Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Krulpeterselie , had gisteren fruit bij de plus gehaald. Wow was echt duur 2 peren bijna 1€, en 3 appels meer dan 1€. Echt duur.

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @hier, net een lekkage ontdekt. Wasmachine is zondag afgekoppeld in de berging, maar het kraantje drupte nog! Net een hele plas moeten opruimen, gelukkig aan het inpakken dus kwam er op tijd achter. Stond wel een koffer met kinderspullen van vroeger, schriftjes enzo waar ik nog geen afscheid van kan nemen. Nu maar even in de zon gelegd.
    Mijn was die ik vanmorgen met de hand heb gewassen was al droog.
    Hopen dat alles snel droog is.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik had 2 kg appels, een bak druiven, 500 gr aardbeien, 2 x een zak diepvriesfruit, 2 x kipdoner, 3 verse foccacia broodjes en 1 kaasbroodje, een pakje kipfilet (vleeswaar) en een pak luiers. Bij elkaar 29 euro nog wat.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier zitten ze naast de aldi en maakt het dus echt niets uit met elkaar. Het scheelt soms 5 cent op iets maar dat is dan bij een ander produkt weer duurder.

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Boodschappen worden echt duurder ja. Bij ons geen Lidl of Aldi in de buurt, ik ga voor bijna alles naar de Jumbo. De avocado kost nu 1.95 per stuk. PER STUK! :eek: vorig jaar nog 2 voor die prijs... melk is ook duurder geworsen. Eieren halen we bij de boer, 1.10 voor 10 stuks.

6. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh die verse foccacia is zo heerlijk!!! met die tomaatjes erop hmmmm

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Wat zouden jullie doen?

Kan een bbl opleiding doen, 24u werken en 1 dag school.
    Maar het is op 45 min afstand met ov.
    En verdien natuurlijk minder dan eerst met 32u.
    Maar, het is wel een baan voor een aantal jaar.
    Nu 12-24u en vanaf januari 24-32.
    Maar kon zelf aangeven hoeveel uur ik wilde.
    Financieel word dat krap, en komen ook hoop reiskosten bij.
    Netto is het dan net iets meer dan ik nu heb maar dan moet er nog reiskosten vanaf.
    32u gaat straks ook niet lukken, word teveel.
    Lijkt me niet dat de schooldag doorbetaald word.
    Krijg wel reiskosten vergoeding denk ik, maar dekt het niet volledig.

Dus ongeveer zelfde aan inkomsten als nu en dat redden we eigenlijk niet.
    En meer opvangkosten
    Maar wel weer een baan met toekomst.

8. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    In jouw situatie zeg ik van niet. Zeker als je er netto 0 mee opschiet door de opvang en dan ook nog reiskosten. Dan ga je er dus op achteruit in een situatie waarin al geld tekort is. En vier dagen werken, 1 dag naar school icm kinderen die meer zorg nodig hebben. Kunnen je kinderen het aan? Het is niet lullig bedoeld maar onze kinderen gaan ook vijf dagen en ik merk echt dat het een aanslag is op ze.
    Heb je het goed uitgerekend wat je van de belasting krijgt? In theorie zou je er werkend altijd op vooruit moeten gaan.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Nu heb ik een ziektewet uitkering, eerst werkte ik 32u.
    Nu zou ik 1062 netto krijgen en toen 1204.
    Maar nu dus 70% dus dat komt uit op 1000.
    Opvang ed zal dus aardig hetzelfde blijven als nu, want heb toch voor 32u nodig ivm schooldag.
    Situatie veranderd dus niet zoveel alleen reiskosten erbij.
    Wel extra reistijd en meer opvangen daardoor.

Anders moet ik alsnog opzoek naar een baan voor 32u.
    Man werkt onregelmatig wat voor de kids wel scheelt natuurlijk.
    Maar heb het wel altijd druk met afspraken, hoop zorg thuis voor hun en zelf zit ij ook niet goed in mn vel.

