Een aantal tv-vraagjes/meningen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Sep 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kijken jullie baby's ook tv? Zo ja wat dan en wanneer? En als je kleintje 's avonds nog even op is hebben jullie dan ook de tv aan?

2. Skye

Skye Niet meer actief

Hier zet ik haar wel eens voor de tv als ze een beeje jengelend is. Dan zet ik een dvd van Bumba op, met veel felle kleurtjes en dan kan ze zo een half uurtje op haar gemakkie kijken. En dan kan mama ook even iets voor haarzelf doen

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Soms kijk ik doordeweeks met haar, als we samen thuis zijn op ma en di. Dan kijken we naar bumba, of naar de teletubbies (maar meestal slaapt ze dan weer) en verder staat de tv eind van de middag wel geregeld aan ja. Soms kijkt ze dan ook even. 's avonds is t eten, badderen en naar bed dus dan geen tv. En met papa kijkt ze za. en zo ochtend ook wel eens een stukje van iets, of hij zet een dvdtje op. Ze vindt Bumba leuk, en t zonnetje van de Teletubbies :D. Ze is ruim 8 maanden oud. We hebben dus niet echt een vaste afspraak daarover, soms is ie aan soms niet. Als ze ouder wordt dan zullen we er denk ik wel meer op moeten letten, maar van een dvdtje of zo kijken makenw e geen probleem, als ze maar neit de hele dag voor de tv hangt!

Groetjes!

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

We hebben baby tv.
    Er zijn dagen dat ze helemaal geen baby tv kijkt, en er zijn dagen dat ze 's morgens en 's middags een half uurtje kijkt.
    Dat ligt er maar net aan hoeveel ze slaapt en hoe druk ze dan in verhouding is.
    Als Vicky weinig slaapt en heel druk is dan is het enige dat haar rustig kan krijgen eventjes baby tv kijken.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Baby tv, is dat met ziggo of zo?

6. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wij hebben Interactieve TV van KPN, daar zit het ook bij.
    Mijn ouders hebben Ziggo, daar zit het ook in het pakket.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    oa maar is ook wel bij andere providers hoor

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zet mijn zoontje wel eens voor de TV als hij bijv. om half 6 nergens zin meer heeft, maar pas om half 7 de fles krijgt en dan naar bed gaat. Of als hij een beetje hangerig is terwijl ik bijv. moet koken. En 's ochtends wel eens in het weekend, bij papa en mama in bed.

's Ochtends is eigenlijk ieder weekend wel, maar het andere komt bijna niet meer voor. Sinds hij kan kruipen, kan ie zich beter vermaken.

9. Polletjepiek

Wij hebben geen baby-tv. Wat is dan geschikt, op de reguliere zenders, voor een baby van 7,5 maand?
    Ze vindt de tv wel heel interesant maar kijkt alleen als wij ook kijken, zet hem eigenlijk nooit echt speciaal voor haar aan ofzo. En zetten julllie ze dan in de wipstoel?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje zit dan inderdaad in de wipstoel. 's Ochtends kijkt ie naar Nederland 3 (om half 7...). En anders kijkt ie naar een DVD van sesamstraat, baby einstein of hopla.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we merken wel dat de tv erg trekt. Dan zie je haar hoofdje opeens richting tv gaan. (best erg eigenlijk he voor een baby hahaha) maar de kleuren en bewegingen trekken aan. Ik heb vaak de tv niet aan meer, merk ik de laatste tijd. Dan word ze ook nietteveel afgeleid.

maar baby tv vind ik erg liefelijk en mooi! (hebben we ook weleens gekeken)

12. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess mag sinds kort wel eens tv kijken, dan zit ze in haar schommelstoeltje voor de tv. De tv is gelukkig maar een minuut of 10 interesant.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zet hem soms in zijn wipstoel voor de tv rond een uur of 18.00, als hij jengelig is maar nog niet naar bed kan. Maar ook niet elke dag. Voorheen zette ik hem vaker voor de tv dan nu. Hij kan zich nu beter vermaken dan eerst, en houdt het in de box langer vol. Dat is natuurlijk veel beter voor hem.

Ik heb een dvd van Dribbel en van Baby Einstein, maar volgens mij maakt het hem geen klap uit of ik zo'n dvd opzet, of dat hij naar The Bold, Knightrider of het journaal kijkt. Als het maar beweegt :D

14. Polletjepiek

Dat is idd hier ook zo, zelfs wielrennen is interesant.

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik heb meestal een dvd'tje op staan, maar op Jetix is doordeweeks smorgens ook wel een aantal kinderseries te zien, zoals Musti en Bob de Bouwer...

Op nederland 3 heb je doordeweeks rond half 10 de Teletubbies, Zandkasteel en de Tweenies. Rond 1 uur Nijntje en Sesamstraat ;) . Dus er is best wel wat heel de dag door...

