Voor komende winter zal ik weer nieuwe slaapzakken aan moeten schaffen want die an vorig jaar (hema maat 68-80 ) zijn dan echt te kort, einde van afgelopen winter kon het nog net. Ik heb nu zomerslaapzakjes n maat 90 (geen kledingmaat dus). Ik zag van de week eentje in de uitverkoop maar twijfelde over de maat. Mijn dochtertje is deze winter ongeveer 1,5 jaar. Past ze dan nog in 90 cm of kan ik beter al 110 kopen? En bij de hema wordt het dan een maat 86-104? Klinkt zo groot... Ze is overigens gem. qua lengte en heeft nu maat 80.
groter kan niet echt kwaad, als de armsgaten maar niet te ruim zijn. hier slaapt kleine uk van 84 cm ook in een 110 slaapzak.
Mijn meisje is ong 80 cm en slaapt momenteel in een slaapzak van de hema, maat 86/104 ofzoiets? Zit helemaal prima, hoor. Kan ie volgend jaar ook nog mee
Die aantal cm is gebaseerd op de lengte van je kindje, die worden vaak bij de prenatal gehanteerd. HEMA gebruikt gewoon maten, en dan inderdaad iets van 86-104. Denk dat die wel prima is dan voor de winter. Maar je kunt toch ook nog even wachten dan weet je beter wat gaat passen rond die tijd??
Een hema slaapzak heb in van 86-104 en heb laatst een dunne erbij gekocht bij 't kruidvat en hebben 100cm slaapzak gekocht. Mijn zoontje zal op dit moment zo'n 84/85cm zijn. Laatste keer bij CB (in februari) was hij 80cm.
Wij hebben een slaapzak van little company gekocht. Beetje vreemde maat 1-4 jaar. Dus hij is wel erg lang. Maar we hadden em ook van 0-3 mnd en daarna 0-12 mnd. Echt super fijne slaapzakken! Wij hebben er ook een Hema slaapzak bij, dezelfde maat als wat jij omschreef. Zoontje is dan ook ongeveer 1,5. Dus denk dat het wel moet passen bij jouw kindje
Mijn meisje heeft maat 110 van slaapzak. De 90 cm en 86-104 zijn al te klein bij mijn meisje. In die van de hema kan ze haar voeten niet meer strekken. Ze is 97 cm en moet volgens prenatal zo`n 13 cm speling hebben. Maar als je kindje nu 80 cm is zou ik 86-104 van de hema nemen
Ik ben fan van de 4 seizoenen puckababy. Die is 100cm en is aan alle seizoenen aan te passen dus draag je gewoon door. Hoef je na de winter ook geen nieuwe zomerslaapzakjes aan te schaffrn. Via mp gekocht want nieuw zijn ze erg prijzig.
Wat hier al eerder werd gezegd kan een grotere slaapzak niet echt kwaad zolang de armsgaten niet te ruim zijn. Voor het gemak moet je zo'n 10 cm trappelruimte incalculeren. Dus reken 10 cm extra vanaf de voetjes van je kindje, dan heb je zeker een goede maat te pakken