Pfff..... Hoe gaan jullie om met kinderen die hard praten, schelle stemmen hebben tijdens het spelen...? Ik word er hier zo langzamerhand gek van!! Zoontje D. van 5 en dochtertje J. van 3 spelen nu bijv. met de auto's. Hele rollenspelen worden er met de auto's gespeeld. Maar ze praten daarbij met zulke hoge piepstemmen en schelle stemmen! Ik kan de radio niet horen, m'n man en ik kunnen elkaar niet verstaan, boek/tijdschrift lezen is ook niet te doen. Vooral zoontje heeft een erg schelle stem. Dat schalt hier dan door de kamer. Ik irriteer me er mateloos aan! Hoe lossen jullie dit op? Ze zijn wel gewoon leuk aan het spelen, alleen dat volume en die schelle stemmen..... Of ze spelen hondje... of poesje... of wat dan ook maar. Altijd maar weer dat hoge gepiep met die stemmen... Dochtertje neemt het nu dus van zoontje over. Als zoontje met vriendje speelt merk ik ook dat zoontje een harde/luide/schelle stem heeft en dat vriendjes veel zachter praten... Maar goed, ik - en mijn man ook - zijn dit harde gepraat nu echt wel zat... Alleen.. kún je dit wel veranderen...? Groetjes, Hanna
Ik lees even mee, want hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel ik vermoed dat er helemaal niks aan te doen is. In de opvang heb ik ook kinderen die veel harder praten dan de andere kinderen en dat kan zo ontzettend vermoeiend zijn. Nu weet ik dat het bij mij ook wel gedeeltelijk aan mezelf ligt hoor. Ik praat zelf niet hard en vind het wel vaker niet prettig als anderen wel hard praten. Een op een is het nog wel te doen, maar op een verjaardag vind ik het ontzettend vermoeiend. Als kind trok ik me dan terug, maar als volwassene is dat toch wat lastiger. En terugtrekken van de kinderen is natuurlijk helemaal geen optie haha.
Dit is bij mij ook ongeveer zo. Verjaardagsvisite vind ik helemaal niks meer, vooral nu broers/zussen/zwagers/schoonzussen ook allemaal kinderen in deze leeftijd hebben.
Hier 2 van die gillende keukenmeiden . Tja soms kan ik het meer hebben dan andere keren. Ik zeg vaak dat mijn oren pijn doen en probeer andere geluidjes te verzinnen die auto's kunnen maken. Maar dat werkt niet altijd .
Wij zitten hier midden in de politie-fase, inclusief bijbehorende sirene helaas. Zolang het lief spelen is zeg ik er ook niks van. Maar fijn is anders. Soms gebruik ik de baby omnem wat rustiger te laten doen, want ook met naar bed brengen gaat met het nodige volume.
Hoe je dat oplost? Vertellen dat het zachter moet. Daar zijn ze oud genoeg voor en anders? Ga maar boven spelen. Zo gaat dat hier. Wij kennen een paar regels. Eén daarvan is niet schreeuwen en daar hoort hardpraten ook bij. Even politie spelen of Indiaantje prima maar niet de hele tijd.
Mja, ik zeg heeeeeeeeeel vaak op een rustige toon dat ze wat zachter moet praten. Heeft totaal geen effect. 5 Seconden. Niet langer. In hun spel horen blijkbaar luide piepstemmen. Naar de trap sturen hiervoor, vind ik ook niet echt een optie. En naar boven... daar wil ik ze niet altijd hebben te spelen. Maar misschien moet ik daar eens anders over gaan denken...
Maar gaan ze daar juist niet op de bedden springen en onder de dekens kruipen en alles overhoop halen? Dat doen ze hier dus dan...
Hier is ze 10 maanden en heeft ze een enorm harde en schelle stem. Ik denk dat het bij sommige kinderen er gewoon in zit. Je kan moeilijk je stem veranderen.. Maar vervelend is het wel.
Nee, ze gaan gewoon spelen op hun eigen verdieping en daar doen ze maar. Ze moeten het ook zelf opruimen. En op bed springen mag hier niet dus dat gebeurt ook niet.
Maar ik weet niet of dat ook kan als je gewoon van jezelf een harde stem heb. Ik ken een aantal mensen die heel hard praten en die weten niet eens van zichzelf dat ze dat doen. Ze hebben gewoon een harde stem.
Ik zelf heb niet echt een luide stem. Wel als ik m'n stem verhef trouwens. Maar absoluut geen schelle stem, eerder wat donker. Maar goed, misschien toch wat vaker naar boven sturen dan... Achter ons woonde een jongetje waar ik me mateloos aan irriteerde. Hij had enorme schelle stem, tijdens buitenspelen kwam ie overal bovenuit. En wij hadden toen nog geen kinderen... Dus als ik dan lekker buiten zat.. en hij was aan 't buitenspelen dacht ik echt: 'Sjonge, waarom zegt die moeder daar niet eens een keer wat van?!' En nu heb ik zelf een jongetje (en meisje) met zo'n schelle stem............
Die hebben dat duidelijk dus niet geleerd als kind. Je hebt niet "gewoon" een harde stem. Je hebt geen feedback gehad dat je hard praat en dat is jammer. Aan jou als ouder om je kind daar wel op te wijzen.
Ja ik heb dat ook aardig weten in te dammen hoor, ook omdat we hier heel gehorig wonen wil ik gewoon geen harde gillende stemmen, dat is gewoon niet nodig. Gewoon veel ssss'en en zeggen dat ze zachter moeten doen. Er komt hier weleens een ventje en die kan zo enorm zeurend, met een hoog stemmetje heel langdradig iets zeggen dat ik soms echt zeg dat hij gewoon even zn mond moet houden.
Hier hetzelfde. Spelen en rollenspel is heel leuk, maar wel een beetje normaal. En anders gaan ze maar fijn boven spelen.
Ja of ze zijn zelf een beetje doof. Ik heb zo'n tante die keihard schreeuwt, volgens mij hoort die helemaal niks.