Ach joh, ene oor in, andere oor uit! Een baby die te snel groeit Kijk een baby waarbij de lengte en gewicht over tijd héél erg uit elkaar gaan lopen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar te snel groeien in lengte en dan maar voeding minderen . Als we dat standaard allemaal deden zouden alle hele lange mensen (2+meter) als baby misschien te weinig voeding hebben gehad. Raar advies. Wat betreft er niet baby-achtig uitzien: wat een rare en onprofessionele opmerking. Sinds wanneer is er "baby achtig" uitzien een criterium dat een arts meeneemt bij de beoordeling van hoe goed het met een baby gaat? Je baby is 4 weken dus zelfs al zou hij al maatje 68 hebben- hij ziet er écht nog wel baby achtig uit hoor! Die oogjes en dat mondje dat geeft hem zn baby charme niet z'n grootte. Niks van zo'n domme opmerking aantrekken. Het zou overigens sowieso fijn zijn als alle studenten medicijnen ergens gedurende hun opleiding een korte cursus zouden krijgen over het nut van een filter tussen hersens en mond en hoe dit te verkrijgen als je dit van nature hebt .. Twee daagse cursus, inclusief rollenspellen enzo. Ik wil hem best zelf geven .
Mijn baby word al vanaf een maand of 3 'kleuter' genoemd. Hij oogt groot. Nouja best. Hij is toch echt niet ouder dan toen hij bij mij door mn hoeha kwam. Gelukkig redelijk cb hier. Maar kwartiertje wachten is toch niet zo erg? Bij de huisarts of tandarts loopt het ook wel eens uit. Je mag best mopperen als het een uur duurt. Maargoed ze kunnen moeilijk andere moeders die kamer uit sturen omdat jij per direct geholpen wilt worden als je binnen komt. Maar ik maak het me dan ook gezellig daar. Daar zou ik niet zo'n probleem van maken. Maar je bent uiteraard trots op je kind. En als een ander daar opmerkingen over gaat maken is dat nooit leuk. Je moet het maar net treffen met je arts.
Blegh, maffe wijven daar! Dit soort gesprekken en 'adviezen' zijn precies de reden dat wij direct hebben aangegeven dat we voor de vaccinaties komen en verder niet. Het is een hele strijd geweest (want dat mag gewoon, het CB is niet verplicht, maar zij kwamen ermee dat als ze de 'controles' niet mogen doen, ze ook de vaccinaties niet gaan geven, gedoe met het RIVM, die zeggen dat het CB dat MOET doen, CB op hun lazer gehad van het RIVM, and so on and so on), maar na 8 weken hebben we het dan voor elkaar gekregen. Nu proberen ze het nog hoor; vissen naar eetschema's en proberen om extra afspraken ingepland te krijgen ('weet je zéker dat je die controle niet wilt doen? dat is écht belangrijk hoor. je kunt het ook zelf wel in de gaten houden, MAARJA, zelf zie je dat toch minder snel he? weet je het écht zeker? wij raden dat wel aan hoor.' - over de controle bij 6 maanden, waarbij ze onder andere kijken of er sprake is van scheelzien). Maar goed, ik vind het echt ideaal zo. Als er iets is met haar gezondheid, gaan we naar de huisarts en als er iets is qua opvoeding, eten weigeren, niet willen slapen o.i.d., kijk ik wel op ZP, want daar zitten honderden vrouwen die er veel meer verstand van hebben
Ha,ha! Leer hier meer dan wat heb cb zegt Toen zoon bij de 14 maanden controle kwam moest hij met 18 maanden toch echt 2! woordjes meer kunnen zeggen..... ( hij wordt deze maand 18 maanden en kan inderdaad wel wat meer zeggen) maar dankzij zp maak ik me geen zorgen