Hebben jullie een idee/ tip..slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindah, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Mijn dochter slaapt sinds dat ze 3,5/ 4 maanden is door. Voor nu betekent dat dat ze om 21.00 uur de laatste fles krijgt en dan rond 21.45 uur slaapt. Ze wordt dan weer wakker rond 7.00 uur/ 7.15 uur. Soms komt ze een keer omdat ze op haar buik ligt of omdat ze haar speen kwijt is. Ze huilt dan zachtjes en zodra ze goed ligt of haar speen heeft valt ze direct in slaap.... maar dus niet de afgelopen 6 nachten..

We leggen haar op bed( met slaapritueel) en dan is er niets aan de hand maar zodra we vijf minuten beneden zijn begint ze uit het niets ineens heel hard te huilen. Dan gaan we er naar toe, laten de lampen uit, troosten haar in haar bedje, maken geen of zo min mogelijk oogcontact, wrijven nog een keer over haar rugje en gaan weer naar beneden. Dit alles herhaalt zich zo'n drie tot zes keer per avond. Laatst begon het zelfs om 2.00 uur snachts..

We hebben gedacht aan verlatingsangst( ben op haar kamer in het zicht gebleven maar had geen nut), aan een vorm van aandacht vragen maar na 5 min was ze zo overstuur en kon ik het niet meer aanhoren dus haar toch maar getroost, aan een sprongetje..

Maar het is best zwaar zo en zou toch graag willen weten of andere dit herkennen of een idee hebben wat het kan zijn en miss wel tips hebben..

Ze is nu een kwartier stil en rustig dus hopelijk slaapt ze dan kunnen wij iig ook nog wat uurtjes slaap pakken..

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Helemaal niemand??

3. adi

adi Niet meer actief

Gewoon een fase.. Er zullen talloze van dit soort fases komen. Misschien heeft ze honger? Veel baby's willen rond 6 mnd weer een nachtvoeding.
    Gewoon meegaan in haar behoefte en wachten totdat het overgaat.

Weet je trouwens zeker dat het geen medisch ongemak is? Of aankomende tandjes?

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb hier bij dat soort periodes altijd in het oei ik groei boek gekeken en 9 van de 10 keer bleek dat hij dan midden in een sprong zat.

Ook schijnen er bepaalde "fases" te zijn waarop ze dan ineens weer snachts/savonds wakker worden.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het kan goed zijn dat ze een sprongetje heeft maar begint ze ook tandjes te krijgen? Misschien heeft ze pijn?

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ben je net met bijvoeding begonnen? Ik merkte hier dat ze toen opeens ook wat vaker (borstvoeding) kwamen s'nachts..ging ook weer over hoor! :)

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook gehad rond 6 maanden, dit heeft een week of 2 geduurd en toen ging het weer goed.

Ze was in die periode veel haar speen kwijt en kon deze niet zelf vinden, wilde het nog wel eens gebeuren dat ik er 8 keer per nacht uit moest.... Knuffel aan haar speentje maken en meerdere speentje in bed leggen wil wel eens helpen. Als het echt het in slaap komen betreft ben ik bang dan te er even doorheen moet. Sterkte!

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als de dame hier zo ging huilen (enkele fases gehad en enkele nachten terug nog), dan ging ik naast haar bedje zitten met mij hand op haar hoofd. Bleef ze huilen dan nam ik haar eerst in mijn armen, wiegen en troosten. Na een tijdje gaat ze hier duimen, een teken van ontspanning. Dan pas leg ik haar in bed en blijf haar vasthouden, als ze weer duimt, houd ik haar steeds ietsje minder vast, tot ik haar helemaal kan loslaten. Dan ietsje verder zitten en dan de kamer uit.

Kleine stapjes hier met duimen als teken van ontspanning waardoor ik een trapje meer kon loslaten.
    Hier weigert ze haar speentje vanaf het moment dat ze haar duim zelf kon vinden.

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Bijvoeding krijgt ze al een tijdje, dus ik denk niet dat dat het is..
    Iets medisch denk ik ook niet, S komt ook bij de ka ivm zhopname toen ze vier maanden was. Ze is afgelopen woe nog gezien en alles gelukkig goed, zelfs zo dat we mss nog maar 1 keer terug hoeven! 😃

Hopelijk is het idd een fase of een sprongetje.. En zullen we er dus even doorheen moeten.. Wat ik wel vreemd vind is dat ze het bij haar 'overdag slaapjes' niet heeft..

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina