al naar de dokter)
    maar is idd zo zielig als ze zo;n pijn hebben hoor...
    dat hadden wij dus idd bij die luierspruw.
    als ze dan een poepluier had dan kon je t amper schoonmaken.
    dus steeds onder een lauwe douche zetten.en drogen met een fohn.dan droogt t op.

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je borstvoeding of flesvoeding? Dat maakt namelijk nogal uit met het behandelen.
    We hebben onze dochter eerst met de standaard medicijnen behandeld maar dat hielp niet echt goed, toen overgestapt op een iets natuurlijkere methode en binnen drie dagen was het over!
    Met een wattenstaafje een beetje bosbessensap op de plaatsen waar de spruw zitten. Zachtjes aanstippen, en dat na elke voeding.. werkt perfect!
    Succes ermee

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.412
    36.270
    113
    Je moet eigenlijk ook het beddengoed/handdoeken/knuffels ed wassen op 60 graden. Ook het speelgoed goed schoonmaken. Knuffels evt een nachtje in de vriezer.

Mijn zoontje had er trouwens ook echt heel erg last van, de eerste keer zat zijn mondje helemaal eronder en krijstte hij het uit van de pijn. We waren er toen laat bij omdat hij 9 maanden was en fv kreeg, had niet verwacht dat het toen spruw zou zijn.

11. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    In plaats van dat je het met een lepeltje of een pippetje doet smeerde ik het op haar speen, Daktarin heeft een smaakje en mijn meisje vindt het juist erg lekker op haar speen.
    Groetjes

12. tanjax11

ik geef fv, had het ook niet meteen in de gaten.
    heb net de huisarts gebeld en mag om 11u een drankje ophalen...hopen dat ie snel wat minder last ervan heeft, zn tong zit nu echt helemaal vol:(

de huisarts vertelde ook dat een druppeltje tomatensap helpt...eerst maar eens dat drankje afwachten...

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi,

mijn meisje heeft het nu... al 1 flesje nystatine opgebruikt. Wel al stuk verbeterd maar nog niet helemaal weg, dus meteen nog een flesje erachteraan. Het ziet er erg zielig uit en toen ik het ontdekte werd het ook heel snel erger! Ze lijkt er hier niet veel last van te hebben, maar het kan idd heel zeer doen (m'n opa heeft het op volwassen leeftijd gehad en zei dat het heel zeer deed).

Hopelijk knapt hij snel op!

Deel Deze Pagina