Ik ben ook erg tevreden en vind het leuk om naar het CB te gaan. Ben altijd benieuwd naar de weeg en meet resultaten en ik krijg altijd goede adviezen. Zowel de wvp als de arts zijn leuke dames. Ik mag donderdag weer, en dat vind ik juist leuk! Ik denk dat er een beeld over CB's is gecreëerd die helemaal niet meer up to date is. Jammer vind ik het dan dat bij één minder goed advies gelijk alle CB's waardeloos bevonden worden.
Mijn ervaringen zijn niet zo leuk, maar ik ga er wel heen. En de laatste keer had ik een andere arts en deze was wel vriendelijk. De spuiten laat ik door een natuur arts zetten (spuiten moet je wel zelf betalen en het consult) De eerste spuit bij 8 weken hebben we bij het cb laten zetten 2 stuks in de bovenbenen, daar is onze zoon goed ziek van geworden. Toen ben ik gaan twijfelen wat ik met de volgende spuit zou doen. Deze heb ik met 18 weken bij de natuurarts laten zetten in zijn bovenarm onderhuids dus niet in spier. Hier heeft hij helemaal geen last van gehad (buiten de prik zelf die was goed te horen in de wachtkamer )
Ik heb er een &@ hekel aan! Ik ga er naar toe omdat ik wil dat zoonlief geënt wordt. En de entingen kan je helaas niet bij de huisarts halen, kan alleen bij het CB. De dinsdag en donderdag zijn mijn voorkeursdagen. Maar dan zitten die dagen altijd al vol:x. Heb een keer op vrijdagochtend een afspraak gemaakt, mijn schoonmoeder zou er met hem naar toe gaan, maar ze stond voor een gesloten deur! Waren ze die dag gewoon dicht! Toen ik belde kreeg ik te horen dat IK het gewoon verkeerd had genoteerd. Maar toen ze in de computer ging kijken bleek dat ik inderdaad die dag een afspraak had staan. Laatste keer,met 24 maanden, belde ze om een afspraak te maken. Waren voor het gemak vergeten te melden dat ze verhuisd waren! Heb de halve stad nog moet doorrijden, alles afgezocht in net nieuwe gebouw, omdat ze nergens een bordje hadden opgehangen. "Goh mevrouw, u bent 5 minuten te laat, eigenlijk moet u nu een nieuwe afspraak maken!" Heb toen duidelijk te kennen gegeven dat ik op zijn minst blij was met het CB! :x
Heb zelf ook nooit echt slechte ervaringen gehad met het CB. Ach er zit er wel eens eentje tussen die het zwarte garen niet heeft uitgevonden maar dat is toch in elke organisatie. Gelukkig ben ik niet onzeker aangelegd en dat scheelt natuurlijk wel. Ik vond het ook altijd leuk om even te wegen en te meten en te horen dat ik goeie kindjes heb die het allemaal lekker doen. Natuurlijk wist ik dat wel maar het is toch leuk om te horen. We hebben ook nooit gedoe. Kinderen lopen gewoon netjes op hun lijntjes en doen alles eerder dan zou moeten en gedragen zich altijd netjes. Die keer dat de CB arts vond ik dat ik met 4 maanden wel kon beginnen met bijvoeden heb ik hem verteld dat ik de WHO richtlijnen volgde (ook met KV) en toen hield hij zijn mond verder dicht. Prima
Ik vind het CB leuk! Hier werken fijne mensen en ik vind het leuk om te weten wat Nina gegroeid is. Vragen heb ik eigenlijk nooit ben er altijd zo weer weg. Nu hoeven we pas weer met 2 jaar naar het cb... Bij ons is het wel zo dat ze rond 18 maanden op huisbezoek komen gewoon om te kijken hoe het er thuis aan toe gaat.
Ik zou open mind er naar toe gaan en zelf ervaren wat je ervan vindt. Wat door iemand als negatief ervaren is, hoeft nog niet negatief voor jou te zijn. Hier alleen maar positieve ervaringen met het cb. Respecteren gewoon hoe jij het doet. Zoon is te licht, maar krijgen we nooit commentaar op. Dochter ligt met gewicht wat boven haar lengte, maar ook daar geen commentaar op. Dochter is een buikslaper en de cb arts zei: als een kind niet anders wil slapen, dan is dat zo. We hebben 4 verschillende artsen gehad en alle 4 positief ervaren.
