lekkers krijgen in winkels?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Door het snoeptopic ben ik hier benieuwd naar. Ik weet dat er ooit hetzelfde topic is geweest maar toen was mijn zoontje nog een baby :)

Krijgen jullie kleintjes lekkers aangeboden in winkels? Nemen jullie dat aan? Waarom wel? waarom niet? Of af en toe?

Ik haal het meeste in de albert heijn dus ik kom verder niet in veel winkels. In de albert heijn krijgt hij vaak een banaan van een jongen die er werkt.
    Banaan laat ik natuurlijk toe. Nadeel is wel, zoontje wil altijd met zo een klein karretje wandelen en als hij die banaan opeet gaat dat natuurlijk niet. Dus zit ik met dat karretje inclusief vlag opgescheept :D

In de colruyt ligt altijd overal vanalles lekkers, dan nemen we meestal een koekje.

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben enkel de Albert Heijn en daar krijgt DL standaard een plakje worst van de 2 dames van de vleeswaren en als haar "vriend" bij de fruit afdeling werkt krijgt ze een appeltje.

Verder krijgt ze bij de bakker een kapje (mijn buurvrouw werkt daar).

Ik neem deze dingen wel aan. DL is dol op bovenstaande mensen :D
    Ze krijgt wel eens snoepjes oid aangeboden in andere winkels en dat sla ik netjes af.

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje krijgt alleen bij de bakker een mini eierkoekje. Bij alle andere winkels zeg ik nee. Vind het echt niet fris een snoepje uit een potje waar iedereen in zit met zijn hand.
    En wil hem ook niet leren dat hij overal wat krijgt.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier krijgen ze niets in de winkel. Vind dat niet nodig.
    Soms in de bakker een krentenbol.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Elke week bij de bakker een bolletje en een keer in de maand ga ik naar de slager en dan krijgt ze vaak stukje worst. Deze dingen vind ik ook prima als ze ze eet dus die mag ze altijd wel van mij.

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja hoor.
    Hier krijgen ze bij de bakker een halve eierkoek.
    Bij de Turksewinkel een half broodje.
    Bij de Jumbo een appeltje.
    Niet alles tegelijk natuurlijk.;)
    Ik ben zo ver ik mij kan herinneren nog niet in een winkel geweest waar ze snoep aangeboden kregen, als dit wel zo zou zijn dan vind ik dat ook wel oké aangezien het sporadisch is.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja hoor. Snoepje bij de bakker, vleesje bij de slager. Ik kom zelden in meer dan één winkel per keer, dus dan kan het echt geen kwaad als ze dat even krijgt.

Maar ik apprecieer het wel als de persoon in kwestie het eerst aan mij vraagt. Zelfs al zeg ik altijd ja.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Meestal doe ik de boodschappen alleen, maar als mijn zoon een keer mee gaat krijgt hij vaak bij de kassa (AH) een doosje rozijntjes aangeboden. Dit mag hij dan lekker oppeuzelen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een mariakoekje bij de Plus :) . En ja, dat mogen ze altijd wel. Ik vind de schooltractaties erger + snoepzakjes na kinderfeestjes (oei, ander topic :p )

En oja, een klein koffiekoekje bij het zwembad na de zwemles , afhankelijk wie er staat aan de bar.

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Voorheen bij de slager wel iedere keer. We eten geen varkensvlees en als ik dit aangaf kreeg hij een plakje kip. Dit mocht hij dan altijd hebben, zo vaak kwam ik er ook niet. Nu helemaal niet meer. ;)

Verder eigenlijk niet standaard.. soms in de supermarkt als ze van acties nog wat hebben liggen. Ik ben wel heel kritisch omdat wij lang niet alles eten, maar voldoet het aan de eisen ;) dan vind ik het geen enkel probleem. Zoontje weet dat ook heel goed inmiddels en heeft er geen moeite mee als ik aangeef dat het niet kan.

Inderdaad wil ik wel dat het mij eerst gevraagd wordt maar dit gebeurt tot nu toe altijd.

Bij de AH hier staat een karretje met manderijntjes waar kinderen dan 1 gratis mee mogen nemen. Die neemt zoontje standaard elke keer mee en eet die dan thuis op. Ook al staan we eigenlijk op het punt wat anders te eten, dat mag van mij altijd.

Overigens krijgt hij veel vaker een ballon aangeboden. Bij de Jumbo, Tuinland en Gamma bijvoorbeeld.

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Vaak krijgt hij bij de supermarkt een krentenbol en soms op de fruitafdeling nog een banaan. Dat mag hij van mij gewoon lekker opeten. Soms krijgt hij ergens een snoepje aangeboden maar dat vragen ze altijd eerst aan mij. En zolang t geen zuurtje of lolly is mag hij het van mij aannemen.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier krijgt hij bij de visboer een visfrietje; maar dan moet je daar maar net naar binnen stappen (dat doen we niet zo vaak). Net als bij de bakker en de slager. Daar krijgt hij ook iets maar ook daar komen we niet zo vaak.

Verder moet je hier op woensdag over de markt lopen met je kinderen wanneer je niet veel te besteden hebt. Aan het einde van de markt hebben je kinderen een volle maaltijd op.

Maar eigenlijk gaan we alleen maar elke zaterdag naar de supermarkt en lopen we langs een kraampje met nieuwe producten en testen we daar wat van.

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Vandaag nog een spekje gekregen van een hele lieve vrouw bij een schoenwinkel. En vaak een plakje worst bij de slager. Soms een mini kwarkbolletje of een stukje kaasstengel bij de bakker.
    Bij de kapper vaak een spekje of rozijntjes. Klinkt heel veel, maar hij krijgt maar 1 keer per week zoiets. Als we naar de slager gaan en naar de bakker, pak ik iets aan wat hij later mag opeten of we weigeren. Het maakt zoon niks uit. Behalve de spekjes dan, dan krijgen er ruzie :p
    Maar die krijgt hij eens per 2 maanden ;)

Hier vragen ze altijd of hij wat mag hebben. Soms een beetje onhandig. Ik heb een makkelijk kind die het niks boeit of hij wat krijgt of niet of dat ik nee zeg. Maar sommige vragen het eerst aan mijn zoon. Voor andere kinderen zou dat misschien niet fijn zijn.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Plakje worst bij de slager, banaan bij de Jumbo, eierkoek en mandarijn bij de ah, dropje bij de dierenwinkel, dropje of banaantje (snoepje) bij de drogist en postwinkeltje, koekje en plakje kaas en rozijntjes op de markt...wordt wel altijd eerst aan mij gevraagd en van mij mag het. Dit zijn overigens dingen die hij wel eens gekregen heeft, niet wat ie elke boodschappenronde krijgt ;) :D

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Plakje worst bij de supermarkt (ze is grote vriendinnen met de dames achter de balie) en soms een koekje op de markt (maar daar komt ze niet wekelijks). Verder vragen ze bij de groenteboer op vrijdag of ze een spekjes wilt maar die krijg ik altijd dus geven ze haar tegenwoordig een tomaatje of paar stukjes mandarijn. Daar is ze dol op.

16. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier wordt nergens wat aangeboden...
    toen dl net een jaar oud was hebben ze bij de supermarkt een keer gevraagd of ze een snoepje mocht. Ik vond haar daar veel te jong voor dus heb het afgeslagen. Daarna nooit weer aangeboden. Prima!
    Bij diezelfde supermarkt staat wel altijd een schaaltje fruit op de fruitafdeling. Daar mag ze altijd een stukje van proeven

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hier krijgen ze bij de slager een plakje worst, bij de visboer een stukje kibbeling en soms bij de supermarkt van een vd jongens daar een banaantje.

En bij de groenteboer vragen ze steeds of mijn zoontje een snoepje mag. Ik vind dat zooo raar. En ik wees het altijd netjes af, maar een tijdje terug had de groenteboer zelf hem het snoepje al gegeven. Ik keek blijkbaar wat pissig en toen zei hij: O sorry, had ik eerst moeten vragen aan je moeder.
    En nu staat hij dus al klaar voor zijn snoepje als hij mee gaat naar de groenteboer. :( geen idee wat ik daar nou mee moet. Ik kom daar voor de gezonde dingen, juist niet voor snoep en ik wil helemaal niet dat hij die winkel associeert met snoep! Ik durf er alleen ook weer niet echt iets van te zeggen :)

18. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zou tegen je zoontje exact dat zeggen, dat je groente gaat halen en geen snoepje. Je mag je kind best 'nee' verkopen hoor en die groenteboer al helemaal. ;) Inderdaad vind ik het vreemd dat ze daar een snoepje aanbieden.. Duidelijk niet echt bewust van de voorbeeldfunctie die ze kunnen hebben haha.

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bieden ze dochter eigenlijk alleen op de markt wat aan. Stukje kaas bij de kaasboer, fruit bij de fruit/groenteboer, gedroogde dadel bij de notenboer (die lust ze niet) en een rolletje snoep bij de aardappelhandel.
    Aangezien we ze niet wekelijks allemaal bezoeken heb ik er geen problemen mee.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #20 piccolina, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt: 2 feb 2016
    Ja hier van de bakker altijd soepstengel halfje of van wat er ligt voor bezoekers, plak worst bij slager, plak kipfile bij kipboer.. Verder niet in jumbo etc altijd enorm veel mensen ze krijgt een ballon;)))

Deel Deze Pagina