Ik las in een ander topic over KOT dat het pas in december 2011 bekend wordt wat het precies gaat kosten. Vind dat een beetje raar. Als blijkt dat ik het niet kan betalen, moet ik toch mijn baan opzeggen, waarbij ik een opzegtermijn heb. Is bij jullie al bekend wat het kdv doet, gaan ze bij jullie gewoon 10,5 uur rekenen of echt het aantal afgenomen uren. Daarbij denk ik dat dit weer eens een goed vervelende constructie gaat worden. Voor zowel het kdv (administratieve rompslomp) als voor de belastingdienst. Hoe gaan ze controleren hoeveel uur je hebt gewerkt? Nu is het al lastig voor ze om een definitieve berekening te maken en ik zit nog steeeeeds te wachten op mijn definitieve berekening van 2009. Hoe moet dat dan als ze de nieuwe regels in laten gaan? En dan nog, ik heb een contract van 10 uur maar ik werk er bijna altijd 18. Gaan ze dat dan pas achteraf terug geven? Vind het echt zwaar klote dat er zo weinig over bekend is, terwijl het zo januari is. Of lees ik nou overal overheen?
Ik ben oko wel heel benieuwd. Ik heb een contract van 15/25 uur en heb dus niet iedere week evenveel uren op het werk. Vind het wel erg laat als het pas in december bekend wordt, je zit ook ng met een opzegtermijn van 2 maanden.
Je leest naar mijn weten nergens overheen. Niemand weet hoe dit vorm gaat krijgen! KDV noch belastingdienst! En er zijn mensen die of kdv moeten opzeggen of hun baan en dan zit je inderdaad met een opzegtermijn! Waar geen rekening mee wordt gehouden. Maar voorzover ik weet worden de gewerkte uren per jaar bekeken. En kun je deze uren dus over het gehele jaar afnemen! De ene maand zou dat dus meer kunnen zijn dan de andere.
Nouja, we wachten maar geduldig af. Ik denk trouwens dat de bezuinigingen niet meteen nut hebben. Wat kost het om al die mensen te moeten voorlichten en dan ook nog extra mensen inzetten bij de belastingdienst om al die dingen te gaan controleren. Zouden ze daar over nagedacht hebben of zullen ze daar ook te stom voor zijn? (sorry voor mijn boosheid, maar veel goeds kunnen ze in mijn ogen niet meer doen)
Je bent niet de enige die boos en onzeker is over wat er gaat komen. Ik en velen met ons zullen zich erg onzeker voelen.
Om die reden zeg ik voor de zekerheid op deze maand, wij hebben 2 maanden opzegtermijn bij het kdv. Mijn verlof gaat in per januari en ik heb een 0-uren contract, ik krijg natuurlijk wel gewoon mn uitkering berekend over de laatste maand, maar ik weet niet 100% zeker of ik dan wel toeslag krijg. Als ik weer ga werken schrijf ik mn dochters wel weer in, gelukkig heb je hier geen lange wachttijden. Maar ik vind het belachelijk dat het zo lang duurt, ook voor de kdv's, die weten ook niet waar ze aan toe zijn qua inkomsten, ik begreep al dat er heel veel opzeggingen zijn van mensen die een beetje in dezelfde situatie zitten.
Omdat er bij onze kdv zoveel mensen opzeggen, heeft onze kdv nagedacht over mijn vraag naar flexibele opvang. En ze gaan flexibele opvang realiseren per 1 december. Dit gaat ons zoveel geld schelen. Tenminste dat denk ik/hoop ik.
Ik wacht er ook vol spanning op. Omdat ik naast mijn werk studeer (deeltijd HBO, werkgerelateerd, maar geen werktijd, en dus geen KOT) en ik naast mijn baan een 2e baan heb waar ik een vergoeding voor krijg, maar waar geen uren voor staan (lang verhaal, vergoeding is overigens wel bijna 1700 euro per maand) is het nog maar de vraag of ik mijn kinderopvang volledig vergoed ga krijgen. Ik baal als een stekker, want het is nu nie tbepaald dat ik er misbruik van maak.