Zit een beetje met een dillema Mijn dochtertje is nu 2 jaar (feb 2009) we waren van plan om met haar 3e verjaardag een fiets met zijwieltjes te geven omdat ons dat vroeg genoeg leek. Ze is de laatste tijd ineens van het fietsen en gaat dan ook veel met haar houten loopfietsje naar buiten maar ze is daar eigenlijk al te groot voor. Nu stonden we bij de Hema vanmiddag en daar stonden fietsen met zijwielen, ze ging er uit zichzelf opzitten en reed er bijna op weg Nou was het een kleintje van 12 inch dus als we wachten tot ze 3 is zal het een 16 inch fiets worden. Zouden jullie nu al een fiets met zijwielen kopen of gewoon wachten tot ze 3 is en eventueel nu een 2e hands loopfietsje met 2 wielen? We waren ook van plan om een Loekie fietsje te kopen en aangezien die best prijzig zijn vind ik het niet iets om "zomaar" te kopen en als ze dan straks weer naar 16 inch moet is het ook wel zonde.
Ik zou voor nu voor een 12 inch op bijv. Mp kijken en dan voor haar 3e verjaardag evt. een 16 inch doen. Loopfietsje is ook goed idee, daar heeft mijn dochter heel veel plezier aan gehad en door goede evenwicht gelijk zonder zijwieltjes leren fietsen!
Voor zijn 2e verjaardag hebben we P. een fiets met 12 inch wielen gegeven. Hij is nou ruim 2,5 en kan er goed op fietsen (sinds een paar weken). Hij vind het helemaal leuk. Het is nou ook heerlijk weer om buiten te zijn. Voorlopig kan hij nog wel met dit fietsje vooruit. Misschien kun je ergens 2e hands wat kopen of bij Halfords ofzo. Kan ze in ieder geval deze zomer lekker fietsen.
Zou nu ook kiezen voor 2hands van 12 inch en dan bijv. met verjaardag een loopfietsje. 16 inch is misschien nog helemaal niet nodig, zou ik niet op voorhand al kopen.
Ik heb net het HEMA 12 inch fietjes gekocht (mijn moeder eigenlijk) en mijn zoon is 2 jaar en 9 maanden. Het gaat uitstekend. Ik verwacht ook niet dat hij er erg snel uit zal groeien. Dit is een mooi fietsje om het op te leren. We hebben nog een jongere dochter en dan kan zij er mooi op verder tzt. Een vervolgfietsje zien we later wel weer. Eerst leren fietsen, dan zonder zijwieltjes en dan komt die 16 inch er wel. Fietsen gaat trouwens al heel goed
Ik zou als ik jou was ook voor een 12 inch gaan. Kunnen ze erg mooi op leren fietsen. Stijn is nu bijna 4 en een half jaar en die heeft net een 16 inch gehad en hij kan net met zijn tenen bij de grond maar ja die 12 inch werd echt te klein (hij is ongeveer 110cm)
onze dochter heeft een 16 inch voor haar 5e verjaardag gehad, tot die tijd fietste ze op 12 inch. Ons zoontje is nu 3,5 en fietst ook nog op een 12 inch, op de 16 inch van z'n zus gaat nog niet. Als ik moest kiezen, zou ik een 2e hands 12 inch kopen, kan ze lekker van de zomer al mee fietsen. En dan gewoon kijken wanneer ze aan een grotere toe is.
@snoopy: je moet gewoon even naar de lengte kijken en als je gaat voor een loekie kom je al gauw uit bij een winkel waarvan ze wel weten welke lengte bij welke fiets hoort. en.. je kunt ze in hoogte verstellen he... dat lijken sommige mensen soms te vergeten bij de aanschaf je koopt hem met zadel in de laagste stand.. en dan kun je wel even vooruit.
mijn dochter kreeg met der 2e verjaardag een prinsesfiets 12 inch. mijn dochter is nu 104cm en kan er nog prima op fietsen. (ze wordt al bijna 4). Ik zou voor nu gewoon een 12 inch fiets halen (eventueel mp of goedkoop type) waarop ze kunnen leren fietsen zonder zijwieltjes en als ze dit goed kunnen overstappen op een goede 16 inch fiets zonder wieltjes
Bedankt voor alle reacties! Ik twijfel nu nog niet tussen een 12 of 16 inch hoor, meer tussen een 12 inch fiets met zijwielen of een loopfiets met 2 wielen zoiets als deze Zo te lezen kunnen ze een hele tijd doen met een 12 inch fiets, en idd volgens mij kun je ze daar zelfs beter op laten oefenen als ze later zonder zijwielen gaan fietsen. Kan natuurlijk nu wel een 2e hands kopen maar aangezien we eigenlijk voor haar 3e verjaardag een Loekie fietsje wilden geven is dit misschien ook leuk ter overbrugging? Zie er regelmatig kinderen op crossen hier, ook oudere kinderen.
Luca heeft ook een loopfiets en vindt het helemaal geweldig. OOk is zo'n fiets een goede oefening voor het evenwicht, wat moeilijker te leren is dan trappen, schijnt. Ik zou zo'n loopfietsje doen, want ik ken alleen maar kinderen die het onwijs leuk vinden.
hier is de loopfiets ook een echte hit! Nick begint nu (4 jaar 4 maanden) zijn gewone fiets leuker te vinden dan zijn loopfiets. Sinds een week of 4-5 wil hij op zijn fiets als ik het vraag ipv op de loopfiets. Hij kan dan ook nu goed met zijn voeten bij de grond en hoewel hij al sinds zijn 3,5 zonder zijwielen fietst is de zekerheid nu gekomen. Ook onze jongste loopfietst als sinds vorige zomer volop en was toen net 2 jaar en een maand of 2-3. Als je ziet hoe hard die er nu op rondcrost.....
Ze heeft nu een houten loopfiets met 4 wieltjes ofzo? Dit vinden kids altijd erg leuk die je hierboven hebt afgebeeld. Als je al voor een fietsje gaat, is 12 inch groot zat. Mijn zoontje van ruim 4 en 1.06 kan er nog goed op weg (zonder zijwielen sinds 2 weken). Als hij 5 word, krijgt hij een andere fiets, maar dan gaan wij wel meteen voor een 20 inch.
Ja ze heeft nu 4 wielen idd Maar ze is er eigenlijk te groot voor lijkt wel. Thx voor de reacties we gaan denk ik toch nog even voor een loopfiets met 2 wielen tussendoor