Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , ik weet dat het luxe is dat schoonmoeder op past. Maar wat ik ook al x eerder schreef is dat als we een ander regelen ze dan soort van boos is.

We gaan nu weer in gesprek met gastouder bureau, de onzekerheid van wel/niet oppas hebben vind ik ook niet fijn.

Dacht misschien te gaan solliciteren bij kdv. Zodat ik misschien 1 dag van 10 uur kan gaan werken.

2. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ze heeft nu geen reden om boos te zijn, dat zou ik dan ook zo tegen haar zeggen. Dat ze zelf heeft aangegeven te willen stoppen. Groot gelijk dat je weer in gesprek gaat.

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Wat een lastige situatie zeg.
    Als ik weer ga werken zoek ik een gastouder aan huis. Dit is met 3 kinderen volgens mij nog de voordeligste optie.

Mijn ouders en schoonouders wonen niet in de buurt dus oppassen is nooit aan de orde geweest. In geval van nood springen mijn ouders wel in de auto trouwens. Als vriend in het buitenland is en ik moet s avonds werken en heb geen oppas bijvoorbeeld. 90km rijden en ze zijn achter in de 60. Nu gaan de kinderen nog wel eens in de vakantie logeren maar met drie zou ik dat zelf niet fijn meer vinden. Dan splitsen we het over beide opa's en oma's of blijft er één thuis bijvoorbeeld.

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

En inderdaad, ze heeft het zelf aangegeven dus jij zoekt een oplossing. Mag ze niet kwaad over worden.

5. Triangel

Wij hebben ook drie kids op de opvang, gastouder aan huis ook wel eens overwogen maar dan heb je niet meer dat voordeel dat je zelf af en toe eens een dag vrij kunt hebben en thuis kunt lummelen met kids op de opvang. Maar goed, ik vind de opvang prima te betalen, maar wij hebben dan ook geen enorm inkomen.

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Als ik ga werken moet er een goed inkomen tegenover staan. Met een gemiddeld inkomen betaal ik bij 1000 euro opvangkosten 600 euro zelf. Dan werk ik 3 dagen en heb ik ze twee dagen in de opvang. (1 dagopvang en 1 BSO)
    Als ik dan netto eens 900 euro inclusief reiskosten verdien, blijft er weinig over. 20 euro verhouden aan een dag werken vind ik zonde van mijn tijd, tijd die ik met de kinderen had kunnen doorbrengen.
    Dat is de situatie met twee kinderen. Met drie in de opvang heb ik het nog niet uit durven rekenen. Misschien iets meer toeslag maar netto zal ik er ws nog minder aan overhouden.

Begrijp me niet verkeerd... Als ik een baan vind op niveau en dus meer kan gaan verdienen, ga ik zeker weer aan het werk. Maar feit is dat vriend goed verdient en je dat terug ziet in de lage k.o.t.

7. Triangel

Ah oké. Ik was eerst tbm en nu dus parttime werkend en ondanks dat we er misschien financieel niet enorm op vooruit zijn gegaan, vind ik wel dat ik in veel andere opzichten vooruit ben gegaan. Ik werk weer aan mijn eigen ontwikkeling en de opvang is uiteindelijk tijdelijk. Daarnaast doet het me goed om met andere dingen dan alleen kids en huishouden bezig te zijn, dus dat maakt dat het voor mij als nog voelt als er flink op vooruit zijn gegaan.

marina kl en Eva2011 vinden dit leuk.
  8. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Het word denk ik gastouder bij ons thuis. Ik wil mijn kinderen niet op de opvang hebben als ik zelf thuis ben. Vind het fijn om ze thuis te hebben.
    Maar dat ligt aan mij hoor.

Wij moeten ook veel betalen voor opvang, dus twijfel wel over hoeveel werken. Maar weer een keer uit zoeken kan geen kwaad.

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik heb net even gekeken naar de kosten van een gastouder aan huis. Dit zal rond de 350 netto zijn in ons geval. (Met drie kinderen waarvan twee alleen na school)

Dus net iets duurder dan onze huidige situatie met 1 in de dagopvang en 1 op de BSO. Valt me heel erg mee.

