Komt wel weer goed, we vechten al jaren ons er doorheen maar ik ben zo toe aan een break van al het financiele gezeur. Voor eens ook een gevulde spaarrekening enzo.
Erg vervelend voor je, die onzekerheid telkens doet echt wat met een mens. Hopelijk valt het mee en is het een kortdurende dip en krijg je alsnog gewoon uitbetaalt. Gisteren telefoon gehad, na op gesprek te zijn geweest op een sollicitatie kreeg ik te horen dat de keuze op mij is gevallen. Ben er een beetje beduusd van eerlijk gezegd. Ik ben al zo lang niet aan het werk (9 jaar) en het voelt nu dan wel heel vreemd om weer te gaan beginnen. De kinderen zijn er ook helemaal niet blij mee , ik ben altijd bij hun thuis geweest en dat gaat nu dus veranderen en daar zien ze erg tegenop. Zo erg (tot huilens toe alleen maar omdat ik op gesprek mocht) dat ik ze nu nog maar niet heb verteld dat ik daadwerkelijk ga werken... Hierdoor kunnen man en ik er in hun bijzijn ook niet over praten en daardoor lijkt het niet echt Zelf vinden we het wel heel erg fijn natuurlijk (al wordt het een hoop geregel voor thuis om alles te draaien) maar financieel is het wel fijn om wat extra te hebben nadat mijn man al die jaren alleen heeft gewerkt. Dan is het toch wat ruimer.
Wat goed @meintje ! Wat ga je doen? Tuurlijk moeten de kinderen wennen, maar dat went ook wel weer denk ik . Maar begrijp je gevoel hoor!
Ik ga voor 15-20 uur in een leuke en goede bakkerij werken. Zal inderdaad wennen zijn, voor allemaal.
@meintje Gefeliciteerd, wat leuk voor je. Jammer dat ze zo reageren, hopelijk bevalt het ze straks goed. Hoe ga je de opvang regelen?
Wij zijn vandaag naar een gewone, simpele speeltuin in een andere woonplaats geweest. De kinderen vonden het super, weer allemaal andere toestellen in hun ogen, terwijl wij goed de overeenkomsten zagen. Vanavond gaan we uit eten in een pannenkoekenrestaurant, we hebben nog dinercadeau bonnen liggen.
Dankjewel voor de felicitaties! Meestal zal ik in dagdelen moeten werken, als dat de ochtend is dan brengt mijn man de kinderen naar school en moeten ze tussen de middag overblijven. Ik kan ze dan na school ophalen. Als ik in de middag moet werken kunnen ze thuis eten en als ik ze dan wegbrengen meteen doorrijden. Dan heb ik na school wel hulp nodig, mijn ouders willen ze graag opvangen en ander soms mijn schoonouders. Ook kan mijn man flexibel werken en ze ophalen na school. Hij moet dan wel thuis werken of in de avond als de kinderen op bed liggen... Dit is globaal het idee...... Koopavond doet een weekendkracht, op zaterdag moet ik soms werken (roulatie) dus 1 keer in de 3/4 weken. Maar dan is mijn man gewoon thuis....
Doen wij ook weleens, de jongens vinden dat erg leuk en soms net wat praktischer dan naar de boerderij. Veel plezier vanavond!
@Hier; Morgen krijgen we een nieuwe buffetkast (tweedehands van mijn moeder geweest). Echt een hele mooie Ben er zo blij mee. Vandaag ben ik dus de hele keuken aan het opruimen, schoonmaken, uitzoeken, opnieuw inrichten etc. Verder veel wassen tussendoor. Lekker druk dus in huis. Jongens helpen me zo nu en dan en tussendoor zijn ze lekker aan het spelen.
Hier zijn we vanochtend naar de winkels gefietst. Na wat aanmoediging ging dochter dan eindelijk zonder zijwieltjes. (Ze is over drie weken 6 jaar). Als beloning een ijsje gegeten. Kosten 4 euro. Daarna met de auto even naar de haven daar was opa ook om het eea te klussen. Dus rustig dagje vandaag.
Oh wat fijn dat je het zonder bso of iets kunt regelen. Voor de kinderen ook misschien beter als ze het zo erg vinden dat jij gaat werken? Of zou bso of opa en oma weinig verschil maken?
Jeee, de nieuwe kast staat. Gisteravond tot 22.30 uur bezig geweest en toen ben ik ermee gestopt. Nog niet helemaal klaar maar ik ga er straks mee verder. Ik moet nog een klein beetje afwas doen (de espresso kopjes ed die we alleen voor visite gebruiken), nog wat laatste dingen uitzoeken en opbergen en de muur verven. Oh en dan natuurlijk nog een keer dweilen. Ben er erg blij mee. Zal er straks wel even een foto van maken en hier plaatsen. Oh en ik moet nog een plek voor de magnetron bedenken, ik wil best zonder maar mijn man niet haha.
fijne moederdag meiden,zal strakjes ook weer een verslagje sturen ben zoooo druk aan het werk iedere dag. tot strakjes!!
@Elena22 wat een ellende met je werkgever zeg! Je was eerder toch bezig met sollicitaties, hoe gaat het daarmee? Het is dat je aan de andere kant van het land woont anders had je bij ons kunnen solliciteren. Wel fijn dat je je hebt kunnen uitleven met je nieuwe buffetkast!