Ze blijft bijten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Sindsdat Camila tanden heeft (7.5 maand) bijt ze graag... In mijn gezicht, in mijn armen, borsten, kleding, noem maar op. Ook trekt ze graag aan mijn haar en knijpt ze. Hoe krijg ik het haar afgeleerd? Lief doen, boos worden, apart zetten, het wil allemaal niet helpen. Ik denk niet dat het een fase is, het duurt namelijk al langer dan 7 maanden nu.... :rolleyes: Ik word er zo moe van en het doet uiteraard ook flink pijn!

2. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ik weet niet hoe oud je dochter nu is???
    Maar misschien is terug bijten een optie, niet te hard natuurlijk maar wel even laten voelen dat dat wat zij doet zeer doet????

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Terugbijten...

Je dochter heeft niet door dat het pijn doet en door haar terug te bijten zal ze dat wel leren... Niet te hard natuurlijk...

Weet je wat de reden is dat ze bijt? Als ze nl. last van haar tandjes/kiezen heeft zou ze haar iets kunnen geven waar ze wel op mag bijten...

Hoe oud is Camila nu?

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb je het er al is over gehad met het cb?
    wie weet kunnen hun je een advies geven wat te doen.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn broertje beet ook altijd. Toen heeft mijn moeder een keer heel onpedagogisch teruggebeten. Hij heeft daarna nooit meer gebeten!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zwager heeft mijn nichtje eens teruggebeten! dat hielp wel!
    lees net dat deze tip hierboven ook staat! :D
    eigenlijk is het wel heel pedagogisch want het punt is, ze ziet je reactie (ze krijgt aandacht!) of het nu positief is of niet) Maar ze snapt niet goed hoe dat nu eigenlijk voelt. Daarna zal ze snappen dat het echt pijn doet, en wanneer jij haar eens terug bijt zal ze het niet zo gauw weer doen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje klauwde vaak, dat was rond het half jaar tot een maand of 8. Hij vond het wel grappig, maar ik was die krassen op mijn gezicht wel zat.. Gelukkig hebben we dat af kunnen leren..
    Elke keer dat hij klauwde, zeiden we duidelijk nee, en zetten hem op de grond. Niet waarschuwen, maar direct handelen.
    En dan even een poosje negeren. Een minuut is dan wel lang genoeg.
    2 weken heel erg consequent zijn (ook als het niet uitkomt) en toen was het over. Af en toe nog wel mee een terugval, maar een dagje consequent zijn, en het is over.

Maar mijn zoontje is erg gevoelig voor het woordje nee, en negeren. Dus dat scheelt natuurlijk ook weer.

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Finn doet het ook. Bijten is ie gelukkig mee gestopt. Nu slaat en knijpt hij wel als het niet gaat zoals hij wilt. Ook ben ik regelmatig haren kwijt. Ik zeg dus ook streng nee, en zet hem met z'n gezicht naar de deur en negeer hem. Soms gaat ie dan huilen. Ik negeer dat verder. We houden dit nu al weken zo vol, maar het wordt nog niet echt minder. Maar ja, ik blijf het gewoon zo doen. Alle ervaren moeders zeggen me dat het vanzelf over gaat, en dat het een frustratie is omdat ze bepaalde dingen nog niet kunnen doen/zeggen/uitdrukken.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Poeh, terugbijten... Dat gaat me nog even te ver. Misschien als het de spuigaten uit gaat lopen wel.

Heeft iemand nog kindvriendelijke tips? :)

Bedankt voor jullie reacties!

Oh ja, ze wordt volgende week 15 maanden.

10. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind dat een beetje bizar kleine kindjes terugbijten als ouder zijnde. En zeer zeker onpedagogisch, een kindje kan zo weleens het idee ontwikkelen dat het heel normaal is om anderen te bijten als de ander iets doet wat je niet bevalt, mama doet het toch immers ook? Vergeet niet dat je als ouder zijn het grote voorbeeld bent voor je kindjes.
    We leven toch niet meer in het tijdperk van de dieren......
    Mijn zoontje begon ook rond de 7 maanden met bijten. Iedere keer als hij het deed zei ik op een wat hardere strenge toon: Nee, dat mag niet! En dan onderbrak ik de situatie, als ik hem in mijn handen had zette ik hem dan bijv. op de grond en etc. Op die manier heb ik het hem heel snel kunnen afleren, nu is hij 11 maanden en doet het echt al heel lang niet meer. Je moet er eigenlijk wel al meteen mee beginnen zodra ze beginnen met bijten, nu zal het wel wat moeilijker zijn om af te leren omdat ze het al zo lang doet. Maar gewoon volhouden hoor, ook als ze aan je haren trekt ofzo kun je deze methode gebruiken.

Deel Deze Pagina