Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik ben helemaal gek van dieren,vind ook alle dieren leuk:D,maar inderdaad als je weg wil of naar de dierenarts moet:eek:schrik je wel even,maar helemaal zonder dieren zou ik ook niet kunnen;)

2. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    leuk triangel vanmiddag visite gezellig!

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Als de hond dood gaat hebben we nog twee katten. Die zijn pas 8 dus kunnen nog wel wat jaartjes mee. We hebben geen apart potje trouwens voor de dieren. Zou wel moeten eigenlijk. Eens even passen en meten in het budget.

4. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Wij hebben 2 katten van 7/8 jaar. Onze ouders geven ze eten als we weg gaan.

Ook een hond gehad, maar dat ging niet meer in huis. Was een husky en we konden de aandacht niet meer geven. Onze hond miste ook 1 van onze katten die 2 jaar geleden is dood gebeten door de buurhond:(.
    De buurhond is vorig jaar dood geschoten door de politie.
    Maar erg jammer van onze kat! We missen hem nog steeds:(.
    Het was een lieve halve Maine coon kater en niet bang voor honden. Omdat hij onze husky gewend was. Hij is dood gebeten door een vechthond.
    En toen werd onze husky erg eenzaam omdat zijn speelmaatje weg was.
    Ze zit nu bij een andere husky. Erg leuk!

5. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat erg vlinder van je kat!
    wel fijn dat de hond nu bij een andere samen is!

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Lekker weer!
    Mijn was is al droog, nu hangt nog het laatste beetje op.
    Van mij mag het altijd zulk weer zijn.

7. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja zeker erg van mijn kat.
    Was ook heel aanhankelijk.

En ben blij voor onze hond, leuk samen met een vriendje. En leuke baasjes.

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hebben jullie ook zo een kieskeurige katten?:D
    hier heb ik nu van die kleine blikjes van de ah meegenomen nou nu wil mevr. niks anders meer.
    had bij de aldi snoepjes gehaald,nou die lust mevr. ook niet.
    laatst whiskas brokjes gekocht nee hoor ook niet.
    altijd denk ik probeer toch maar eens wat anders voor de afwisseling,maar dan hoeft ze het niet,en dan ga ik maar alles naar mijn vriendin brengen haar katten lusten alles:D

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    weet niet of jullie voor de zomer nog een koeltas nodig hebben,maar bij de zeeman hebben ze super leuke voor maar 2,49,en kleine voor 1,49 fijn voor de broodtrommel in te doen en drinken voor school op warme dagen!

10. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Onze katten lusten alles.
    Echt makkelijk!

Leuk van de koeltas.
    Idd handig.

11. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hahaha, kieskeurige katten.. Grappig! Ik ben wel wat huisdieren gewend van mijn ouders, ben wel echt een liefhebber, met name honden, maar weet dus ook hoeveel werk het soms kan zijn en daar bedank ik dan toch maar graag voor. ;)

Het is ook lekker voordelig, dit weer. Amper binnen, amper elektriciteit gebruiken. Onze oudste zit in een schelp waar maar een paar emmers water in gaan dus dat zijn de kosten ook niet. En de was hangt lekker te drogen buiten. Goed, nu gebruiken wij toch geen droger want die hebben we niet, maar ik geniet wel echt enorm van de wapperende was aan de lijnen. Lekker buiten eten wat weer stofzuigen scheelt, doe ik normaal twee keer per dag ivm knoeiende kinderen. Het heeft zo heerlijk veel voordelen dit weer.

Hoeveel trekken jullie er nog op uit sinds kinderen? Toen onze oudste baby was, gingen we nog wel redelijk vaak dingen doe die we voor kinder tijdperk ook deden. Denk aan uit eten, dagje winkelen, dagje dierentuin. Tegenwoordig doen we amper zulke dingen. Vanmorgen zijn we twee uurtjes boodschappen ed wezen doen met zn vijven. Dat voelt als zon onderneming met twee baby's + één peuter. Toch mis ik het wel en ben ik stiekem (ondanks dat ik hier thuis ook echt enorm geniet hoor!) een beetje jaloers op kinderloze vrienden die lekker op het strand hangen. Is dit een beetje herkenbaar? Ik troost me met de gedachte dat wij volgende zomer ook vast een stuk meer vrijheid kennen als de baby's +/- 2 jaar zijn, maar toch.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben twee mega kieskeurige katten. Eentje lust alleen maar babykoekjes, croissants en krakend vers wit brood. De andere lust alleen maar slagroom en verse melk. Overigens worden ze wel beide wild als ik een blikje tonijn open maak.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij proberen toch onze dingen te blijven doen. Jongste gaat mee in de draagzak, goed gevulde tas mee, in het ergste geval de kinderwagen en gaan. Soms een hele onderneming maar wil het in elk geval geprobeerd hebben. Nu hij iets ouder is gaat het al ietsje beter. Vorig jaar was hij ook nog een baby en toen namen we het Deryan tentje mee naar het strand. Echt een succes hier en vorig jaar met 50% korting gekocht bij de Kruidvat.

14. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik werk bij een mevr. en als zij een flesje actimel heeft,moet de kat ook een beetje heben:D
    onze kat heeft wel graag yoghurt,als ik zo een klein bakje yoghurt pak,moet ik opletten anders zit ze met haar pootje in mijn bakje:D
    had zojuist nieuwe snoepjes voor haar mee gebracht van felix en deze vind ze lekker:)
    had zojuist nog gehaald bij de aldi,en jumbo de snoepjes van felix en katzand was 5,30.
    aldi kipfilet 4,99
    ijsthee 2 maal 1,18
    10 blikjes sinas 2,70
    beschuit 0,35
    aardbeien 2,69
    broccoli 0,89
    peper 0,89
    kaas blok 2,99
    elena lusten jou katten serieus dit? :D

15. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Elena heftig allemaal met je moeder. Ondanks alles veel plezier alvast in disney!!

Herkenbaar hoor triangel. Ook nu nog gaan we niet veel weg. Druk met de zaak en de tweeling wordt flink ondernemend. Zijn zo weg als je even niet oplet en maken ook veel ruzie de laatste tijd met zijn drietjes. Ik zie het nooit zo zitten om alleen met drie kinderen te gaan. Laat staan naar iets met water. Ik ben ook weleens jaloers inderdaad op vrienden zonder kinderen. Huis netjes, ingericht zoals ze zelf willen zonder alles kidsproof te hebben en inderdaad vanalles ondernemen. Ook spontaan bij mooi weer hup we gaan dit doen of dat. En heel eerlijk heb ik ook niet veel tijd voor.

Stroom is hier juist giga. Na een week hitte is het op zolder niet meer te harden en boven inmiddels ook 28 graden. (Plat dak door de dakkapel) dus de airco draait de hele nacht door.

16. Triangel

Fijn dat het een beetje herkenbaar is. Ik denk dat het in mijn geval ook toch wel lastig is omdat ik me alleen voel met dit probleem. We zijn gewoon nog jong, 22 en 24, dus vrienden zijn nog lang niet allemaal getrouwd, laat staan kinderen. Dus we worden er mee geconfronteerd zeg maar. Maar goed, over het algemeen ben ik zeker niet jaloers op hen hoor. ;)

Balen Krulpeterselie. Wij hebben een bergzolder met vlizotrap, daar komen we amper, man was vandaag even wat halen en het was echt snikheet, echt 35 graden of zo. Beneden in de woonkamer is het 25 en in de slaapkamers nu 22, denk ik, maar heb de ramen van de waskamer en onze kamer die schuin tegenover elkaar liggen wijd open. Bij de kinderen wel alles dicht ivm bbq buren en tocht. Dat is echt een nadeel van wonen in woonwijk ten opzichte van vrijstaand wonen. feestjes, bbq's, alles krijg je mee. Maar goed, dat weegt niet op tegen de voordelen gelukkig.

Wij hebben een paar weken terug een tweede rekening geopend, ik zet er iedere zondag 150 euro op. 50 voor tanken, 100 voor de rest. Maar kleding voor ons als ouders en cadeaus voor ons gezin vallen er buiten, dat mag terug geboekt van de spaar. Benieuwd hoe komende week zal gaan! Motiveert wel. Ik ga zaterdag naar de Ikea en als ik alles wil kopen van wensenlijstje, moet ik echt een goedkoop weekmenu bedenken, die noodzaak is nu groter dan dat alle kosten gewoon van een grote hoop gaan. In principe hetzelfde systeem als geld pinnen eigenlijk, maar dit is overzichtelijker en makkelijker als je wel eens wat online koopt.

17. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Triangel, ook bij ons herkenbaar.
    Wij zijn de enige van de vriendengroep die jong getrouwd zijn en kinderen hebben.
    Zijn nu 27 en 29, iets ouder.
    Weg gaan vind ik vooral in mijn eentje moeilijk, doe ik eigenlijk nog niet.
    Maar als we samen op pad gaan, komt toch veel op mij neer.
    Komt ook omdat mijn man al 3 jaar iets aan zijn knie heeft maar ze kunnen niets vinden! Hij heeft wel continu pijn.
    Morgen gaan ze zijn zenuwen verdoven, om andere dingen uit te sluiten. Als het wat anders is dan krijgt hij het stempel gehandicapt.
    Heel moeilijk dus.
    Maar naast mijn werk doe ik nu alles voor de kinderen.
    Hij probeert wel dingen te doen, maar voor mij is het veel werk...

18. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Wij hebben een plat dak bij de slaapkamers.
    Verschrikkelijk!
    De kinderen slapen pas net, 30 graden!
    Houden ze goed in de gaten hoor! Ze kunnen er ook goed tegen.
    We willen wel een airco, maar ik kan er zelf slecht tegen.
    Dus een grote twijfel hier.
    Misschien willen we rolluiken.

19. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Van de vriendengroep, zijn we de enige die een kind hebben. 28 en 30 jaar oud. We gaan vaak samen met zijn 3tjes weg. Als ik een vrije dag heb, ga ik meestal met Luke naar de stad. Of een rondje lopen.

Vlinder, heeft je man misschien niet een versleten kraakbeen? Dat kan ook wel heel erg veel pijn doen.

Vandaag verjaardag van Luke gevierd. Zijn 1e cakesmash gehad. Hij alles onder. Maar een verjaardag niet te vergeten. Veel cadeautjes gehad.

20. Triangel

Vlinder, hoe is het gegaan vandaag? Wanneer krijg je de uitslag?

Leuk Mandie, wanneer is hij officieel jarig (geweest)? Hoe dan ook, gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina