Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Lievemandie: gloeibougies vervangen wij altijd zelf. Ze kosten maar rond de 10 euro per stuk en je draait ze er zo in. In de volksmond heten ze ook wel gloeistiften. Als die dus slecht zijn zou ik zeker kijken voor een second opinion bij een andere garage want dan is deze prijs echt oplichting.

2. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ja maar deze zit zo vast dat het anders met de injector kapot gaat. Vriend heeft ook geprobeerd om die eruit te halen. Ik ga kijken in Duitsland. Want vorig jaar was de automatisch rem kapot gegaan tijdens de vakantie en het kostte maar €100 te vervangen.

3. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh wat een heerlijk weertje was het gisteren he en vandaag weer heeerlijk!!
    gisteren hele dag in de tuin gewerkt,was best wel moe en had geen zin meer om te koken,frietketel had ik geen frituurvet meer in,want die had ik ook al schoongemaakt,dus maar als verassing voor de kinderen naar de snackbar gefietst,dat vinden ze altijd heerlijk en doe ik niet vaak,vind het best prijzig,en bak meestal thuis patatjes.
    nu hadden ze een aanbieding,gezinspakket voor 7,95, dan krijg je 2 kleine patat( die krijgen we nog niet op)
    3 snacks,beker mayonaise en beker zuurvlees,nou het was wel echt heerlijk!
    vandaag komt zus en wilden even de stad in met haar en kinderen,even lekker paar uurtjes weg.
    daaarna blijven ze bij ons eten,gezellig.
    wat gaan jullie nog doen vandaag?

4. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik moet om 13 uur gaan werken. Ik zit nu met de kleine aan tafel te eten. Ik ga zo dadelijk trainen als het eten is gezakt. Mijn vriend gaat naar zijn moeder vanmiddag omdat ik tot 9 moet werken.

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hoi! Even aan paar dagen forum-loos geweest, veel last van mijn koppie gehad (dank je hormonen...)
    Wat een nare berichten lees ik! Lijkt me best moeilijk om dat een plaatsje te geven en het heeft invloed op zoveel delen van het leven... Kunnen jullie er met je man en familie goed over praten? @Triangel en @Krulpeterselie

@lievemandie balen zeg van die gloeistift, een second opinieonderzoek al dan niet in Duitsland lijkt me een goede tip.

Dit weekend hebben we fijn in de tuin gerommeld en een deel van de garage opgreruimd. Lekker genieten van het mooie weer! We moeten deze week wel nieuwe schoenen voor zoon halen en een nieuwe zonnebril. De babaybanz past echt niet meer.... Liefst zou ik een willen zonder hoofdband, want met of zonder hij trekt ze van zijn hoofd af. Ook kan hij een bril zonder band zelf opzetten. Iemand nog tips waar je goede kunt krijgen?

6. Triangel

Triangel Niet meer actief

Balen @lievemandie.. Als leek zou ik denken dat er wel een alternatieve manier moet zijn voor dit probleem oplossen toch? Hier de rekening van de APK binnen, 291 euro. Toch meer dan verwacht. Ze hebben wel een aantal dingen vervangen hoor, niet alleen APK.

Ik kan er gelukkig wel goed over praten @Lelie137. Hoezo heb je zo'n last van je hormonen?

Ik hoop dat jullie meer hebben genoten van het heerlijke weer dan ik. Sinds vannacht heb ik de buikgriep, overgeven, diarree, flinke koorts en een hoofd van uit elkaar dreunt oa door geen oog te hebben dichtgedaan.

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Triangel beterschap! Gaat het nu wat beter met je? Ook balen dat de rekening van de APK duurder uitviel.
    Ik heb last van de hormonen die ik neem. Van de Endometriose heb ik meer pijnklachten, doorboor had ik de Mirena en dat heeft een jaartje gewerkt. Nu met progesteron erbij, na 3 maanden die dosering verdubbeld. Pijn zo goed als weg maar in mijn hoofd heel labiel en neerslachtig. Dus... gestopt en weer een afspraak maken bij de gyn.

Vandaag nieuwe zomerschoenen voor zoon gekocht. Wel bij de gewone schoenenwinkel dus we waren 80 euro kwijt. Maar op de schoenen van Bristol en van Haren loopt hij minder goed.. valt meer en geeft soms pijn aan. Dus dan maar iets meer voor de nette schoenen en de goedkopere voor afwisseling erbij.
    Vandaag ook boodschappen besteld, morgen ophalen.
    73 euro voor:
    Melk (8), Chocomel (4) kaas (groot stuk), gerookte kipfilet, friet, frikandellen, glutenvrij ontbijt'granen' , maiswafels, koffiemelk, gezeefde tomaten (8 pakken), aardbeiensiroop, appelmoes, vla en yoghurt, koffiefilters, boterhamzakjes, tissues, keukenpapier, wcblokjes, Hondenkoekjes, walnoten, Rice crackers en 2 zakken chips van de aanbieding. Groente heb ik nog voldoende in voorraad, fruit en brood haal ik liever vers. Het was vooral voorraad aanvullen.

Ik heb een aantal dingen op MP en FBgroepen staan, maar het gaat helaas niet zo hard.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn niet zo heel erg van de chips, snoepjes en koek. Heb het weleens in huis maar doen er gewoon heel lang mee. Van de week hadden de jongens en ik nog pepernoten bij de thee s'middags :oops: Meestal weet ik ook wel wat op tafel te toveren als er visite komt. Verder is het gewoon nog erg op het geld letten met de laatste schulden betalen, een vakantie over een paar maanden en alle andere dingen maar vindt het niet erg hoor, heb niet het gevoel dat we iets tekort komen.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @lievemandie Balen van de auto. Ik heb er geen kaas van gegeten maar zou in ieder geval voor een second opinion gaan. Verder zoveel mogelijk besparen op de variabele lasten. Boodschappen, uitjes, kleding, cadeautjes etc.

@Lelie137 Bij ons op de afdeling liggen ook weleens dames met endometriose, zo heftig om te zien hoeveel pijn dat doen. Balen dat je zo labiel wordt van de hormonen, hopelijk ben je snel weer pijnvrij en is alles weer helder in je hoofd.
    Wat voor schoenen heb je gekocht, nog een specifiek merk? Gaat de verkoop inmiddels al beter?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Zaterdag had ik avonddienst, in de ochtend waren we bij mijn schoonmoeder. Nog even met de jongens naar de speeltuin geweest en ik was nog even naar de C&A daar geweest. Voor de jongens allebei een bodywarmer voor 7 euro p.s. en een shirtje voor de jongste voor 2.90 euro en voor de oudste een trui voor 3 euro. En ook nog een lente jas voor mij voor 19 euro. Zondag had onze oudste een renwedstrijd en s'middags zijn we lekker naar de camping geweest. Maandag en dinsdag had ik een dagdienst dan is het hier altijd gekkenhuis. Vandaag een avonddienst, vanochtend naar het tuincentrum geweest. Nieuwe planten, kussens en wat andere dingen gekocht voor ons balkon. Dat was nog van mijn verjaardagsgeld. Zometeen dus weer werken en dan weer lekker 4 dagen vrij. Druk druk dus.

11. Triangel

@Lelie137 Wat rot en moeilijk voor je. Heel lastig mee om te gaan lijkt me. Sterkte ermee.

@Elena22 Leuk, wat nieuwe aankleding voor op het balkon. Ziet er vast gezellig uit. En mooie koopjes voor kleding gedaan! Succes met werken.

Hier sinds vandaag weer aan het werk, ben weer beter!

12. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Lekkere koopjes weer elena!

Wat naar ook lelie met je gezondheid.

Hier vandaag een rondje schoenen gedaan. Voor mezelf nieuwe slippers. De oude van 6 euro en 5 jaar oud waren nu toch echt op. Dochter haar achoenen weer te klein. Dus nieuwe gekocht. Vanwege moeilijke voeten kan ik maarbij een winkel terecht. 90 euro lichter. Paar sandalen bij de scapino. Dat gaat vanwege de klittenbandjes wel goed (ze heeft een hoge wreef). Ook 25 euro. Voor de tweeling moeten er ook nog sandalen komen. En een zomerjas voor dochter. Nieuwe sokken voor dochter. Geld vliegt eruit dit seizoen.

Via facebook kwam ik hier in de buurt een bezorgdienst tegen en die komen vrijdag een groente en fruit pakket bezorgen. Ben heel benieuwd naar de hoeveelheden. De inhoud is:
    Aardbeien, pitloze druiven, ananas, frambozen, appels, peren, mandarijnen.
    Bospeen, prei, paprika, witlof, aardappels, champignons, tomaten en komkommer. 10,95 voor het fruit en 17,95 voor de groenten voor vier personen. Er gaat nog 10% van het totaal af omdat je twee paketten afneemt. Vond het op het eerste gezicht niet duur maar dat hangt natuurlijk van de hoeveelheden af.

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Elena22 Ik heb Bunnies voor mijn zoontje gekocht. Helaas geen uitverkoop meer, maar als de zomersale begint ga ik alvast een paar halen voor volgend jaar.
    Endometriose sucks, helaas.
    Wat snoepen betreft, wij zijn echte chips lovers! We zouden wel iedere dag een zak leeg kunnen eten... gelukkig doen we dat niet hoor, niet zo goed voor de lijn en voor de portemonnee ;)
    Fijn die koopjes! Nieuwe kleding is altijd fijn en al helemaal met kleine prijsjes.

@Triangel fijn dat je weer beter bent! Hoe bevalt het smartphone - loze leven?

@Krulpeterselie handig zeg een groente en fruit bezorgdienst! Laat je weten hoe het was?
    Bij ons in de buurt zijn verschillende boerderijen, we halen eieren, aardbeien, kersen, frambozen, aardappelen, asperges en prei bij de boer.

