Ik heb hier al een paar keer verpleegkundige van CB aan huis gehad, dan wel voor een ander euvel. Ik heb hier zelf niet echt een probleem mee, want naast dat ik niks te verbergen heb, vind ik het alleen maar makkelijk. Ze komen hier aan huis, om mij te ontlasten in het heen en weer gereis (ziekte) en dat ze dan je kind kunnen zien in vertrouwde omgeving (want dat maakt wel eens verschil, in ons geval een behoorlijk verschil). Het is echt niet om je te controleren. Enne mijn dochter blijft geen halve minuut in de kring hoor, dat is een nu nog onmogelijke opgave. Dochter is hier een spraakwaterval en mensen denken daarom ook dat ze veel ouder is (ze oogt ook groter), terwijl er oudere kindjes bij zitten die amper wat zeggen. zegt ook niet alles...
Ik heb er geen ervaring mee. Ik snap wel dat er problemen zijn in de kring. Ik heb als kleuterjuf de gekste dingen mee gemaakt in de kring. Als ze in de kring niet mee komen dan gaan ze zich vervelen en bedenken ze wat anders. Lijkt me logisch en het heeft, mijn inzien, met elkaar te maken.
Eens. Ook geen ervaring trouwens. Heb niks te verbergen voor het cb, maar zou het toch wel vervelend vinden als ze bij me thuis kwamen, al is het mss wel in voordeel van mijn kind. Veel suc6 er mee!!!
Je moet doen wat jij denkt dat goed is voor je kindje. Me oudste was op 3 jarige leeftijd ook moeilijk verstaanbaar. Op advies vd psz naar de logopedie gegaan. Inmiddels 1,5 jaar nu. En heeft er zeker baat bij.
Bij mij zijn er verschillende keren verpleegkundigen thuis geweest voor het gedrag van mijn oudste. Ze praatte laat, heel ongehoorzaam, hele erge woede aanvallen etc. Ik vond het super fijn dat iemand met ons mee keek en tips gaf hoe we het anders konden doen! Uiteindelijk blijkt dat mijn oudste toch anders is dan andere kindjes en hiervoor zit ze nu op aangepast onderwijs, maar ik vond het heel fijn dat iemand de moeite nam om met ons mee te kijken hoe we zaken anders konden aanpakken.
Nadat ik bij mijn ex weg ben gegaan zijn we ook verhuisd mijn zoontje was toen nog geen twee. En hij is in dezelfde periode ook ziek geworden met medicatie enzo. Toen is er ook een verpleegkundige van het consultatiebureau op huisbezoek geweest. Ik vond het wel fijn eigenlijk. Gewoon even kijken hoe het ging enzo. Had echt niet het idee van die komt mij controleren want ik doe het niet goed.