Bij ons is rugligging geadviseerd > Gevolg : voorkeurshouding > Nu een zijligging met een opgerolde handdoek achter zijn rug zodat hij gedwongen wordt de andere kant op te kijken. Hij is het hier niet mee eens maar het moet. Bij een eventueel volgende kindje hou ik zo lang mogelijk zijligging aan om het afplatten van de schedel te voorkomen.
Hier ook de eerste 2 weken op zijn zij gelegen. Daarna op advies van CB en kraamhulp op zijn rug gelegd inderdaad met afwisseling van hoofdje om afplatting te voorkomen. Boeren doe ik nog steeds en hij is nu 5 maanden. Kan echt helpen krampjes te verminderen
Hier ook eerste 2 wkn op zijn zij om en om daarna omdat mijn vriend zich er niet prettig bij voelde omdat hij bang was dat hij om zou rollen op zijn rug. Kraamhulp zei dat we als we ons er écht niet prettig bij voelden hem gewoon op zijn rug leggen ook goed was. CB heb ik er eigenlijk niet over gehoord zij hebben er niet naar gevraagd ofzo.
als je maar op let dat je het hoofdj elke keer de andere kant op legt ivm een plat achterhoofd. Oh enne boeren lekker doen als jou kindje dat nodig heeft hoor. Ik geef bv en daar komt over het algemeen niet veel lucht bij maar madam heeft toch vaak wel lucht dwars zitten. Laat ik haar niet boeren dan komt er het een en ander weer uit en dat vind ik ook zonde. Ga af op je eigen gevoel en je eigen manier en neem tips aan als je daar denkt iets aan te hebben.
eerste twee weken om en om op de zij, daarna op advies van het cb op haar ruug. Vooral omdat ze dan wat meer kunnen gaan bewegen en naar hun rug kunnen rollen, maar dus ook naar de buik zouden kunnen gaan. Boeren? Doe ik nu nog wel na een fles...