Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier ook nog steeds facebook. Instagram heb ik gelinkt aan de zaak en daardoor dus geen persoonlijk profiel daar. Kom er daarom ook niet vaak. Als die advertenties van facebook nu eens weg konden zou al een stuk rustiger zijn. Alle groepen heb ik ontvolgd zodat dat ook niet nog eens in de tijdlijn staat. Geeft al super veel rust! Als ik behoefte aan een groep heb ga ik er heen en anders lees je er niks van.

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , lekker vrij :). Ik ga altijd piekeren als ik vrij ben.

De badkamer is af, zo mooi geworden. Dan heb ik wel een beetje een hip huis. Ook voor het eerst hoor.
    Vooral erg mooi/strak.
    Schoonmoeder moest alleen even oppassen zodat ik kon gaan kijken. Ze was weer flink aan het zeiken, heb mijn echo foto's niet laten zien. Lekker puh ;). Lekker kinderachtig haha...

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Haha! Toch fijn als het zo mooi is. Ik vind sommige dingen van mijn huis en interieur best leuk hoor, en misschien valt het zelfs wel onder hip, maar lang niet alles en dat is deels vanwege het geld en deels omdat het me gewoon ook niet zoveel scheelt.

4. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , we hebben er hard voor gespaard en het is ook echt nodig in het huis. 26 jaar in gerookt en niks vernieuwd. Wij zijn ook niet hip hoor, weinig inspiratie voor een leuk interieur. Zijn beide een ramp met muren en vloeren enzo combineren. Haha

5. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Nog een dingetje heb folder gehad voor moeders voor moeders. Twijfel of ik mee zou doen. Hebben jullie dat gedaan?
    Vrienden van ons beginnen deze maand met IVF, dus zou het dan graag voor hun willen doen. Maar ik twijfel zo, nu ook met de verhuizing enzo...

6. Triangel

Ik heb het gedaan, maar niet afgemaakt. Ik was echt de eerste weken gewoon ziek eigenlijk, zoveel overgeven. Ik kon het er gewoon niet bij hebben. I

7. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb het niet gedaan. De zwangerschap an sich kostte al genoeg energie lichamelijk en geestelijk.

Triangel. Wij zijn ook niet hip hoor. Ingerieur van ikea en marktplaats. Stoelen aan tafel waarvan het leer loslaat maar vind het prima zo. Man vaak vieze kleding en knoeiende lompe kinderen. Als ze groter zijn zoeken we wel een keer andere. Ook qua kleding enzo niet. Ik winkel nooit etc.

8. Triangel

Ja het is echt zonde om deze fase van kinderen nieuwe spullen te kopen! Sowieso is alles wat we kopen nu van materiaal wat tegen een stootje kan.

Beetje een domper hier, maar ik had het al wel verwacht. Mijn contract loopt af op de laatste schooldag, ergens in juli, en een nieuw contract wat ik wsl wel ga krijgen, zal dan wsl starten op de eerste schooldag van het nieuwe jaar. Daar zitten 6 weken tussen. Zoals het er nu naar uit ziet, dus bijna 1,5 maand geen salaris. Ik hoop dat het nog gaat veranderen, want ik weet wel dat iemand daarmee bezig is, maar ik vind het gewoon echt zuur dat er altijd wel wat lijkt te zijn waardoor het gewoon niet soepel gaat bij ons. We wilden dit jaar echt graag eens op vakantie. Maar nu die auto die tegen valt qua rekeningen, en nu dit ook erbij.. Pff. Ik heb ook geen idee hoe dit zit qua toeslagen. In feite ben je gewoon 1,5 maand werkeloos. Dus hoe dat gaat met kinderopvang en kot, moet ik nog uitzoeken. Ik wilde kdv gewoon door laten gaan als dat kan, 6 weken thuis zitten met de kinderen waarvan er een toe is aan school, zie ik echt niet zitten.

9. Triangel

Mijn smartphone staat te koop, levert wsl toch nog 75 euro nadat ie 1,5 jaar goed is gebruikt. Morgenavond komt er iemand voor. Er staan nog wat andere dingen te koop, maar die lopen nog niet zo.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Fijn dat alles zo mooi wordt :) Nee, ik heb niet meegedaan met MvM. Beide keren was ik zo ziek.

11. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Bah..ik krijg geen melding! Maar ik ben de laatste week zo moe en hard aan trainen en heb overal spierpijn. (Er moet 25 kg eraf.) ik merk dat ik beter in mijn vel zit en goed vooruit te branden ben.

Volgende week ben ik op vakantie. Dus zal niet veel reageren. Niet aankomende week maar de week daarop. Ik moet 4 dagen werken nog.

@vlinder12345 ik heb het niet gedaan. Ik voelde mij goed. Maar als je goed bijvoelt waarom niet. Misschien als ik dadelijk zwanger word dat ik het wel doe.

Mijn huis is ook 80% Ikea spullen. Stap voor stap gaan we wel spullen vernieuwen en iets voor plaatsen. Oude spullen gaan wss naar mijn moeder of naar mensen die het niet breed hebben.

Laatste keer heb ik mijn buurvrouw blij gemaakt met mijn dure schoenen. Ik heb mijn schoenenkast uit staan pluizen. Sommige hou ik en sommige verkoop ik op mp of geef aan mijn collega.

Ik ga binnenkort de zolder opruimen uitpluizen voor babykleding. Mijn beste vriendin gaat binnenkort voor haar 1e kindje dus best wel benieuwd!

12. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #2052 Krulpeterselie, 13 apr 2018
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
    Nou dames ik ga dit zeker vaker doen. Vanmorgen keurig een appje dat ze om 20:00 zouden komen. Dus net gevraagd of dat altijd zo was en dat is zo dus we kunnen dit blijven bestellen ondanks ons werk.

Er zit in:
    1 ananas
    1 bakje frambozen
    1 bak pitloze rode druiven
    8 mandarijnen
    4 grote appels
    5 peren
    3 bakjes aardbeien
    1 doosje champignons
    1 komkommer
    1 bos bospeen
    2,5 kilo aardappels
    500gr cherry tomaatjes
    3 hele dikke prei
    En er hoorden nog 3 paprika’s en witlof in maar die waren uitverkocht dus krijg ik de volgende keer.

Totale kosten 26 euro. Heb nog wat vragen gesteld en vanmorgen hebben ze het afgehaald op de veiling en alles is biologisch. De aardbeien kopen ze rechtstreeks van een boer hier in de buurt. Vind dit echt een blijvertje. Ik heb het lijstje ingevuld op ah.nl en daar zou het 35,40 kosten. Bij de plus 36,65. Wel met diverse producten in de aanbieding bij beide supermarkten en de niet biologische varianten en zonder de witlof omdat ik daar de hoeveelheden niet van weet.

Bijgevoegde bestanden:

bloemetje1, Elena22 en Triangel vinden dit leuk.
  13. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Dat is niet duur. Als ik tijd heb ga ik naar de markt. Anders bij de boer 15 km verderop. Ik ben laatst op de markt geweest. Lagen de frambozen in de zon. Ze kosten 1€ per bak. Als ik ze zou afnemen 3 voor 2,50. Jaaa daag. Was alle 3 bakjes bijna vol met schimmel. Zegt ze doodleuk zo’n bakje kost al 2,50. Als je geluk heb, heb je 1 bakje vol.

Biologische fruit vind ik altijd wel anders smaken. Ik koop ze ook meestal bij de boer rechtstreeks.

14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
  15. Triangel

@lievemandie Wil je dat niet liever zelf houden, nu jullie ook voor nummer 2 gaan?

@Krulpeterselie Ziet er echt goed uit!

De smartphone is verkocht, blij mee. Levert toch weer iets op.

16. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik heb me vrijdag opgegeven voor moeders voor moeders. Twijfel nog wel een beetje, ook omdat de communicatie stroef loopt.
    Belde vrijdag van 8 tot half 9 en kreeg steeds voicemail, terwijl er wel iemand moest zitten.
    Heb me vrijdag ochtend op de site opgegeven, en ook nog niet gebeld. Dus hoop dat ze morgen wat van zich laten horen...

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
  18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Hopelijk komt het allemaal beter op gang snel.

19. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @hier, mijn schoonzus zou vandaag komen helpen zodat we weer flink in het nieuwe huis konden schoonmaken. Is ze ziek van gisteren, is ook zwanger en veel last van haar lies. Wel jammer moest het ook via haar vriend horen. Nu kan ik weinig doen, want heb geen oppas :(.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel Super, weer wat verkocht. Nu kan je echt niet meer terug naar de smartphone. Echt stoere stap van je !

Deel Deze Pagina