was bij mijn zoontje ook, was tie ook ong zo oud en kreeg en nu nog steeds 4 flessen van 180... en ook gelijk..das best weinig...mag gerust een fles meer... jahuu kan t er moelijk in duwen... had t toen s'avonds geprobeerd de 5e fles, ook nog wakker moeten maken.... en t kwam er langst zn neus en mond uit.. dus ha dik zoiets van, mouw maar lekker verder.. en hij groeit als kool, en alles klopt , gwicht en lengte. dus: laat ze mouwen en doe wat jij voelt goed t doen.
Kaj was ook bijna 12 weken toen hij over ging op 4 flessen. Ook zelf geregeld, toen hij van 18.30 - 8u gng slapen...gewoon lekker zo blijven doen!
Geen idee, maar dat kan het consultatiebureau je vast precies vertellen Denk zelf bij een maand of vier/vijf maar weet dat niet zeker.
Op de blikken nutramigen die wij hebben, staan tabelletjes, en door het consultatiebureau wordt vast iets vergelijkbaars gehanteerd. In de tabelletjes van de nutramigen staat iig dat 4-5 flessen van 180+6 normaal zijn tussen 2-4 maanden (gewicht zou dan 5-6,5 kilo moeten zijn) en vanaf 4 maanden 4 flessen van 210+7, (gewicht boven de 6,5 kilo) Ach ja, tabellen.... onze dochter houdt zich er ook niet aan, die meldt zich juist vaker voor kleinere flessen Volgens de tabel zou zij al op 5 flessen 150+5 moeten zitten, maar ze pakt nog steeds zo'n 7 keer 90+3... (die nog niet eens opgaan ook).
Bedankt voor je uitleg. Hier een hongerlapje....hij drinkt vanaf het begin af aan meer dan de tabellen. Wij geven nutrilon en op die verpakking staat maar aanegeven tot 6 kilo (hij is nu 6,2) en dan staat er 4 x 180/6. Wij zitten dus op 5. Ben wel benieuwd of hij (voordat hij vast voedsel krijgt) zelf nog eennfles lat vallen zodat we op 4 uit komen. Zo niet vind ik t ook niet erg maar hij groeit al zo snel, haha
In ieder geval niet met 4,5 maand want ik kreeg vandaag ook commentaar dat hij 's nachts bijna klokje rond slaapt (vanaf afgelopen zondag pas).
Wat een verschil in consultatiebureaus dan. Bij mijn consultatiebureau zeiden ze dat t goed was dat hij klokkie rond sliep. En toen was hij 3,maanden..... Moet er alleen wel bij zeggen dat hij 5 flessen op de dag drinktn(om de drie uur)
Consultatiebureaus verschillen echt als dag en nacht. De onze wil niet dat je te vroeg gaat sturen op doorslapen, maar een collega van mijn man heeft een zoontje van 3 weken (wel een zwaargewichtje) en die zijn al aan het aansturen op 5 flessen en geen nachtvoeding meer dus, op advies van het consultatiebureau! Dus uiteindelijk is de clou toch vooral dat je doet wat bij je eigen situatie past en dat de adviezen van het consultatiebureau info zijn waar je wel of niet wat mee kunt.
Inderdaad, maak me er ook totaal niet druk om. Het ging om de bloedsuikerspiegel die te laag kan worden, er mag volgens mevrouw van het consultatiebureau maar max 10 uur tussen 2 flessen zitten. Terwijl mijn kindje inmiddels 7,5 kg weegt. En als ik zie hoe hij 's ochtends zijn bedje uit komt, niks duf of weinig energie! Ik begon ook heel trots te vertellen dat hij zo lekker sliep de afgelopen dagen. Tuttebol
haha naja jij kon ook niet weten dat ze gingen zeuren.... Ik vind het ook onzin. Je kindje is zwaar zat en wordt niet suf wakker dus niks aan de hand! Onze kleine was al een paar dagen aan het rommelen met fles twee en fles drie van de dag. Niet goed leeg drinken enzo... Dus ik heb vanmorgen 210/7 gegeven en toen kwam hij 4 uur later. Dus weer 210/7 gegeven en weer 4 uur later. Even kijken hoe het vanavond gaat maar ik denk dat hij het wel red nog een uurtje (7 uur is de laatste fles) dan krijgt hij in verhouding iets minder binnen dan 5 flesen van 180/6 en als dat voor hem prettiger is dan ga ik het zo gewoon doen! Maar wie weet is het morgen weer helemaal anders...
Nou, tot zover het (bijna) klokje rond slapen.... Afgelopen week is hij elke nacht nog om 4 uur wakker geweest voor een fles! Nouja, hij zal het nodig hebben lijkt me zo. Wel drinkt hij overdag heel gemakkelijk de flessen van 180/6 leeg. Laat nooit meer wat staan en lijkt soms nog niet helemaal verzadigd. Ik ben dus erg aan het twijfelen of ik die zal gaan ophogen, of om over te gaan op voeding voor hongerige kindjes. wellicht dat hij het dan weer redt op 4 flessen ipv 5. Misschien dat ie de nachten dan weer langer slaapt. Ophogen zie ik niet helemaal zitten omdat hij nu ook weleens heeft dat hij wat spuugt (wel veeeeel minder met de nutriton) Aan de andere kant denk ik, voor wie zou hij langer moeten slapen? Voor mij is het prettig (kan vreselijk slecht tegen gebroken nachten en het langer doorslapen was echt een verademing) maar is dat voor hem ook zo?? @ justy: het is soms best een gepuzzel! Apart wel dat hij de grotere flessen blijkbaar gemakkelijker leegdrinkt dan de kleinere.
