Consultatiebureau: vieze luier moet mee naar huis.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Majo1983, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Dat ligt toch aan waar je je kindje verschoont?

    En een willekeurige plek vind ik wel echt iets anders dan een consultatiebureau...
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier staan gewoon prullenbakken op de scholen van de kinderen.
    De juf hoeft haar troep ook niet mee naar huis te nemen gelukkig...
     
    Oceanna en Fennec vinden dit leuk.
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik vind het toch wel apart. En ik nam nooit een luier mee naar huis, overal staat wel een prullenbak. Ook op straat.
    Hier bij het cb staat een geurloze luieremmer.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  4. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Eh, even off topic, maar dat is een geintje mag ik hopen?
    Hier gebeurt dat echt niet hoor. School heeft ook gewoon prullenbakken. Wat een bs.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wel, lege pakjes gaan in de broodtrommel mee naar huis. School wil herbruikbare bekers en flessen aanmoedigen, zodoende.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom is een school die een afvalarm beleid hanteert onzin? Hier staan ook vuilbakken, maar er wordt toch echt met aandrang gevraagd om herbruikbare flessen te gebruiken, koeken in grootverpakking te kopen en een koekendoosje te gebruiken, etc. Terecht, vind ik.
     
    Salentein, nizzie86 en Fuddey vinden dit leuk.
  7. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Hier ook. En naschoolse opvang ook. Zie ik het probleem niet zo van in ook: gewoon doppers en bekers en koekjes (al is dat ook maar 2x per week) in een bakje. Er zijn wel prullenbakken maar ze willen het zo min mogelijk stimuleren. Met Pasen etc ook geen wegwerp spullen maar zelf meenemen (bordje beker en bestek) Prima toch.

    Luiers neem ik overigens niet mee naar huis hoor. Tenminste niet als ik verschoon op een bestemde plek. Ik vind het wel raar van CB. Kunnen ze toch net als een KDV inzamelen daar?
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Mijn kinderen hebben alles in bakjes en bekers mee, die ene keer in de maand (oud) dat ze iets voorverpakts mee krijgen ben ik blij dat het gewoon weggegooid kan worden (al nemen ze het meesten weer mee naar huis, inclusief manderijnen- en bananenschillen :roflmao:). Maar ik vind dat toch wel wat anders dan een vieze luier op het consultatiebureau...

    (Op mijn werk btw geen prullenbakken in de lokalen. Het enige wat dat stimuleert is dat mensen hun troep NIET opruimen...en het dus gewoon laten liggen... Net wat je niet wil dus...)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Bij ons is dat al heel lang maar heb het nooit gek gevonden eigenlijk.
     
  10. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Werk zelf op het CB en ik vind het vreemd.
    Hier mogen ze gewoon weggegooid worden, maar ben altijd wel blij als ouders een zakje bij hebben voor de poep luiers, want dat kan inderdaad echt stinken van een groter kind. Maar we gooien de zak een paar keer per dag leeg :)
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kan er niet mee zitten om even mee naar huis te nemen.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik vind dat juist goed. Geef al dat onnodige afval maar mee naar huis. Misschien gaan mensen dan nadenken wat er verbruikt wordt.
    Dat pakjes drinken e.d. bij ons op school nog niet verboden is begrijp ik helemaal niks van.
     
    Noorie, Salentein en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina