Oh sorry ik ben niet duidelijl geweest. Wilde er een af halen maar dan wel ophogen. Dan krijgt hij over t algemeen 80 cc minder binnen en niet meteen 180 minder... Dan kijk ik het eerst even aan zonder extra water. Heb vanmorgen langer gewacht met de fles en 210 aangeboden en dit dronk hij op. Dus ik ga gewoon wachten tot 8 uur met de eerste voeding aanbiden, daarvoor heeft hij blijkbaar geen honger genoeg. Nu kijken of hij mee werkt en pas om 12 uur weer voor t volgende flesje komt....
Ophogen is ook prima idd. Als hij het aankan dan is dat ook goed. Hier kon hij niet zulke grote flessen aan (ging dan nog meer spugen) dus heb ik lang vaker kleine flessen gegeven. Volg je kindje en je merkt vanzelf of het goed gaat of niet.
Het 's nachts weer komen heeft gelukkig maar 5 dagen geduurd... Hij slaapt nu weer wat langer door. Heb er ook niks extra's voor gedaan oid. Zag in een ander topic al dat dat normaal is rond deze leeftijd dus dat was al een geruststelling Niet dat het rampzalig was geweest als hij de nachten weer voeding nodig had, maar die nachten zelf goed kunnen slapen went erg snel moet ik zeggen...
Ik hoor van mijn zus ook regelmatig dingen van het consultatiebureau dat ik denk van: tsjonge jonge zeg pfff. Mijn idee van het consultatiebureau is gewoon dat ze onder de tafel een boekje hebben waarin staat wat het 'gemiddelde' kind zou moeten kunnen/doen/eten/etc. Nou ieder kind is uniek en bijzonder en dus NIET gemiddeld. Als een kind goed groeit op bepaalde hoeveelheden, waarom moet zo iemand dan ingrijpen?? Wie kent het kind nou het beste? Als hij sterk afvalt oké... Zo moest de schoonzus van mijn zus met haar peuter op kruipcursus want hij stond direct ipv kruipen. Hoe verzint ze het!
Mijn meisje is 2 maanden en 3 weken en krijgt ook op verzoek voeding. Maar ik maak haar wel wakker als de vijfde fles er niet in zit. Vind haar zelf nog te jong voor 4 flessen. Aan de andere kant zal elk kind anders zijn denk ik. Doen wat je hart je ingeeft. Tenslotte ben jij de moeder.
Maar jouw kindje was/is dan ook prematuur, dat is toch echt weer totaal anders dan een kind dat gewoon a terme geboren is...
Dat ben ik helemaal met je eens. Dat is ook anders. Ik kan niet zeggen hoe ik het zou doen als ze a terme was geweest. Dat bedoel ik ook met 'elk kind is anders'. Kijken naar je kind en je gevoel volgen. Volgens mij is dat het beste.
Bij mijn oudste dus pittige preek gehad van consultatiebureau toen ze al zo vroeg 12 uur sliep en op 4 flessen zat. Afgelopen maandag ging ik met mijn jongste die exact hetzelfde doet en ik had al een prachtig verweer in mijn hoofd klaar. Wat schetste mijn verbazing... Ik werd geholpen door een nieuwe jonge arts. Die vroeg hoeveel flessen (4) en hoeveel slaapt ze (12u per nacht). Haar reactie was: "Wat heerlijk zeg!" , tja, zo kan het dus blijkbaar ook.
Haha bizar he? Ik merk hier ook dat de ene arts dit zegt en de volgende weer dat. En dan vinden ze het gek dat ik alles een beetje met een korrel zout neem!
Ik heb hier precies hetzelfde mijn dochtertje kreeg 5 x 180/6 maar moest haar elke keer om 11 uur in de avond wakker maken voor de laatste fles en dan ging er maar 70 cc in (ze slaapt ook klokje rond) Heb het gevraagd op het consultatiebureau en ik mag de 5de fles laten vallen, dus ze krijgt nu 4 x 180/6, rond 20.00 uur de laatste fles naar bed en de volgende ochtend rond 7.30 weer en dat gaat prima. En ze groeit ook super goed, dus niks mis mee hoor!
Onze tweeling sliep met 7 weken door en ook ons kleine mannetje. Bij de allerlaatste voeding (22:00/23:00 uur) echt met moeite wakker maken en totaal geen interresse in de fles. Bij al onze kids ook op 4 voedingen. De laatste om 19:00 of 20:00 uur. Slaapt hele nacht als een blok door. Ik geef trouwens wel al fruithap. Gaat heel goed. Bij mij was consultatiebureau vorige keer ook verbaasd (meer verrast) al op 4 voedingen te zitten en gaf aan dat hij vast wel weer een keer zal gaan vragen om een voeding snachts of savonds laat. Nou, niet dus. Maar ze vond het verder prima en hij groeit heel goed, dus geen probleem. Als je kindje voldoende heeft aan wattie krijgt, dan lijkt het mij prima. Geen kind is hetzelfde.
Ons ventje slaapt ook de laatste week door (vanaf 7 weken.) Hij krijgt zijn laatste fles om 21:00-22:00 en slaapt dan door tot 07:00. Hij krijgt dus ook 4 flessen van nu nog 165 cc. Ik heb vanmiddag contact opgenomen met de voedingsdeskundige van Friso. Want die voeding krijgt hij en je kunt chatten met ze. Ze zei dat het prima was, en dat ik de flessen kon ophogen naar 180 cc en dan 6 schepjes voeding. Zolang je kindje alert is als hij wakker word, is het prima, maar ben toch wel benieuwd naar wat het consultatiebureau zegt volgende week