10. Triangel

Ja vanaf drie kids is gastouder opvang aan huis geeneens veel duurder. Maar er één vinden die én bevalt én beschikbaar is op de dagen die je wilt, lijkt me best een zoektocht eigenlijk.

11. Triangel

Nouja, het klinkt nu net alsof ik ze liever uit dan thuis heb, maar het is gewoon heel prettig om eens je handen vrij te hebben voor een grote klus, ik kom daar normaal gesproken echt niet aan toe.

vlinder12345 vindt dit leuk.
  12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Logisch hoor. Met een tweeling is alles heel anders. Ik genoet daar ook van en kom dan aan do gen toe doe normaal blijven liggen. Met drie kleintjes en als je alles alleen moet doen is het gewoon moeilijk om groteboodschappen, de was oid te doen.
    Vanwege het constante factor hebben wij voor een kdv gekozen. De gastouder had toch regelmatig vakantie of was ziek als wij juist opvang nodig hebben.

Triangel vindt dit leuk.
  13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier is het erg druk in de zaak door het mooie weer dus niet zoveel op zp te vinden. Besparen gaat op dezelfde voet door. Spaarrekening is weer van de nul af gelukkig. Na de aanschaf van de andere auto was die helemaal leeg en dan stress ik weer een tijdje dat er niks kapot gaat oid.

14. Triangel

Ik dacht al zoiets ja. ;) Maar mooi, want dat betekent dat het goed gaat, toch, haha. :D Bevalt de andere auto nog steeds? Hier ligt de rekening van de reparatie te wachten.

15. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ja gelukkig wel. Het is hard werken maar het resultaat van al die jaren ploeteren wordt langzaam steeds beter zichtbaar!! De auto rijdt heerlijk en goedkoop. Tenzij we naar onze ouders gaan (160 km totaal) rijden we twee weken met een tank van 15-17 euro. Met de oude auto ging er iedere 1,5 tot twee weken 65 euro in. Dit is nog eens co2 neutraal ook zeggen ze. Hopenlijk is het bij jullie nu ook klaar. Zo rot die autokosten.

16. Triangel

Dat klinkt goed zeg! Maakt het ook nog uit voor de auto en onderhoud ed of je auto op benzine/diesel of dat spul rijdt? En zijn zulke auto's ook duurder in aanschaf dan andere benzine auto's?

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb gewerkt afgelopen dagen. Zondag wel lekker op de camping, ook ivm verjaardag van schoonmoeder. Ben wel alle dagen op de fiets gegaan naar het werk, nog wat vitamine D meepakken :) Wij zitten in hetzelfde schuitje. Zoveel mogelijk besparen en voorraad eten. Wat heb je uiteindelijk bij de bbq gemaakt? Hier meestal frietjes uit de Actifry, gebakken aardappels, rauwkost, sla en/of (afbak) stokbrood.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Wat balen weer de hele situatie met je schoonmoeder. Ik zou haar niet meer laten oppassen en op zoek gaan naar een andere opvang. Meubels verplaatsen in mijn huis zou ik trouwens absoluut niet van gediend zijn.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Wat fijn dat de zaken zo goed gaan en de auto zo goedkoop is! Het is jullie echt gegund.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; net als @Lelie137 moeten wij ook besparen en flink opletten. De 15e komt hier voor het eerst weer inkomen binnen dus tot dan moeten we het uitzingen. Afgelopen dagen gefietst naar het werk om kosten van het ov te besparen. Verder gewoon rustig aan. Nu ik minder werk kan ik ook weer meer zelf maken. Morgen een brood bakken. Ik heb 2 weken geleden de hond voor het eerst zelf getrimd, was een flinke klus (2.5 uur) maar op jaarbasis bespaard ons dit 285 euro (na een eenmalige investering van 40 euro). Vandaag heeft mijn man de oudste zijn haar gedaan. Deze maand worden er meerdere kleine schulden volledig afbetaald dus dat is weer erg fijn. Ik ben dus minder gaan werken. Van 24 naar 18 uur per week. We laten het flexibele opvang contract omzetten naar een vast contract en daardoor gaan we er dan netto maar 80 euro op achteruit per maand maar heb ik wel veel meer tijd en rust voor de jongens en het huishouden.

Bezige bij vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina