Consultkosten bij overstap huisarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Korenbloem86, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Haha geeft niet.

Beetje last van de warmte is het misschien ook wel hoor :oops:

Wat het vooral is, ik doe de financiële administratie op mijm werk en ben wekelijks met Menzis in discussie over wat zei wel en niet akkoord vinden mbt declareren.

Als er hier dan dingen gezegd worden die niet kloppen irriteerde me dat enorm.

cowgirl80 en Angel1980 vinden dit leuk.
  2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Snap ik :$ Het is bizar hoeveel macht de verzekeraars hebben.. Wij hebben als grote GGZ instellingen wel goede afspraken kunnen maken met een aantal grote spelers, maar het blijft gedoe. Ook voor ons therapeuten. Als we teveel indirecte tijd schrijven worden we er ook op afgerekend. Maar het is dezelfde verzekeraar die al die verplichte indirecte tijd eist van ons :cool: Dus het is zo krom als wat en we kunnen alleen maar hopen dat deze onzin ooit gaat stoppen.

Treez en Evanesco vinden dit leuk.
  3. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Via pb kreeg ik onderstaand berichtje; ter info voor andere leden;

Hoihoi,

Ik wil in het topic graag anoniem blijven, maar ik werk bij een grote zorgverzekeraar en zit toevallig in het team dat verantwoordelijk is voor het controleren van declaraties van zorgverleners, o.a. huisartsen. Wij, maar ook andere zorgverzekeraars, willen dit soort meldingen heel graag ontvangen!!
    Wij voeren jaarlijks diverse controles uit om onterechte declaraties op te sporen, maar dat is niet altijd even makkelijk omdat wij uiteraard niet kunnen zien waarom er bijvoorbeeld een consult is gedeclareerd. Enkel praktijken die bijvoorbeeld heel veel consulten declareren vallen bij ons op, maar dat kan ook andere oorzaken hebben (veel zieke patiënten bijvoorbeeld) en gewoon terechte zorg zijn.
    Het signaal dat jij afgeeft zou voor ons heel waardevol zijn omdat het als uitgangspunt kan dienen om deze huisarts vragen te stellen over zijn declaraties. Meld dit dus zeker aan je zorgverzekeraar. Hoe meer onterechte declaraties wij kunnen tegenhouden, hoe lager we de premie kunnen houden.

Je mag mijn bericht, zonder mijn nicknaam, in het topic plakken ter info voor andere leden.

Groetjes!

Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina