Ook ik kom voor de prikjes, het wegen en meten en voor de rest is het een tent lik me versje. Volgende week moet ik weer. Bij het Cb het 'peuterbureau'. Met formulieren en al ga ik daar heen en wat hen niet aan gaat of hen niet aan zou staan, zeg ik niet eens. Ik weet dat het goed gaat en ik maak hen blij met hetgeen zij graag willen horen. trouwens bij de CB is het afhankelijk WIE je hebt op dat moment. De één zegt dat onze zoon boven het gemiddelde zit qua lengte enzo en de ander zegt, dat onze zoon een normale lengte heeft. En zo spreken ze elkaar wel vaker tegen zonder dat zij het zelf weten. Als ik een vraag stel (wat ik allang niet meer doe dus) krijg ik zulke stomme of niet antwoorden terug. Te dom voor woorden Trek het je dus niet aan en wees blij dat het gewoon goed gaat. Het is wel jammer dat je ergens heen moet voor controle van zo'n belangrijk persoontje en die mensen zelf niet serieus kan nemen. (Gelukkig bij sommige CB's weer wel ).
laatste keer dat ik er met mila was, was ze ook te weinig aangekomen, dus extra weegafspraak gemaakt, moet volgende week weer. allemaal verhalen dat ze veel te klein zou zijn, maar dat ze is geboren met 33 wk en 1600 gram woog werd voor het gemak even vergeten. daarna hier een topic gevraagd over lengte/gewicht rond 18 maanden, en verschilt bijna niks met jullie kindjes. dus blijkbaar doen we het hier allemaal hardstikke fout..
dat snap ik dan niet dat ze dan niet kijken hoe groot je kindje was bij de geboorte, dat maakt nogal uit lijkt me. Misschien moet je ze eens dat topic laten lezen Wat een zeuren daar dan. o ja en als je kindje dan meer eten krijgt dan is het opeens weer te dik dat zul je altijd zien, het is dan ook nooit goed.
Daan, wat vervelend dat ze zo zeuren daar, en ook voor de rest die daar last van heeft! Misschien kun je overstappen naar een ander CB in de buurt? Eigenlijk zou iedereen even bij ons CB moeten komen haha. Ze zeggen altijd bij het laten zien van de grafiek dat geen kind gelijk is en we ons daarop niet moeten vastpinnen. Nog nooit commentaar gekregen op haar voeding of ontwikkeling. (terwijl ze met sommige dingen best laat is) Toen het niet lekker ging met eten en een keertje met ziek zijn en luieruitslag kregen we goede tips en adviezen en belden ze ons op hoe het ging enzo. Super dus.
Bij het bureau waar ik zit kijken ze naar de lijn van het kindje, en die was hier weer prima. Ze zit idd onder het gemiddelde maar goed, ben zelf ook klein van stuk en ze was met precies 37 weken geboren. Ben vanmorgen weer geweest 9m afspraak. Hier nog nooit iets van zeuren ofzo gehad, ze kijken hier echt naar het kindje. Zowel de arts als de vpk. Heb tot nog toe ook nog goede adviezen gehad. Gelukkig zijn niet alle cb's hetzelfde. Eigenlijk wel jammer dat de cb's niet beter met ouders van kindjes omgaan.
Ze hebben altijd wat hoor. Gelukkig is die van ons juist omgekeerd: ik maakte me zelf soms zorgen, terwijl zij juist keken naar of ze goed ontwikkelde en vrolijk was!
niks van aantrekken en je gevoel volgen, niks is zo betrouwbaar als moeder gevoel, als jij denkt dat het wel goed zit dan zit het ook goed, andersom ook. ik ben volgens mij de gelukkige met een van de weinige goede cb´s. ik heb een meisje met een ontwikkelingsachterstand en de laatste keer was haar groei gestagneerd, de arts zei met een glimlach "zo, dat schema doen we maar weg, dat werkt alleen maar frustrerend, zeg maar gewoon hoe het is en of we je kunnen helpen" ook was mijn dochtertje door alle ziekenhuisonderzoeken heel bang voor de prikken, ze moest er 2 en de arts heeft er een assisitent bij gehaald om tegelijk te prikken, om mijn meisje zo min mogelijk stress te bezorgen, echt heel tof.
Ik heb een geweldige arts op het cb, nog nooit commentaar van gehad en altijd heel relaxed. De verpleegkundige doet wel wat moeilijker. Afgelopen keer kreeg ik te horen dat ze wel goed in verhouding was met haar 75 cm en 10235 gram maar dat ze wel groot was, dus wilde ze graag weten wat Kinley dus zoal at op een dag. Nou 'smorgens 180 cc pap dan een half potje fruit (meer wil ze niet) 1 boterham 1 fles van 210 3/4 potje warm eten een toetje wil de vaak niet omdat ze al te vol zit 200 cc pap voor het slapen gaan. Tja normaal dus, wat ik haar dan op het brood gaf, nou NIETS, ja mijn dochter heeft het liefst geen beleg op haar brood. Wahahahah ze is dus gewoon groot van zichzelf Oja en ik moest haar vaker op haar buik leggen want anders ging ze niet kruipen, nee aangezien ze zich op haar billen voortbeweegt denk ik dat het kruipen er voorlopig eventjes nog niet in zit. Groetjes ANita