bijna peutermeisje loopt al een week heel raar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Popkoorn, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

eigenlijk hoort dit nog bij baby en dreumes, maar omdat onze dochter over over 3 weken 2 word zet ik het toch bij de peuters.

onze dochter is dus bijna 2 jaar, en vorige week toen ze op het kdv was werden we opgebeld dat ze haar net uit bed hadden gehaald maar dat ze niet meer wou lopen,

ze zeiden je hoeft er niet voor te komen, je hoeft haar niet op te halen maar we wouden het al wel vast laten weten.

na een uurtje ging ze wel weer lopen, maar wel heel raar,

ze sleept haar rechterbeentje een beetje achter zich aan zeg maar, en als ze rent is het net een piraat met een houten been,

nu heeft ze dit dus nog steeds... ze loopt nog steeds zo raar,

onze zoon bijv had op de leeftijd van 2 jaar dat hij af en toe op zijn tenen of hakken ging lopen maar daar kon je gewoon echt zien dat hij het voor de lol doet, onze dochter houd dit nu echt al een hele week vol zonder ook maar 1 moment weer normaal te lopen zoals ze altijd gedaan heeft,

ik vind het gewoon vreemd dat ze raar blijft lopen, maar geen pijn heeft bij lopen rennen en vallen

en de juf die zei : als ze deed alsof... houd ze het niet een week lang vol...een keer gaat een kind helemaal op in het spelen met andere kindjes bijvoorbeeld en vergeet om raar te lopen... maar dat heeft ze dus niet, ze blijft gewoon zo raar lopen

nu zijn we daar dus gister mee naar de ha geweest maar die vond het gezien ze niet klaagt over pijn maar onzin dat we gekomen zijn,

hij heeft voetje knietje en heupje gevoeld maar ze klaagde niet over pijn,

bij het voetje iets naar binnen draaien verkrampte ze wel iets maar was niet zorgwekkend dus gewoon naar huis en afwachten tot het over gaat...of wachten tot ze begint te klagen over pijn en dan terug komen.

wie herkent dit ? *van het rare is lopen* hoelang heeft het geduurd ?

ha hebben we iig niets aan tot ze pijn heeft dus ik weet even niet of ik het nu zo moet laten of niet

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm apart.. vind het wel raar stiekem
    is het nou een geintje.. (waarvan ik inderdaad denk dat je dat dan wel hd gemerkt in een week tijd)

maar als ze iets verdraaid zou hebben in bed.. (veel meer opties zijn er niet in bed tenslotte) dan zou het wel echt pijn doen.

denk dat ik toch wel graag zou willen dat de huisarts iets verder zou kijken.

3. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit je verhaal blijkt dat je niet tevreden bent met het antwoord van je huisarts. Ik zou dit ook met hem/haar bespreken en dat je je toch zorgen maakt.

4. Popkoorn

Nja opzich snap ik de ha wel ze klaagt niet Pijn Dus hij kan er weinig mee

Maar vind het zo vreemd dat ze elk moment van de dag zo loopt en rent

Daarom ben ik ook "op zoek " Naar mensen die het herkennen en mij misschien kunnen zeggen dat kindje dat bijv ook had en het na 2 weken weer helemaal normaal liep

5. Popkoorn

Oh ik zie Dat ik dat niet in mijn verhaal heb staan dus even hier

Ze was op het kdv wel gevallen en moest toen ook huilen maar ze hebben haar eigenlijk vrijwel meteen naar bed gedaan omdat ze moe was

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mijn nichtje heeft dat ook gehad en bleek een ontsteking in haar heupkom te hebben. Heeft je dochtertje koorts?

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    zonder verwijsbrief van de HA kan je ook gewoon naar een kinderfysio gaan!! zij hebben meer verstand van houdingen ectect. dus ik zou zeker even verder zoeken naar vakmensen met meer kennis ipv een huisarts!! tis toch raar dat ze al een week al zo vreemd loopt!

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Heel toevallig was ik op het forum op zoek naar mensen die dit zouden herkennen ;) Hier hetzelfde probleem.

Mijn zoontje begon begin vorige week al vreemd te lopen ( ook na een val die niet heel hard was overigens), mank te lopen met 1 been...verbeterde in de loop van deze week langzaam. Maar gisteren kreeg ie plots hoge koorts en zag ie eruit als een zombietje. Heel erg sneu. Zijn lopen verslechterde weer wat en ik heb ( wederom) de huisarts gebeld. Direct geweest en eerste onderzoek wees uit dat verder onderzoek gewenst was maar dat er niet direct iets acuuts was.

Vanmorgen naar ziekenhuis geweest, echo en rontgenfoto heup gemaakt, bloed geprikt en uitslag ( CITO) was net binnen. Foto's en echo's goed. Bloedwaardes wat verhoogd. De onstekingswaarden om precies te zijn.

Het schijnt zo te zijn ( en dit hoor ik van meerdere) dat als die kleintjes griep/verkoudheid hebben/krijgen, dat het virus zich kan richten op voornamelijk de heupjes waardoor ze dus slechter gaan lopen. Ook kan bij bestaande/opkomende griep erge spierpijn ontstaan waardoor ze deze klachten krijgen. Het feit dat zijn ontstekingswaarden licht verhoogd waren en hij al een paar weken wat hoest en snottert, in combi met zijn loopklachten en negatieve echo, was de arts van mening dat het dus "een griep is die op de heup trekt". Ik heb er nog nooit van gehoord maar als je het googled, vindt je er heel veel over.

Groetjes Marieke

9. Popkoorn

ze heeft regelmatig koorts, de ene keer verhoging, dan 38,5 en soms 39a39,5 maar dit gaat meestal gepaard met oorsteking die ze regelamtig heeft of verkouden is (wat ze dus ook regelmatig is)

dus ik denk dat de koorts daarvan komt

10. Popkoorn

hmmm ik denk dat ik daar maar eens op ga googlen en misschien eens aan ga kaarten,

onze dochter heeft regelmatig een griepje of verkoudheid te pakken of een oor/keelontsteking

11. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dit inderdaad ook gehad. Ze is die dag gevallen en later op diezelfde dag kon ze ineens niet meer lopen en zakte steeds door haar benen. Bij haar deed het trouwens wel pijn.
    Toch nog maar even laten checken zou ik zeggen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het ook nogmaals laten nakijken of anders naar een kinderfysio gaan. Lijkt me niet gewoon.

Schoenen zijn nog wel de goede maat?

13. Popkoorn

ja ik ga elke 2 weken :)

ik vind schoenen enorm belangrijk en koop ook alleen maar schoenen met een goed voetbed voor de kinderen

soms gaat het heel hard of merk je niet dat de schoenen te klein zijn, daarom laat ik het zobiezo elke 2 weken opmeten

Deel Deze Pagina