Leuke en gezonde traktatie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jinxx, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
    Mijn zoontje wordt donderdag 4 en ik ben echt compleet inspiratieloos wat betreft z'n traktatie op de peuterzaal. Iemand leuke ideeën?

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
    Bedankt voor de tip maar vind die niet zo eerlijk gezegd :) Vind deze heel leuk maar kan nergens vinden hoe ik die moet maken:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,9 KB
      Weergaven:
      18
  3. susy26

susy26 Niet meer actief

Heb vorige week voor de oudste getrakteerd. Spiesjes met druiven, rode meloen, aardbeien, en snoep tomaatjes.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter wordt donderdag ook vier! Ik denk dat ik voor een schaal met 'rupsje nooitgenoeg' snacks ga. Kaas, worst, appel, aardbei, eierkoek, peer. En dan een voorleesboek erbij voor de juffen.

Traktatietip: Rupsje Nooitgenoeg - Love2BeMama

5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
  6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

#8 Kiwi25, 27 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2016
    Ik hou het lekker simpel. Dochter heeft vorige week feestelijke bakjes getrakteerd op KDV met 1/3e bifi worstje, 1 gedroogde abrikoos, en 1 klein minirijstwafeltje met smaak erin, en een hele lange ballon (soort rups).
    Dochter heeft het allemaal zelf uitgezocht. De bakjes pasten precies op een groot houten dienblad (die ze zelf bij Action had uitgezocht), en ze liep hartstikke trots. We hadden zo'n grote opgeblazen rupsballon met een touwtje aan het dienblad vastgemaakt, dus die liep achter haar mee. Dochter was blij, kindjes vonden het lekker (en relatief gezond). Dus ik vond dit prima, zo ging het naar mijn herinnering bij onze generatie ook. Gewoon iets kleins, simpels ik kan niet herinneren dat ik daar ontevreden mee was. Dus ik ga bewust niet mee met de meer-meer-mooier-mooier traktatie trend :p

Bijgevoegde bestanden:

7. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
    Ik vind het ook steeds gekker worden met die traktaties. Zo kreeg mijn zoontje laatst een zonnebril bij een traktatie :$ Ik weiger echt om er kadootjes bij te doen hoor!
    Wil ook verder helemaal niet met een supermooie traktatie aankomen, maar wel met wat leuks. Heb nu dit gevonden:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,1 KB
      Weergaven:
      7
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Zo'n zonnebril is toch niet zo raar. Mijn zoontje heeft die laatst ook gekregen, die bril hadden ze op een eierkoek gedaan. Ik vond het superleuk.

Ts, mijn dochter heeft afgelopen jaar bloemen in bakjes getrakteerd.
    Een ijsbakje met een stukje ontbijtkoek als "potgrond" en dan prikkers met fruit.

9. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
  10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fruitijsjes maken. Gewoon lekker fruit pureren en invriezen met een stokje erin.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit lijkt mij : 2 plakjes granny smit appel, daartussen een schijfje aardbei als tong, zonnebloem pitjes in de appel steken als tandjes en van die oogjes erop die je kant en klaar kan kopen voor bijv cupcake versiering.

Verder lijkt er bij jouw plaatje pindakaas tussen de appels te zitten, dat zou ik niet doen. Bij het plaatje in de link zit dat er ook niet tussen en hebben ze geen 2 losse plakjes appel maar een kwart appel met een inkeping erin gesneden.

Deel Deze Pagina