Dat is idd geen bepaalde decadente en overdreven luxe levensstijl. Maar dat maakt het ook lastiger om dingen te verzinnen waarop je kunt besparen. Wij besparen op dezelfde dingen als jullie; geen vakanties, goedkope dagjes weg, goed opletten bij de boodschappen ed.
@Elena22 , wat balen meid! Wat is dat voor werk in de wijk?? Kraamzorg thuis of ouderenzorg? Ik had vanmiddag een goede echo!! 4 dagen vooruit gezet . Ik ben morgen 13 weken . Gaat heel snel!
@Elena22 wat een aso organisatie zeg! Zo ga je toch niet met je personeel om... geen wonder dat het slecht met ze gaat. Heb je al andere sollicitaties lopen? Kijk inderdaad even wat je met uren en loon wil en dan op zoek naar wat nieuws. Ik duim voor je dat ze je voorlopig vaste dagen en uren kunnen geven, en hopelijk in de buurt. @besparen: boodschappen, vakanties, uit eten, even de stad in (want dan blijft er vaak toch wat aan je handen kleven, of ergens iets drinken), auto gebruik, abbo van tv/internet/mobiel, energieverbruik in huis. @vlinder12345 gefeliciteerd!
Kramen bij gezinnen thuis. Ook heel leuk en ik hou nog steeds onwijs veel van mijn vak maar op dit moment ben ik op een punt dat het gewoon slecht te combineren valt met mijn eigen gezin.
Nee, ik heb op dit moment geen andere sollicitaties lopen. Ik ga sowieso weer in Amsterdam kramen (wij wonen in een gemeente ernaast) maar door de slechte verbinding van het ov heb ik gewoon veel reistijd, terwijl het ziekenhuis waar ik de afgelopen 2 jaar heb gewerkt nog net geen half uurtje fietsen is. Ik heb in ieder geval voor mei op mijn strepen gestaan. Ik heb al plannen en die ga ik gewoon niet afzeggen.
Hier ben ik weer even, 't zal me verbazen als sommigen me nog kennen, haha! Hopelijk gaat alles goed met jullie. Wij zijn erg druk bezig met emigreren, binnenkort nog één laatste keer heen en weer reizen voordat we voorgoed 'over' gaan. Ben wel blij dat het gedoe er -bijna- eindelijk op zit... Verder zijn we druk met meubels e.d verkopen omdat we deze niet gaan meenemen. Maar dat wil niet echt vlotten dus het zal me niet verbazen als een deel ervan gewoon weggegeven gaat worden, mocht er überhaupt iemand interesse in hebben (want: kringloopinterieur, haha).
Hoi hoi, ik kan me niet herinneren dat je mee praatte, sorry, haha. Of was dat met een ander account? Spannend hoor, emigreren. Wat is de reden ervan?
Hoi hoi! Wat leuk dat je je hier weleens meldt Ik was zo benieuwd hoe het met jullie ging. Gaan jullie emigreren naar het herkomst land van je man?
Wat spannend dat het al bijna zover is zeg!! Een hele grote stap lijkt het me om zo te gaan emigreren. Hopelijk gaat het jullie daar beter dan hier in Nederland.
Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Wij willen vanavond wat vlees op de bbq doen, nu nog even zoeken wat ik erbij kan maken. We moeten de komende 2 weken zoveel mogelijk van de voorraad eten, de centjes zijn bijna op... Man mopperde al maar Hey, als je plantjes koopt of kleren voor zoon dan kost dat geld ja... Op Mp is het zeer rustig dus niets op kunnen verdienen.
Pas op de koningsmarkt gestaan met kinderspul, in de tuin een boekenmarkt-weekend gehouden en zondag op de grote rommelmarkt gestaan, dat heeft weer aardig wat opgeleverd bij elkaar. We hadden nog heel veel over, dus ook maar weer een doos of 10 gevuld voor de kringloop (terres des hommels) en nog wat zakken naar de textiel bak. Ruimt lekker op zo. Geeft ook wel een goed gevoel om wat voor een ander te doen. Marktplaats loopt even niet zo, jammer. We willen nog een keer naar de markt, maar weet nog niet wanneer. Toch erg vermoeiend zo'n dag. Nu is de trampoline het aan het begeven.... En onze kinderen kunnen die niet missen. Struin al een tijdje marktplaats af maar of het is waardeloos/incompleet/kapot/oud of het is nog steeds erg duur. We willen graag een grotere dan we nu hebben (op zoek naar 3.66 m of groter, liefst die van 4.30 m.) Maar dan wel nog met zo'n vangnet, zonder vind ik maar eng.... Hele zoektocht, hoop er toch snel 1 te vinden voor een normale prijs.
Ja zeker aan het genieten van het lekkere weer ! Lekker in de nieuwe tuin (zijn net verhuisd ). Ook een beetje aan het druk maken. Ook wel tips nodig. Ik ben nu zwanger van de derde, maar schoonmoeder heeft gisteren heel duidelijk laten weten niet op 3 kinderen te willen gaan oppassen. Kwam even hard binnen. Omdat ze best vaak oppast ongeveer 2x per week. Ik kan de kinderen lastig weg brengen en heb ook aan mijn schoonmoeder moeten wennen. Ben ik gewend wilt ze niet meer. Werk nu 20 uur maar heel onregelmatig, kinderopvang zou heel duur voor ons zijn. Ga na de bevalling ouderschapsverlof opnemen en proberen 10 uur te gaan werken. Maar echt wat moet ik doen? Schoonmoeder veranderd ook met de dag van mening! Als ik een andere oppas geregeld heb, zegt ze die dag bijvoorbeeld ik kon ook oppassen hoor! Pffff... Iemand tips?
Vervelend, allereerst toch echt met schoonmoeder om de tafel om duidelijke afspraken te maken zodat zij maar ook jij weet waar je aan toe bent en waar je op kunt rekenen. Pas dan kun je verder om eventuele problemen op te gaan vangen. Heb je nog andere oppasopties in de buurt? Ouders, vrienden, broers/zussen? Misschien een flexibele gastouder? Of misschien kun je vastere tijden gaan werken IPV onregelmatig, of is dat niet mogelijk te bespreken met je werkgever?
Ze wilt niet meer op 3 kinderen passen, dus helemaal niet. Ze zei zelfs dat ze vroeger fulltime ging werken zodat ze niet bij de kinderen hoefde te zijn! Wist ik ook niet. Kom dingen te weten die ik nu niet echt erbij kan hebben . Had ik liever al bij mijn eerste zwangerschap willen weten. Ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik me nu een beetje voel. Ik werk in de zorg dus vaste dagen niet bespreekbaar. Ze mogen naast 1 vrije dag je gewoon indelen. Mijn moeder past 1 vaste dag op. En schoonzus de zaterdagen maar die krijgt ook een baby, dus zal ze ook niet meer oppassen. Nu haal ik echt van alles in mijn hoofd. Super gaan besparen, eigen dingen verkopen?
Is het geen idee dan om de kids op te splitsen? Dus dat schoonmoeder de 2 kinderen doet en jou moeder bijvoorbeeld de baby? Of andersom ofsoiets. Als 3 teveel is, betekend dat 2 dat nie is toch haha. Ik zou het eens proberen. Zal wel wat zijn met brengen en halen, maar dan heb je wel oppas. Of wie weet kan er iemand thuis oppassen en hoef jij maar 1x op en neer naar de andere oppas Succes!
@LolaBloem , mijn eigen moeder gaat wel op alledrie passen. Ze doet dat ook gewoon hier thuis . Super handig voelt ook goed. Voor schoonmoeder gaan we denk ik wat anders zoeken. Ze heeft grote voorkeur enzo op wie ze gaat passen. Wilt ze ook allemaal meenemen naar haar huis. Wat ik al eigenlijk met 2 niet zag zitten. Met de baby helemaal niet. Sorry voor mijn verhaal weer. Pfff... Haha. Waar je je druk om kan maken.
@vlinder12345 ik zou toch naar een opvang of gastouder gaan kijken. Die van mij is redelijk flexibel, ik heb 3 vaste dagen waarop ik werk en als ik een keer extra moet en ze heeft die dag plek dan kan datm ik moet mijn rooster een maand van te voren doorgeven. En ja het is duur... maar opa en oma als oppas is ook niet alles daar kom je nu wel achter.
@Lelie137 , ik was er al achter gekomen. Maar gisteren werd het even heel duidelijk gezegd. Misschien maar beter als schoonouders niet meer gaan oppassen. Ze bemoeide zich ook wel erg veel met de opvoeding en ons huis. Gewoon meubels verschuiven enzo...
@vlinder12345 En dit is dus waarom ik geen ouders of schoonouders of familie structureel als oppas wil. Soms kun je er ineens niet meer van op aan en dat geeft gelijk gezeik. Ik snap het persoonlijk ook wel van je schoonmoeders kant, 2 is toch echt anders dan 3, dat zul je straks zelf ook wel merken. Ik denk ook dat het best wel luxe is dat je ouders bij jou thuis oppassen, dus misschien niet handig om dat te vergelijken. Daarom zou ik dus op zoek gaan naar een externe partij of stoppen met werken of een flexpool ingaan op basis van 0/4/8 uren of zo en dat je dan zelf je kunt inschrijven op diensten.