Wil mn eigen nergens mee bemoeien verder. Maar als je nou eens tijdens het typen, je eigen zinnen leest en alleen al daar waar je met lezen en dus vertellen even een pauze houdt en met een nieuwe zin begint even een . neerzet, dat zou al heel wat schelen . Succes in ieder geval! Hoop dat de kleine snel uit het ziekenhuis mag komen! En verder, je hoeft niet naar het cb als je niet wil hoor, zou er dus gewoon niet meer heen gaan als ze zo slecht zijn daar !
ik snap het verhaal ook niet echt?? de kleine heeft pijn!! en dani belt naar het cb om te vragen wat het kan zijn?? ze moeten toch naar de huisarts,als de kleine pijn heeft? en waar heeft de kleine pijn,want lijkt mij niet dat hij het nu al kan laten weten waar of hoe hij pijn heeft??? cb heeft hier dus helemaal niks mee te maken dani. je huisarts heeft hiermee te maken, dus dat je zo uitvalt tegen cb vindt ik een beetje overdreven en onterecht hoor!!! ik zal je excuses maar aanbieden aan die mensen
Heel vervelend dat je zoontje in het ziekenhuis ligt! Ik begrijp uit alle verhalen dat je CB nutriton heeft voorgeschreven en dat ie daardoor helemaal niet meer kon poepen en dat hij daarom in het ziekenhuis ligt? Klopt dat? Nutriton word vaker voorgeschreven als "laxerend" maar kan idd soms ook opstoppend werken. Voor later kun je (als je geen medicijnen krijgt) beter een THEElepeltje sinaasappelsap door zn flesje doen (kijk wel uit met vruchtvlees, dat verstopt het speentje) Als je nu nog vragen hebt, kun je die toch beter in het ziekenhuis stellen als aan je cb toch? Of begrijp ik je verkeerd als ik dacht dat je nu nog steeds je cb probeerde te bellen? Het cb kan er niks aan doen dat hun tip verkeerd uitpakt, zoals al gezegd, het zijn dames die de groei en ontwikkeling in de gaten houden en voor sommige dingen een tip kunnen geven. Je moet verder je kindje opvoeden hoe jouw moederhart je dat ingeeft, eventueel met tips van cb in je achterhoofd. Verder ben ik het eens dat als er iets is en je cb is niet bereikbaar, je in het vervolg gewoon je huisarts moet bellen, zeker bij zon kleine frummel! Je andere klachten over dit cb vind ik vreemd. Dat ze aan zn beentjes "trekken" als ze hem willen meten in normaal, anders kunnen ze hem niet meten als hij znn benen optrekt. Dat er iemand ziek is en geen vervanger is, kan gebeuren. Dat ze niet terugbellen, ja als er iemand ziek is en het is druk?? Kan gebeuren. Niet netjes, maar kan gebeuren... En dat ze dingen vragen over je jeugd? Dat is heel normaal. Kijk als jij vroeger zelf misbruikt of geslagen bent, is de kans groter dat jij ook meer moeite zult hebben met de opvoeding van jouw kindje. Dit doen ze dus om te kijken of ze je extra hulp kunnen of moeten aanbieden, niet omdat ze je als politieagentje in de gaten willen houden of omdat ze je een slechte moeder vinden. Ikzelf heb een heel fijn cb, ze kijken naar het kindje als individu en kijken maar met een schuin oog naar de gemiddeldes. Ook heb ik aangegeven dat ik de opstandigheid van mn zoontje er moeilijk vond en daar heb ik heel fijne hulp bij gekregen. En ja, ik heb ook wel eens woorden gehad met een dame die de telefoon beantwoordde, die verklaarde me voor gek omdat ik mn kind "veeel te veel" melk had gegeven, ze schreeuwde bijna tegen me! Maar dat was voor het eerst in maanden dat hij weer had geslapen, later zij mn "eigen" cb-verpleegkundige dat ik er goed aan gedaan had. maar goed, er zijn altijd wel mensen die vinden dat je je kind verkeerd opvoed. iedereen heeft zn eigen mening... Je hebt er goed aan gedaan om een ander cd te zoeken, als jij je niet prettit voelt bij je oude cb en er is en andere mogelijkheid moet je die grijpen. Al vind ik, hoe ik uit jou uitleg begrijp, dat het niet zo heel vreemd is allemaal... succes met je zoontje.
