Hoi! Ons prinsesje is inmiddels alweer bijna 10 weken oud en doet het super. Het lijkt mij erg leuk om met haar te gaan zwemmen, dus ben ik op zoek gegaan naar zwembaden waar babyzwemles gegeven wordt. Maar nu komt het, zomervakantie... Dus de eerst komende 6 weken geen babyzwemmen. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die gewoon zelf voor de eerste keer met hun kindje zijn gaan zwemmen, zonder begeleiding? Zo ja, vanaf welke leeftijd? Ik kan haar natuurlijk wel zelf laten wennen aan het water, maar het idee van begeleiding leek me wel een mooie bijkomstigheid Groetjes!
Ja hoor, ik ben op vakantie gewoon zonder begeleiding gegaan. Rustig aan, eerst even de voetjes in het water en toen helemaal. Zoonlief vond het (super warme) water in het tropisch zwemparadijs van center parks met zijn 6 maanden nog steeds veel te koud, dus we hebben even in het bubbelbad gezeten en toen zijn we maar weer naar huis gegaan, haha. Maar goed dat het onze derde is...weet inmiddels dat ik met baby's mijn verwachtingen niet te hoog moet stellen...
Ja hoor, ons mannetje is 16 weken en heeft afgelopen zondag voor het eerst ins ons zwembad in de tuin gedobberd in de Swimtrainer, dat vond hij wel erg leuk!
Waarom niet? Houd het bij 15 minuten, maximaal 30 en let even goed op de lippen. Als ze blauw beginnen te worden, meteen uit het water en afdrogen ivm onderkoelingsgevaar. Daar word je ook voor gewaarschuwd bij babyzwemmen (niets om bang van te worden verder hoor). Verder is het leuk om ze vast te houden onder de oksels en mee te 'slepen'. Het grappige is dat jonge baby's automatisch een zwembeweging maken! Ook op het trappetje gaan zitten met je kindje op schoot en spetteren of water over het hoofdje laten stromen ('laten regenen met je vrije hand') vinden de meeste kindjes heel leuk.