Onze dochter is nu drie weken oud. Al sinds het begin kreunt en perst ze enorm luid in haar slaap. Zo luid, dat wij er niet van kunnen slapen. Als ze op onze buik ligt, is ze wel stil, maar dat slaapt voor ons natuurlijk niet zo lekker. Ook horen we haar, tot uren na een voeding, veel melk terug slikken en heeft ze vaak de hik. Overdag gaat het vaak wat beter, maar ook dan kreunt ze af en toe. Herkent iemand dit? Gaat het over? Kunnen we nog iets doen om het haar gemakkelijker te maken? Bedje staat al schuin en we houden haar minimaal 15 minuten rechtop na een voeding.
Hier was het harde kreunen en knorren een teken van (verborgen) reflux. Meestal kwam het omhoog en slikte ze het weer weg, soms spuugde ze wel. Toen die reflux onder controle was, sliep ze echt veel rustiger en met veel minder herrie.
Hier was dat ook zo! De meeste rare geluiden maakte ze, en wij konden er niet van slapen. Ook lag ze onrustig met hoofd te draaien..had toen advies gevraagd op forum, maar blijkt heel vaak voor te komen. Dit was bij ons de reden dat ze met 6 weken al op eigen kamer sliep. Had haar liever veel langer bij ons gehouden, maar dit was veel beter voor onze nachtrust.
Ik lees graag mee! Onze dochter doet hetzelfde en wij weten nog niet goed wat we hier aan kunnen doen.
Hier ook daarom na 4 weken op eigen kamer. Heeeeel veel gekreun. Nu is hij 4,5 maand en is het gekreun overgegaan in gilletjes en spartelen als een vis. Schijnt erbij te horen hoor ik van anderen... Ik hou vast aan het idee dat hij over een jaar hopelijk rustiger slaapt en doorslaapt
Volgens mij is het vrij normaal. Onze dochter had dit ook en dit ging met ouder worden over. Ik had oordoppen in echt huilen hoorde ik er wel doorheen. Zo kon ze nog een tijd bij ons op de kamer slapen.
Hier precies hetzelfde. Wat kon mijn oudste een geluid maken zeg! Niet normaal . Dat hadden ze er even niet bij verteld dat ze dat kunnen doen. Hier ook na 6 weken vanuit co sleeper op eigen kamer want sliep er zelf niet meer van.
Hmm, even doorbijten dus als ik dit zo lees. Al gaan we de reflux wel in de gaten houden, daar lijkt ze toch ook wel last van te hebben.
Heel herkenbaar! Hier ook enorme geluiden. En ook het slikken en vaak de hik! Hier resulteerde het uiteindelijk in 10 dagen ziekenhuis (ivm laryngomalacie, staat er wel los van hoor), maar daar ontdekten ze dus ook verborgen reflux wat inmiddels 'gewone' reflux is. Hij moest vanaf 8 weken op zijn buik slapen van de artsen (medicijnen voor de reflux, voeding indikken) en dat heeft erg geholpen voor zowel de geluiden als de reflux (en bedje ook schuin omhoog). Ik denk echt dat je richting (verborgen) reflux moet denken als ik jouw verhaal zo lees!
Hier ging het van ‘gewoon’ veel geknor in haar slaap naar geknor, geslik en vervolgens wakker worden en keihard huilen. Als ze gewoon ‘rustig’ sliep met het geknor en keiharde gesnurk, had ik er denk ik niet veel achter gezocht - maar het telkens hard huilend wakker worden en het vele slikken maakten dus dat we naar de kinderarts zijn gegaan.