ik begrijp het ook even niet hoor, want jouw zoontje had pijn, daarom ging je naar het cb toch? maar als het cb dan een voeding voorschrijft en hij nu in het ziekenhuis ligt is dat dan toch niet de schuld van het cb, want hij had toch al pijn voordat je daar kwam? in ieder geval, sterkte met je zoontje, en hoop dat je je bij het andere cb beter op je gemak voelt.
Ik denk dat je eerder een zondebok zoekt voor je eigen fout. Waarom het Cb de schuld geven als je zelf de huisarts niet heft gebeld. Het CB is hier helemaal niet voor. Ga dus in het vervolg naar je huisarts als er iets is en naar het CB om te wegen en meten enzo verder niks/
@ Twinkle star, ik vind het niet eerlijk om te melden dat dit haar eigen fout is en dat ze daardoor een zondebok zoekt. Zij heeft zoals ik begrijp verkeerde voeding gegeven aan haar kindje waardoor de kleine nu niet kan poepen en in het ziekenhuis ligt, dit alles was op advies van het CB. Hoe vaak word wel niet geadviseerd om contact op te nemen met het CB om te overleggen over de voeding. Dus persoonlijk vind ik het niet gek dat Danikrogt boos is op het CB. Ik ben het met de rest eens dat ze inderdaad beter had kunnen bellen met de huisarts. Maar haar kindje is net 5 weekjes oud. Neem aan dat iedere moeder de 1e periode erg onzeker is/was. Dus ja ergens begrijp ik haar ook wel. Ik persoonlijk heb me nooit een reet aangetrokkken van het CB en wij komen er ook niet meer. Maar er zijn echt heel veel moeders die heel erg de regels van het CB naleven. @ Danikrogt: Sterkte meid met je kleintje, hopelijk komt het snel goed en is je kleintje snel weer thuis. En zoals de rest aangeeft volgende keer direct aan de bel trekken bij je huisarts. En over de vragen die ze je stellen, onze wijkverpleegkundige vertelde dat ze dat doen in de hoop dat ze een beter inzicht krijgen in het toekomstige gezin. Vaak merken ze al snel of er eventueel problemen zijn. Ze gaf bij ons als voorbeeld: dat kindje van Nulde. Toen ze het zo vertelde had ik er alle begrip voor.
Met eigen fout bedoelde ik hulp vragen bij de verkeerde instantie niet het verkeerd omgaan met een baby. Voor een zieke hond ga je toch ook niet naar puppytraining? Ze blijft nl op het CB afgeven terwijl dit niet de organisatie is waar je voor zulke problemen naartoe moet. Zij zijn hiervoor niet geleerd dus kunnen je in zo'n sitiatie ook niet helpen.
Het cb wordt anders wel gepromoot als the place to be met vragen over je jonge kind! Het is logisch dat je daar als jonge ouders naar toe gaat. Je kunt óók naar de ha, maar mij is nooit duidelijk geworden wanneer je voor de één en wanneer je voor de ander kiest. Ik kies op gevoel per keer met wie ik contact opneem, zeg maar. Wat ik wel naar vind aan het verhaal van TS is dat het cb, waar je als het goed is terecht kunt met vragen en zorgen, in haar geval geen plek is waar je op een fijne manier geholpen wordt. Het cb wordt wel vaker ervaren als een plek waar je bekritiseerd, veroordeeld en onzeker gemaakt wordt, terwijl het juist de plek zou moeten zijn waar je hoort dat je het goed doet, dat alle kinderen anders zijn en de jouwe gewoon goed zoals hij/zij is, dat je je moedergevoel moet volgen omdat jij je kindje het beste kent en dat zij evt. ook nog wel een tip of truc hebben waar je als nieuwbakken moeder niet aan hebt gedacht. Als je cb je dat niet geeft, is dat een gemiste kans en jammer, maar in het geval van TS waarin er echt iets goed mis is gegaan en een kindje in het zh ligt (los van de vraag of dat ondanks of dankzij het cb is gekomen), is het extra vervelend dat TS geen veilige plek heeft waar ze voor steun en advies terecht kan. Danikrogt, ik hoop dat je kleintje snel weer fit en vrolijk is en bij jullie thuis mag zijn. Ik hoop dat je bij het nieuwe cb wél een fijne wijkverpleegkundige en arts treft en dat je ook de huisarts weet te vinden als dat nodig is. Ik vind het verdrietig dat er in het korte leventje van je kindje al zoveel is gebeurd waar jij je zo rot over voelt. Ik hoop dat alles snel beter gaat!