Vandaag is wasdag, zoon heeft vannacht een paar keer overgegeven en nu net ook nog wat. Is verder niet ziek, geen koorts, juist gewoon zichzelf. Hopelijk is het nu over...

14. Triangel

@Krulpeterselie Balen dat ze zulke lastige voeten heeft, duur idd! Maar hopelijk is die bezorgdienst wat, lekker al dat fruit!

@Lelie137 Ai, beterschap voor je zoon. Het bevalt me prima. Nu alleen nog twijfel wat ik met facebook ga doen..

Ik heb vandaag mn vrije dag en al lekker productief geweest. Beetje de kamers van de kinderen op orde gebracht.

Eefje00 vindt dit leuk.
  15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Oei dat doet even pijn in de portemonnee, hoe lang doet ze met zo'n paar schoenen gemiddeld? Ben benieuwd of de bezorgdienst bevalt :)

@Lelie137 Beterschap voor je zoontje en succes met de was.

@Triangel Wat is de reden dat je nog twijfelt over Facebook?

@Hier; Vandaag mijn vrije dag en ik ben niet vooruit te branden :oops: Ik heb net maar even een tosti gemaakt voor mij en de peuter van oude kaas, salami en de mr.Kitchens groentenspread. Echt zo lekker is dat. Daarna moet ik echt even wat in huis doen want wil straks met de peuter naar de kinderboerderij en als er nog tijd is een bakje koffie doen bij mijn moeder voor de oudste weer uit school is. Vanmiddag ook nog even naar de Coop voor wat kleine dingetjes. Vanavond eten we volkoren couscous met groententajine en chipolata worstjes van de grill.

16. Triangel

Haha, geniet je er dan ook echt van, zo langzaam aan doen? Ik kijk er vaak naar uit, alles in een chill tempo en niets moet, alles mag, maar uiteindelijk irriteer ik me er aan. Stom hè? Ritme is voor mij gewoon het best. En een beetje druk is ook altijd wel goed voor me. Die groentespread, is die ook gewoon lekker zo op een bruine boterham?

Ik twijfel omdat ik t gewoon leuk vind, al die profielen van mensen, de foto's die ze delen. En ik zit in veel leuke groepen. Maar ik zou gewoon graag dat ook de deur uit doen, het is zo veel reclame en onzin tussen de leuke dingen door, neemt tijd in beslag en soms het opgefokte gevoel dat het me geeft dat ik echt de meest niet-hippe leuke persoon ben die er bestaat met mn simpele leventje zonder hip huis, tuin, kleding, vakanties en weet-ik-veel.
    Ik ben echt geen type van vroeger was alles beter, ben nog veel te jong daarvoor, haha, maar jeetje, wat was msn'en, hyves ed leuk en gewoon, lekker simpel. Dat mis ik echt wel een beetje stiekem.

17. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hoi dames :),

Lang niet geschreven hier, druk druk.
    Wel alles terug gelezen.

@ endometriose, :( een vriendin van mij heeft het ook. Ze heeft ook veel pijn. Sterkte @Lelie137 .

@Triangel , ik twijfel ook over fb. Msn was echt leuk ja! Zo heb ik contact gekregen met mijn man ... Vroeger.... :p.

@ hier, vanmorgen weer een goede echo :). Bijna 10 weken. Goed gegroeid en buikje ( van de baby) al dicht zo blij.

Ook bezig met de verbouwing :).
    Openhaard eruit, nieuwe badkamer zit er morgen in en keuken word vandaag in gemeten. Morgen de vloer. Word super mooi :).
    Maar wel druk...

18. Triangel

Fijn dat het goed gaat met de baby in je buik @vlinder12345 en snap dat je druk bent nu ja!

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Meestal geniet ik er eventjes van. Even langzaam opstarten en daarna knallen. Heb inmiddels een boterkoek gebakken, alle afwas weg gewerkt, het toilet schoongemaakt. Een was gedraaid, een was afgehaald en ga zo alvast de groenten voorsnijden. We zijn uiteindelijk niet meer weg geweest naar mijn moeder en de kinderboerderij. Zoon is zo lief met de duplo aan het spelen en de regenboog dus wij rommelen nog wel aan tot we de oudste moeten halen.

Ik ben ook geen hip persoon hoor en woon al helemaal niet in een hip huis :roflmao: Ben zelf meer fan van Instagram (kan hier ook heel goed tweedehands kopen) maar gebruik Facebook vooral voor groepen en om contact te houden met mijn gastfamilie uit Amerika. Zou zelf de stap nog niet kunnen maken, eigenlijk best gek he.

20. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Succes met de drukte vlinder! En suoer zn goede echt, gefeliciteerd!

Elena: gemiddeld is het maar een tot 1,5 seizoen helaas dus een half jaar tot 8 maanden max. Ik koop wel altijd dichte schoenen zodat ze als het nog wel past ze ook door kunnen dragen.

Hou jullie op de hoogte van de inhoud van de pakketten. Zal als het lukt de hoeveelheden ook even wegen.

Deel Deze Pagina