Maar, een baan vind ik ook niet zomaar.
    Dit is vastigheid voor jaren, wat ook wel heel fijn is.
    Als het financieel nou wat makkelijker was :(

10. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als je het niet trekt en weer in de ziekteweg beland, of je krijgt ontslag krijg je 70% van 1062 heh. Dan ga je nog meer naar beneden. Ik zou me verdiepen in dubbele kinderbijslag, kgb of pgb voor je kinderen. Is het in hun belang om te gaan werken? Hoe ga je alle artsenbezoeken etc regelen als je zoveel moet werken?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Dubbele kinderbijslag heb ik aangevraagd, maar is ook 'maar' 200 per kwartaal.
    Pgb geen recht op zover ik weet.

12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik zou het ook niet doen. Het toekomstperspectief is heel goed maar de weg er naar toe ga je waarschijnlijk niet redden. Financieel, alle zorg, opvang en hoe de kinderen op zoveel opvang reageren en daarbij wordt benzine steeds duurder.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Volgende week wilde ze graag kennismaken, ik ga er wel heen en dan kijken wat ze bieden..
    Als ze de studiedag uitbetalen is het haalbaar, anders niet.
    Extra zorg zullen de kids altijd nodig hebben.
    Maar vind het wel fijn om te werken.
    Dat zal dan ook 32u zijn, dus in die zin niet veel verschil.
    Oppas wilde bij haar ook met pictogrammen gaan werken om rust te geven voor hem.

Pgb ga ik me in verdiepen, maar denk niet dat we daar recht op hebben.

14. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Alledrie de kinderen hebben een rugzakje toch? Kom je voor alledrie in aanmerking voor dubbele kinderbijslag? Dan gaat het naar 200 per maand.
    Ik zou echt op die 1200 salaris uit willen komen of meer. Als je het dan niet trekt ga je naar hetzelfde niveau als nu. Anders ga je er nog eens 300 euro per maand op achteruit ten opzichte van nu.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    De jongste is nog te jong, die word in juni 3 maar denk niet dat we het voor hem kunnen krijgen.

Oudste word over 2 wk getest op een gedragsstoornis.

16. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik had geen meldingen gekregen...

Ik zou het echt niet weten @MamaChantal. Ik merk aan jou dat je graag wilt. Dat snap ik ook wel. Vind het ook wel heel belangrijk om te kijken naar wat jij wilt en in de toekomst wil doen. Maar hoe je het met je gezin moet doen, zou ik ook niet weten. Echt heel lastig.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Ja ik weet het ook nog even niet.
    Eerst het gesprek maar afwachten.
    En dan even kijken hoeveel ik kwijt ben aan reiskosten en extra opvang.

Man gaat misschien meer verdienen, die heeft een baan soort van aangeboden gekregen waarbij hij zelf zijn tijden kan bepalen. Maar is wel in amsterdam.
    Dat is ook echt een stuk vanaf hier (gouda) wat ook niet handig is.
    Hij zou dan met ov gaan.
    Stel dat we ooit geld over houden kan ik dan mn rijbewijs halen en met de auto naar het werk. Dat scheelt weer.
    Maar, voorlopig zit dat er nog niet in.

18. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gisteren een aardig bedrag bij de plaatselijke kweker uitgegeven, vandaag alle planten een plekje gegeven. De tuin ziet er weer heerlijk groen en fleurig uit!

Vandaag ook een deel rommel van zolder naar vuilniszak verhuisd. Gebruik ik niet, of ga ik niet gebruiken, of na 5 weken geen reactie op mp of fb? Dan hup de zak in.

19. Triangel

Goed bezig, lelie! Geeft zoveel rust hè.

Ik heb vakantie, dus de kids naar kdv en ik huis op orde maken, dingen regelen en uiteraard ook ontspannen. Nu de auto weer weggebracht voor een reparatie waardoor hij hopelijk beter gaat starten. Ik ben benieuwd...

20. Triangel

Ik ben gebeld door de garage, de startproblemen worden veroorzaakt door een kapotte nokkenastandwiel. Die moet vervangen worden, inclusief distributie kost dat ons 900 euro. Ik weet echt niet wat wijsheid is...

Deel Deze Pagina