snap t ook niet helemaal, ja snap dat de situatie kl*te is maar hmmm cb heeft toch verder niets met het ziekenhuis te maken? als hij al zolang daar ligt dan moet t ziekenhuis toch weten /zoeken wat er is zelf loop ik bij t cb van de rivas.... en niets meer dan goede woorden gelukkig! (er is maar 1 vrouw waar het niet mee klikt)
hopelijk gaat het inmiddels weer even wat beter. hier wil ik even op inspringen ik ben het deels met je eens, maar toen het cb in die eerste week bij mij op bezoek kwam, werd mij duidelijk verteld wanneer ik naar hun toe moest en wanneer ik naar m'n huisarts moest met vragen. Maar dat doet misschinen niet elk cb. Tuurlijk heb je een vaag gebied (waarvan ik gok dat het bij de ts het geval was) maar dan zou ik altijd als extra de ha bellen. Ik kies trouwens ook op gevoel
Vind het een apart verhaal..niet negatief bedoeld hoor.. had ook gereageerd op je topic over Nutriton.. Het word vaak als laxerend voorgeschreven maar kan idd gebeuren dat je kindje er juist verstopping van krijgt.. Maar om nu te zeggen dat heel nutriton niet deugd......is ook wel een beetje overdreven.. als je kindje kma heeft en je het niet weet en je geeft hem nutrilon standaard is nutrilon ook niet de boosdoener.. misschien een extreem voorbeeld maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik snap idd niet zo goed waarom je zo blijft harmeren op dat CB.. ze zijn er idd om advies te geven bij bijvoorbeeld (overstappen op) voedingen, maar je gaf aan dat je kindje pijn had.. dan lijkt het mij logischer dat je je HA belt.. mocht het zo zijn dat het CB je had aangeraden om Nutriton te gebruiken (of begrijp ik het verkeerd?) vind ik dat niet zo raar hoor.. Is een heel gebruikelijk advies.. Dat een afspraak word afgezegt kan natuurlijk gebeuren.. Voor hetzelfde geldt heeft die persoon zich vlak daarvoor ziekgemeld en hebben ze op korte termijn geen vervaning kunnen vinden.. Niet netjes maar kan gebeuren.. Dat trekken aan de beentjes is idd niet echt netjes.. Bij ons is de eerste maand globaal gemeten om juist te voorkomen dat de beentjes gestrekt moesten.. Nu doen ze het wel gewoon maar wel voorzichtig.. Ik heb ook weinig goeds over voor mijn CB hoor.. de arts daar is vreselijk en de vrouw die meet en weegt mag van mij per direct opstappen maar vind dat je het nu wel makkelijk op het CB afschuift.. Volgende keer voor advies en/of pijn lekker naar je ha gaan meid.. Die heeft daar veel meer inzicht in.. CB is er voor advies en richtlijnen meer niet.. Wegen, meten en prikjes en wegwezen.. Elk geval, ik hoop dat je kindje snel weer helemaal gezond mee naar huis mag.. Beterschap meid..
Vind het verhaal dat je schrijft erg vaag. Begrijp het niet helemaal. Maar snap wel dat je het erg moeilijk hebt met je kleintje nu. Wil je veel sterkte wensen en hoop dat hij snel weer thuis is. Of is hij inmiddels al weer thuis, aangezien het een ouder berichtje is?