Help! Verhuizen.. verbouwen.. of verschuiven

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verhuizen/Verbouwen/Verschuiven?

1. Verhuizen

2. Verbouwen

3. Verschuiven

4. Anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.015
    6.756
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben zwanger van nr 2, maar ons huis is vrij klein en heeft maar 2 slaapkamers. Deze zijn wel redelijk groot (3x4 en 3x5).
    Het liefst zou ik deze baby ook een mooi babykamertje willen geven en niet alleen maar een hoekje leegruimen voor hem. Maar wat is nu verstandig? Ik zie 3 scenario's maar ik word helemaal heenenweergeslingerd... zal ook wel door de hormonen komen :D
    Wat zouden jullie doen?

Verhuizen:
    We kunnen een hogere hypotheek krijgen en we zouden een groter huis kunnen kopen. Maar het gaat lastig worden om ons huis te verkopen. En als dat al lukt zie ik er heel erg tegenop om hoogzwanger of met een kleine baby te verhuizen. Ik ben bang dat het allemaal teveel stress met zich mee gaat brengen

Verbouwen:
    We kunnen onze 2 slaapkamers laten verbouwen naar 3 kleinere slaapkamers. Nadeel is dat je dan wel echt kleine kamers hebt en we ons bed en kledingkast weg moeten doen omdat die te groot zijn. Ook denk ik dat de verbouwing het huis slechter verkoopbaar maakt

Verschuiven:
    Wij kunnen op de kleinste kamer gaan slapen (3x4) en de 2 kinderen op de grote kamer (4x5). Maar ok dan moeten we ons bed en kledingkast wegdoen en een kleiner model kopen.

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou de baby op jullie slaapkamer leggen de eerste paar maanden en dan pas jullie huis te kopen zetten als je bang bent voor stress. In deze tijd worden huizen sowieso niet snel meer verkocht. Dan moet je echt geluk hebben. En de kleine zou daarna een tijdje zolang bij zijn broer kunnen slapen. Is toch maar tijdelijk ;)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb gestemd op verhuizen, en ik zou het zo doen:
    - nu al je huis te koop zetten (zal toch niet zo hard lopen)
    - de baby de eerste tijd bij jullie op de kamer laten slapen (onze jongste ligt nog bij ons en die is nu bijna 9 maanden).

Verbouwen zou ik ECHT niet doen. Als je drie piepkleine kamertjes hebt, verkleint dat denk ik ook de kans om het (ooit nog) te verkopen.

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    een tussenwandje zodanig plaatsen dat je 2 slaapkamers van de grootste maakt. ik vind 3 bij 2,5 niet heel klein en denk niet dat dit de woning slechter verkoopbaar maakt. misschien zelfs wel beter wqant veel mensen zijn op zoek naar een woning met 3 slaapkamers. Wel wandje dusdanig maken dat hij eventueel gemakkelijk weg te halen is.
    Eventueel pas na enkele maanden verbouwen de eerste tijd kan de baby in de wie bij jullie.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik een poging doen tot verkoop. Ligt natuurlijk wel aan de huidige staat van jullie huis, de omgeving, de vraag in jullie omgeving, de toen afgesloten hypotheek en of jullie er dus een redelijke kans op hebben zonder verlies te verkopen. Hier in de omgeving zie ik namelijk veel 'kleinere' huizen (2 slaapkamers) en mooie keuken plus badkamer die vrij vlot verkocht worden aan starters op de woningmarkt. Maar snap dat het heel erg afhankelijk is van de lokale vraag en het aanbod, jullie huis, de vraagprijs en een stukje geluk ;)

En mocht verkopen niet lukken is verhuren misschien nog een optie? Zie ik ook veel gebeuren door makelaars die de te koop staande huizen dan te huur aanbieden.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.015
    6.756
    113
    zuid-holland zuid
    @Abri we hebben wel een redelijke kans om zonder restschuld te verkopen.. behalve dan dat we ons huis met eigen geld helemaal opgeknapt hebben (nwe badkamer, wc, keuken, dakkapel) en daar zien we dan geen cent meer van terug.
    In onze wijk staan nu 110 vergelijkbare starterswoningen te koop, er worden er wel verkocht maar mondjesmaat. De meesten staan langer dan een jaar te koop. Dus ik heb geen hoop op een snelle verkoop

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Verhuizen, het zal nu idd niet zo storm lopen om je huis verkocht te krijgen, maar ik zou hem wel alvast te kopen zetten, hoe eerder hoe beter ;)

Ik zou de kamer niet kleiner maken, zonde van de ruimte en idd niet goed voor de verkoop.
    Ik zou de klein toch even op jullie slaapkamer neerleggen, misschien toch iets van een leuk hoekje maken voor de kleine?
    Vriendin van mij heeft de kleine ook op hun kamer omdat ze maar een slaapkamer heeft, gaat prima en ze hebben een leuk hoekje voor de kleine gemaakt.
    En zie het maar zo, het kindje slaapt er in principe alleen maar spelen doet ie toch wel beneden ;)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zo zou ik het ook doen....of er moet nog een zolder zijn waar een kamer kan worden afgetimmerd?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    +1.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou alvast de woning te koop zetten en dan een hoekje van de slaapkamer voor de baby maken. Mocht het echt lang duren dan kunnen de 2 kids bij elkaar maar dan ben je zo anderhalf jaar verder.

Ik denk niet dat jullie huis zo snel verkocht zou worden, maar mocht dit wel gebeuren kan je er eigenlijk alleen maar blij om zijn. Verhuizen met een baby overleef je vast ook nog wel.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.015
    6.756
    113
    zuid-holland zuid
    Een ander probleem is dat we nogal kritisch zijn op ons volgende huis. We hebben nu een heel mooi huis wat mooi ligt met behoorlijk vrij uitzicht voor en achter. Op dit moment staat er in het gebied waarin we zoeken geen huis te koop dat aan onze wensen voldoet. Ik ben heel erg bang dat als ons huis toch "ineens" verkocht word, we ons droomhuis niet kunnen vinden en dat ik dan een jaar in een klein huurappartementje moet gaan zitten.

Het liefst zou ik wachten tot betere tijden waarin we eerst ons droomhuis kunnen kopen en dan pas ons huidige huis verkopen... maar ja, of die tijden ooit weer zullen komen...

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zou het huis nu te koop zetten, de kans dat het snel verkocht wordt is niet zo groot. Zeker omdat je zegt dat er in dezelfde wijk nog zo veel te koop staat, dan moet je echt wel met kop en schouders boven de rest uitsteken. In eerste instantie de baby bij jullie op de kamer, ev. een leuk afscheidingsgordijn o.i.d (dat zag ik laatst bij ikea, zag er erg vrolijk uit en als de baby groter is en het huis is nog niet verkocht kun je ev. kiezen voor een (verwijderbaar) scheidingswandje in de kinderkamer als je ze echt niet samen wil hebben. En vooral, niet te druk om maken, er komt vanzelf een oplossing!

Deel Deze Pagina