Wel een beetje een gek consultatiebureau hoor... Ik zou 4 flessen ook weinig vinden, maar hij groeit goed, slaapt goed en is tevreden? Geen punt lijkt mij! Als je extra wilt voeden, dan zou ik dat overdag doen, maar niet savonds of snachts wakker maken hoor. Lekker van genieten! Dat van die suikerspiegel is vooral bij hele jonge en kleine babys! Nu niet echt meer hoor.
huh bij mij op consultatiebureau was het bij 9 weken al "goed" dat ze 4 flessen drinkt... Mij werd aangeraden met het ritme van de baby mee te gaan...
Dat hebben wij altijd gedaan sinds de geboorte (ritme van de baby aanhouden) en daar doet hij het super op, dus dan kan die mevrouw van het consultatiebureau lekker kletsen en bedank ik haar vriendelijk voor haar (vast heel goed bedoelde!) advies. Mijn zoontje geeft zo goed aan wanneer hij honger heeft, dus ik vertrouw er ook op dat hij nu ook echt maar 4 flessen nodig heeft. Hij zit ook op +1 op allebei de curves.
Dan volg je dus niet echt het ritme van je kindje. Voeding voor hongerige baby's geef je als je baby al het maximale krijgt en dan nog steeds honger heeft en niet verzadigd is. Niet omdat je wil dat hij niet meer in de nacht gaat komen of omdat je niet naar 5 flessen wilt gaan (wat heel normaal is voor baby's van deze leeftijd). Een kindje van 3 maanden heeft nog best veel zuigbehoefte en dan is 5 flessen geven nog heel normaal Voeding voor hongerige baby's geven is dan niet de goede reden om daarop over te gaan. Als je kindje 5 voedingen nodig heeft dan ook gewoon geven en wil je kindje er maar echt 4 dan is dat ook prima. Volg je kindje en ga er niet zelf aan rommelen is mijn mening.
Ik probeer ook mijn kindje te volgen maar kom er niet goed uit. Ben benieuwd watjullie zouden doen Normaal krijgt hij 5 x 180 met om ong 8 uur de eerste fles en om 8 uur wwer de laatste, om de 3 uur dus.... Nu merk ik dat hij de eerste en de tweede fles steeds iets laat staan 60 a 90. Zou dit een teken kunnen zijn dathij naar 4 flessen wil? En omdat hij dan 4 uur geen vocht binnen krijgt, zou gewoon water geven tussendoor dan een idee zijn?
Ik zou zeker nog geen water geven tussendoor. Je kindje krijgt zelfs met 4x180 nog genoeg vocht binnen. Ik zou er ook geen hele fles afhalen maar dan een kleinere fles geven. Kinderen kunnen wel eens een paar dagen wat minder drinken en als ze een groeispurt hebben weer meer willen drinken. Ook in een sprongetje zag ik vaak dat er even tijdelijk slechter gedronken werd maar dat werd later vaak weer meer. Tijdens de 30 weken sprong dronk die van ons ook echt heel slecht en sloeg hele flessen over. Dronk met moeite 400cc nog en even later (na de sprong dus) ging hij ineens meer drinken (meer dan de 600 die hij kreeg) en werd in de nacht ineens wakker van de honger.
Het is echt al een hele lange tijd dat hij steeds rommelt met die twee flesen. Soms meer soms minder maar een sprong kan het niet zijn omdat het al zo een tijd is. Ik heb het tot nu toe ook gewoon zo laten gaan maar dacht dat jij zelf zo misschien aan zou geven voldoende te hebben aan minder flessen. Omdat zn vader nogal een natnek is dacht ik: om de 4 uur drinken is mischien te lang voor hem. Vandaar het water idee. Heb net ff een nieuw topic geopend ook. Ben benieuwd of er mensen zijn die dat wel doen....
Maar dan zou ik er niet meteen een hele fles vanaf halen want als hij 60 of 90 laat staan dan drinkt hij er toch 110 of 140 van dus zou ik voor een kleinere fles gaan. Meteen 1 eraf dan krijgt hij misschien weer te weinig voor wat hij nodig heeft. Water is tot 6 maanden echt nog niet nodig om te geven. Hij heeft echt nog genoeg aan de voeding die hij krijgt. Wij hebben vanaf 4,5 maand hem alleen een paar slokjes uit de tuitbeker laten drinken maar dat was echt 20 of 30 cc hooguit wat hij dan binnen kreeg. Dit was meer om het drinken uit de beker te oefenen (Wilde fles niet dus een keer uit de tuitbeker geprobeerd om het interessant te maken en dat ging zo goed dat wij hem elke keer bij fruit een beetje thee aanboden maar het was vaak meer spelen en een enkel slokje ging naar binnen).