Ik had advies van ka en later ook dietiste. Is wel al weer 2,5 jaar geleden maar wil je eventuele vragen wel beantwoorden? Ook hier op zp is een hoop te vinden, misschien dat je vanuit de verschillende adviezen jouw keuze kunt maken. Cb heeft mij er nooit mee geholpen, helaas. Ik had echt een stappenplan gekregen van de dietiste.
Ik dacht dat ik negatief was die er zo over dacht maar grappig te lezen dat iedereen hun eigen plan trekt. Nu ben ik niet op me mond gevallen en door mijn werk als kinderleidster genoeg voorbij zien en horen komen dus in hun ogen te bijdehand en ben ze dan ook al vaak een stap voor met tips en trucs. Nu had ik allang eigenwijs een plan willen trekken met mijn zoon wat betreft starten van bijvoeding maar door zijn vermoedelijke koemelkallergie (ik vermoed niet extreem en hoop/denk dat het iets tijdelijks is geweest of nog is) wil ik toch de regels/adviezen aanhoren alvorens ik start volgens de richtlijnen om mijn zoontje een hoop ellende te besparen mocht hij meer allergie blijken te hebben dan we nu vermoeden. Gebeld met kinderarts en er neemt volgende week een verpleegkundige contact met ons op en zal haar mijn voorzichtheid voorleggen over het hoe en wat met starten van bijvoeden bij vermoedelijk koemelkallergie. wordt vervolgd..
En even over de rijstebloem..... Bij ons hebben ze me het nu al geadviseerd. Zoontje is net 3mnd... Het was volgens hen beter om hem een schepje rijstebloem erbij in de toen dan de flesvoeding te verhogen..... Of een papje maken en het met een lepeltje geven....
Mijn zoontje is nu 14 weken en 5 dagen en weegt 7920 gram en 64.5cm lang.. conclusie daar was erg veel aangekomen maar ja bij de geboorte al flink 4030gram en 53cm, nu waren wij allemaal dikke baby's vroeger dus trek me daar niks van aan. Mijn idee was laatste fles vervallen door de fles van 19 uur rijstebloem toe te voegen. Hij heeft pepti en sneller honger door deze voeding dus dacht rijstebloem de oplossing. Het antwoord dat ik kreeg was dat het pas met 6 maanden mocht, gluten dus ivm zijn gevoelige darmen oppassen is (op de verpakking staat glutenvrij dus zo goed zijn zij op de hoogte) calorieën extra en mocht echt nog geen fles minder.. Nu dacht ik juist wat maakt die fles minder uit als ie toch te hard groeit en als dan rijstebloem zoveel calorieën extra geeft dan vervangt dat toch de fles? En het idee 5 flessen en hapjes dan blijft hij groeien als kool en klagen ze straks weer.. maar als ie 4 maanden is zou hij naar 4 flessen kunnen zei ze tussen neus en lippen door.. ze nemen de weken/maanden erg letterlijk..
Bij mijn cb zeggen vanaf 4 maanden rijstebloem of een groenten of vruchtenhapje Maar alleen als ze denk dat je baby er aan toe is ik ben met 4 maanden met rijstebloem begonnen en 1 groente en 1 vruchtenhapje. Maar niet elke dag, we oefenen een beetje Zo krijgt hij vandaag gewoon melk en morgen oefenen we met bloemkool. En het is twee theelepeltje en dan is het van bleeh wil niet meer Rijstebloem vind hij heerlijk. CB zegt dat het tot 6 maanden meer oefenen is en meer niet.
Jaa, Liam mocht ook absoluut nog niets extra. We moesten gewoon bij de 180/6 x5 blijven. Hij krijgt al Forte met JBPM dus zij adviseerden me dan ook rijstebloem. Kreeg hier heel reacties op, dat dit helemaal nog niet goed is. Nou, ik moet zeggen. Zie het verschil niet?? Ik doe nu 180/6 x3 210/7 2x en hij komt niet meer eerder en slaapt 's nachts van 11 tot half 8/8uur. Hij woog 2wk geleden al 8040 gram bij 64cm. Ik snap er allemaal niets van, ga maar gewoon op mn gevoel af.