Ik vind het CB leuk.Kom er nu alweer met ons derde kindje. Er zat weleens zo'n geitenwollensok maar aangezien ikzelf ook in de medische wereld zit had ze geloof ik niet echt de behoefte om met vanalles aan te komen haha. Sommigen lopen weleens te zeuren over het cb maar die mogen ook weleens bij zichzelf ten raden gaan want sommigen reageren soms wel erg overdone.
hier zijn we overgestapt van cb. waren echt niet tevreden over het cb waar we eerst zaten en ook 2 klachten ingediend
Zolang jij genoeg zelfvertrouwen hebt als ouder, en zolang je weet dat alles wat CB zegt een ADVIES is en geen regel, kun je de relatie met je cb prima verlopen. Als je iets te horen krijgt wat jou niet aanstaat, gewoon open en eerlijk bespreken, dat vinden ze meestal alleen prettig. En bij alles wat ze vertellen goed afwegen of het wel of niet van toepassing is op je eigen kind. Je hebt naast CB echt een goede dosis gezond verstand en zelf verkregen informatie over een baby nodig de eerste jaren. Veel mensen geloven dat het CB het allemaal zal vertellen en komen dan van een koude kermis thuis. Daarnaast is een huisarts zeker geen vervanging voor cb. Naar de huisarts ga je als je kind ziek is, en naar CB om de andere dingetjes te bespreken (groei, voeding, algemene ontwikkeling, prikjes enz)
Zou gewoon het advies aanhoren en dan doen wat je er mee wilt doen. Ik heb geen problemen me het CB. Van het zomer hadden we een invalarts. die begon te zeuren om het gewicht van zoon. Ik moest maar meer boter op brood doen.. Ik was er niet mee eens. Na een maand, liet ik hem even wegen. doe dat geregeld. En heb dit verteld bij verpleegkundige die ons altijd helpt. Ze schrok heel erg en dacht eerst dat zij het had gezegd..Maar heb gelijk verteld dat dat niet was..ik vetrelde een invaller..ow zei ze.. dan weet ik al wie...nou niks van aantrekken, doe wat jij wilt doen, jij bent de moeder en wij zijn er voor adviesen, voor de groei-check, prikjes enz..jij bent de mama, jij kent je kindje het beste. En als hij vrolijk is, veel speelt, goed eet en drinkt..dan is er niks aan de hand.. Ik zou persoonlijk gewoon gaan hoor. Ik vind het wel fijn.. als ik soms een vraag heb, dan kan ik op 2 middagen binnen lopen. ALs hij een keer ziek is geweest, laat ik hem altijd even wegen, om te zien of hij veel af is gevallen. Ik kan hem hier wel op de weegschaal doen, maar niet alle weegschalen zijn het zelfde. En op het CB ligt/zit hij altijd op dezelfde weegschaal..
Wij gaan niet, maar dat komt omdat we ook bij een kinderarts lopen. prikjes doet de huisarts. Die betalen we dus zelf, want dat wordt dan net vergoed door de oveheid
Ahh ok, dus de huisarts kan de vaccinaties ook doen, mocht ik niet tevreden zijn over het CB, dat is fijn om te weten!
Heb jij er dan zoveel geld voor over om het cb te kunnen vermijden? Twee vaccins per keer, zes keer per jaar, ik ben blij dat ik dat niet zelf hoef te betalen.
gewoon gaan, voor het wegen en meten en de vaccinaties. voor de rest kunnen ze best goed advies geven, maar hou altijd je gezonde verstand!
ik begrijp dat je de controles niet nodig hebt als je bij de kinderarts loopt. maar waarom dan niet voor de prikjes naar het CB?? Scheelt geld lijkt mij! hier nooit geen problemen met CB gehad. geen rare adviezen gehad, wel lekker mijn eigen plan getrokken met bepaalde dingen ik beslis zelf wel hoe ik het precies bij mn eigen kinderen doe
Ik hoef het niet persé te mijden, maar als ik niet tevreden ben heb ik altijd nog iets om naar uit te wijken. Meer een optie zeg maar. En ja, als ik niet tevreden ben heb ik graag mijn eigen geld er voor over om de vaccinaties te laten zetten. Ik heb vroeger ook diverse entingen gehad voor ziektes die rondspookten en waarvoor het vaccinatieschema er pas later zou zijn, ik ben daar altijd erg blij om geweest dat mijn ouders niet hebben gewacht tot die vaccinaties misschien door de overheid zouden worden vergoed maar dat ze die gewoon zelf hebben betaald...
Hier juist zeer goede ervaringen met het CB. De oudste vindt het leuk om er heen te gaan (kindjes, ander speelgoed enzo). De jongste heeft er ngo niet zoveel aan. Ik heb nooit echt vragen en ze geven hier geen ongevraagd advies wat ik fijn vindt. Hier dus ook nutteloos advies. Verder vragen ze wel hoe ik bepaalde dingen doe (eten, tandenpoetsen) maar krijg daar alleen maar op te horen dat ik het goed doe dus dat is ook wel weer fijn. Ik zou dus gewoon een paar keer gaan en kijken hoe het bij jullie is. Het is volgens mij heel erg afhankelijk van je arts en vpk. Buurvrouw zit op een andere dag met andere vpk en andere arts en die heeft een heel andere mening. Dus tja.. Zij gaat er heen voor de prikken en het wegen en verder niets. Kan ook prima.
Ik vind dat je zelf moet gaan om je eigen mening over het CB te krijgen. Wij liepen al bij een kinderarts dus alles was dubbel en nadat een cb arts ons zoontje hardhandig heeft pijn gedaan (en mijn klacht hierover genegeerd is geweest) hebben wij besloten niet meer naar het CB te gaan. Ons KA kan alle prikjes geven en kent ons zoontje tenminste van naam.