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijken jullie baby's ook tv?
    Benthe van 6 maand kijkt geen tv, alleen heel af en toe dat ze er een keertje naar kijkt als ze bij ons op schoot zit en wij wat aan hebben staan. En de rest van de dag alleen als ze toevallig wakker is en kijkt als de andere twee even kijken, maar anders dus niet.
    (Malou en Ruben van 2 jaar, telt niet als baby, maar die kijken heel af en toe even een minuut of 10 en gaan daarna weer verder met de orde van de dag ;))! Overdag staat hij hier ook heel weinig tot niet aan.

Zo ja wat dan en wanneer?
    Zie vorige vraag ;)! Als wij iets kijken en ze zit bij ons op schoot en is wakker.

En als je kleintje 's avonds nog even op is hebben jullie dan ook de tv aan?
    Benthe is savonds altijd beneden, rond 23.00/24.00 krijgt ze haar laatste voeding en gaat ze naar haar bedje. Tot die tijd ligt ze of lekker in de wandelwagen te slapen, of in de box te slapen, of lekker op onze borst te slapen, en dan staat dus de televisie gewoon regelmatig aan. En mocht ze wakker zijn, dan kijkt ze gewoon lekker eventjes mee als ze het leuk vind.

En zetten julllie ze dan in de wipstoel?
    Nee, ik zal ze nooit in een wipstoel voor de televisie zetten. Voelt voor mij alsof ze verplicht worden om erna te gaan zitten kijken. En voelt voor mij dus niet goed. Daarom doen wij dat dus gewoon echt niet. Ze mogen kijken wanneer ze het zelf willen en aangeven en er dus zelf bij gaan zitten, maar niet dat ik ze erbij zet en ze verplicht moeten kijken.

17. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ik zet Emma niet bewust in d'r wipstoel voor de tv (heeft ook geen zin, ze heeft een concentratievermogen van ongeveer 1,5 minuut, dan is ze alweer afgeleid... ;)) maar hier is vooral papa een behoorlijke tv-kijker, dus ze zal er best wel wat van meekrijgen als-ie toevallig aanstaat als ze wakker is...

Speciale programma's kijken we dus niet, als het beweegt is het gauw goed! Ik merk wel dat ze grote gekleurde vlakken erg interessant vindt (en daar is papa weer heel blij mee... 't kind zit nu al op zondagmiddag voetbal mee te kijken hahaha)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza zit alleen in de wipstoel of kinderstoel voor de Tv als er verder geen land meer met 'r te bezeilen is. Als ze nog wel redelijk in d'r hum is, laat ik 'r gewoon op de grond zitten en dan wisselt ze spelen en kijken vaak af, naar gelang er interessante dingen voorbij komen. Ze mag van mij altijd even sesamstraat kijken en daar zitten interessante dingen bij en minder interessante dingen.
    Van de week zat ik zelf even te zappen en toen kwam ik langs de teletubbies... Nou, ze zat helemaal ademloos te kijken!

De TV staat hier dus eigenlijk alleen eind van de dag aan, als ze te moe is om zichzelf nog te vermaken, maar nog niet naar bed kan. Dat komt overigens steeds minder vaak voor, nu ze lekker aan het opknappen is van de KMA... :)

Eerder zat ze altijd direct te kijken als de TV aan stond (zo tot een maand of 4 geloof ik). Dan was alles wat bewoog interessant en vooral ook als het mensen waren. Dat is er echt vanaf, het wordt nu wel steeds duidelijker welke dingen ze wel en niet interessant vindt ;) (Dingen met muziek, poppen in sesamstraat, dat handpoppetje uit sesamstraat, teletubbies, jellabies: vooral simpele dingen dus!).

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    moet hier soms ook de tv uitzetten tijdens het drinken! Eef vind vooral national geographic leuk... dieren doen het goed, maar motorrace is ook geweldig (papa blij) als er maar veel kleur in zit en veel beweging!

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen baby TV hier (vind dat niet zo nodig). Er wordt een paar keer per week TV gekeken en dan in de ochtend naar Teletubbies en het Zandkasteel. Heel soms gaat er een DVD op van Nijntje, Sesamstraat of Teletubbies.
    Toen hij nog in een wippertje wilde en kon (tot 9 maanden) toen keek hij vanuit zijn stoeltje.. nu loopt hij gewoon rond en gaat er soms echt voor zitten (te schattig)

Mijn zoontje gaat om 19:30 naar bed tot die tijd hebben we zo min mogelijk de TV aan maar soms kijken we even naar RTL Boulevard ofzo. Natuurlijk wordt er wel eens mee gekeken met de Formule 1 ofzo of een dierenprogramma!

Ik vind TV kijken er wel bij horen maar ik bepaal waar naar gekeken wordt, wanneer en hoe lang en dat blijft zo tot ie het huis uit gaat ;) (ik weet het... als de kat van huis is dan dansen de muizen op tafel maar dan is ie toch wel zeker 14 of 15)

Share This Page