Ik heb even een vraagje... Ze zeggen altijd dat borstvoeding-kindjes zelf weten hoeveel ze moeten drinken en dus nooit teveel of te weinig krijgen, maar toch vraag ik me soms af; gaat dit zo wel goed? Onze dochter krijgt nu 6,5 maand bv en dat gaat opzich geweldig. Het is alleen een heerlijk pittig en nieuwsgierig ding en bij het minste of geringste geluid (en we hebben nog een kindje) gaat dat koppie helemaal achterstevoren om te kijken. Gevolg: ze drinkt 5 minuten max en dan is de 'focus' weg. Als ik haar dan weer wil laten drinken, gooit ze met veel drama haar hoofdje naar achteren en houdt haar mondje dicht. Voor mijn gevoel drinkt ze twee keer normaal (eerste en laatste voeding) en de overige +-vijf keer een paar minuten. Zou ze zo wel genoeg binnen krijgen? Het is een heel actief kind. Ze is al druk bezig met tijger-pogingen. (Voor nu achteruit ) (Met bijvoeding doen we heel rustig aan, want tijdens de eerste poging had ze meteen last van verstopping. Ze krijgt een paar lepeltjes groente, zolang de luiers goed blijven. Ze vindt bijvoeding zelf wel geweldig en wordt boos als ik stop)
Je zegt dat ze actief is, zich prima ontwikkelt; dan lijkt me dat helemaal prima. Met 2x een flinke voeding en verder wat kleinere voedingen komt dat echt wel goed. Daarnaast kan ze nu ook heel effectief drinken, waardoor ze in korte tijd toch best flink wat binnen krijgt. Als ze ook gewoon goede plasluiers heeft, zit dat echt wel snor!
Bedankt voor je reactie. Soms heb ik gewoon even zo'n twijfel. Misschien toch een controle-dingetje Ze heeft genoeg plasluiers, groeit wat trager dan mijn oudste, terwijl ze een stuk zwaarder was bij de geboorte, maar is ook wel een stuk 'drukker'.
Rond die leeftijd ben ik op bed gaan voeden, dan was hij niet zo snel afgeleid. Als ik gewoon beneden voedde, was de rest van de wereld interessanter dan drinken. Zolang jij aanbiedt als ze erom vraagt, neemt ze in principe genoeg. Wat betreft vast voedsel, misschien is rapley wat voor je, dan laat je de regie bij je kindje.
Ik denk dat dit voor ons ook wel beter zou zijn, maar dan moet ik mijn peuter bij elke voeding mee naar boven nemen of alleen beneden laten, dus dat maakt het wat lastig. Rapley gaan we misschien straks wel doen, maar voor nu wil ik de rem er nog even ophouden mbt vaste voeding. Ze vindt het geweldig en 'piept' bij elke soort groente om meer, maar zodra ik haar iets meer gaf kreeg ze buikpijn en kleine beetjes klei-achtige ontlasting. (Ook een reden dat ik twijfelde of het goed ging qua vocht, maar plasluiers heeft ze dus wel veel)
Dat afgeleid zijn hoort wel een beetje bij de leeftijd hoor. Is hier nu ook begonnen (6 maanden). Zijn broer is ook zo interessant om te zien En ik weet dat mijn oudste zelf dat ook had. Bij elk kuchje draaide hij al om. Zo fijn als dat tijdens de tsr gebeurt