Morgen is vriendjelief jarig en ontvangen we wat bezoek en zaterdag ook. Ik weet absoluut niet wat ik moet koken pfff Meestal ben ik goed voorbereid en zorg ik dat ik surinaamse bami heb of roti. Nu heb ik nog niets en ook geen idee..... Ik weet ook niet hoeveel mensen er morgen komen en of ze allemaal wel mee eten. Maar tips wat zou jij klaar maken zodat je altijd genoeg hebt?
Inderdaad, soep met broodjes. Salades zoals eiersalade of zalmsalade. Ik neem dan vaak aardappelsalade als basis. Quiches. Pasta, de saus kan je invriezen.
Hahaha hier ook gewoon soep. Maar, nu is VL jarig in Oktober en ik in December, dus dan is soep 'lekkerder' dan de warme maanden. Anders maak je pasteitjes? Kun je warm en koud eten. En dan een salade erbij...
Ik heb meestal zoveel hapjes, chipjes, e.d. dat ze geen pap meer kunnen zeggen Nu is het meestal niet zo dat er bij een verjaardag bij iemand wordt gegeten, of het moet allemaal van ver komen. Als mijn ouders er zijn (en die wonen in Duitsland), dan zet ik mijn mama meestal achter het fornuis dat is namelijk DE kans om dingen te eten van vroeger die alleen mijn moeder goed kan maken.
Kipkerrie met kroepoek en dat soort dingen als extra. Kipsaté stokjes met stokbrood, pindasaus en eventueel salades. Quiche, heb je veel smaken in en kan je van te voren maken. Broodjes tja sieuw (bij de toko heb je hier kruide voor, makkelijk en erg lekker) zoete komkommer er bij en klaar. Fijne verjaardag voor je vriend alvast!