Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Pff de autokaart is stuk aan het gaan. De auto herkend de kaart vaak niet en zonder start hij niet. Kosten nieuwe kaart 177 euro :eek: Ga morgen 100 euro aanbetalen, dan gaan ze hem bestellen. Baal wel echt als een stekker. Al zo zo zo veel geld in de auto gestoken. Eerlijk gezegd wordt ik er een beetje moedeloos van.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Disney was echt ontzettend leuk! Qua kosten hebben we het goed in de hand weten te houden maar het blijft er altijd inhakken. Totale kosten voor deze drie dagen inc alles (verblijf, tickets park, ontbijt, lunch, diner, snacks en souvenirs) zijn 1145 euro. Nu de broekriem weer super strak, ook door de auto weer :|. Ik ga even een weekmenu plannen. Vandaag eten we in ieder geval zilvervliesrijst (van de voedselbank) met kip en gewokte groenten, oa paprika, witte kool, sperzieboontjes en ui. Alles dus uit vriezer/voorraad.

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Wat is een autokaart? Balen dat je zoveel kosten hebt joh.

Dat klinkt als een prima prijs, maar inderdaad, je merkt het als nog wel.

Ik doe mee wbt broekriem. Heb niet super veel meer tot einde van de maand. ;) Vanavond boodschappen doen, wil wel die potjes groente en fruit uit de bonus even flink inslaan, dus misschien wat over budget, maar ja, die dingen zijn wel echt handig en gebruiken we sowieso.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Herkenbaar hoor hier ook niet veel meer over tot einde van de maand. Gelukkig zijn we creatief in de keuken. Net bij de Lidl paar kleine boodschapjes gedaan. Zal zo even de bon erbij pakken.

Een autokaart is een speciale kaart die wordt gelezen door de auto en dan kan je de auto starten en stoppen. Zonder kan je niet rijden. Eigenlijk een automatische sleutel in de vorm van een kaart.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Bij de Lidl net gehaald;

2 x 1l volle melk 1.58
    2 herenboxers 2.00
    2 koffiebroodjes 1.10
    1 kg perziken 1.29

Bij de AH had ik nog twee pakjes knoopbatterijen gehaald totaal 13.98. Hoopte hiermee de autokaart te maken maar helaas. Ga proberen of ik het dichte pakje kan retourneren.

6. Triangel

Oh wat rot joh. Balen...

AH hier doet nooit moeilijk over retouren. Dus lukt vast.

Ik ben de 19e, de dag dat onze financiële maand afloopt, ook nog eens jarig. Gelukkig vieren we het weekend er op, in de nieuwe financiële maand. Dus de boodschappen kosten gaan iig dan bij die maand meetellen. Man moet ook nog studieboeken kopen. Tggg. Altijd wat. ;)

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier is het ook een dure maand. Deze maand is als het goed is de auto klaar. Heeft super lang geduurd. Totale kosten €7000 euro inclusief de BTW. We hebben daarvoor dus een nieuwe recente diesel motor plus alles spullen die daarbij horen. Deze motor heeft andere techniek dus er zit oa een nieuwe dsg automaat in, turbo, vliegwiel, nieuwe kabelboom, koppeling etc. Een nieuw onderstel en de achterruitenwisser is ook weer gemaakt. Bij de garage in ons dorp had deze prijs nog ongeveer 2500-3000 euro hoger gelegen. Dus dit is in verhouding nog goedkoop. Haas een nieuwe auto voor €7000 euro kunnen we niet vinden. We moeten er perse eentje hebben met drie stoelen achterin vanwege de kinderzitjes.

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en het erg leuk hebben gehad!
    ben benieuwd naar je verhaal over de reis!:)

9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Sorry dat ik inbreek hier, maar ik ben geen actieve schrijver maar vooral meelezer. :) De kaart van de auto kun je laten repareren en dat kost veeeel minder dan een nieuwe! Je moet dan de kaart opsturen en een paar dagen later heb je de kaart gerepareerd weer terug. Dit hebben wij met beide kaarten gedaan die kapot gingen, kost 45 euro. Als het echt heel erg kapot is dan is een nieuwe kaart daar ook weer goedkoper. https://www.reparatiewinkel.nl/autosleutel-reparatie/

Edit: geen idee waar je woont, maar je kunt het ook zelf brengen in Ede

mamadeliefste vindt dit leuk.
  10. Triangel

Pfoe, wat een kosten Krulpeterselie. Echt veel. Wij hebben qua auto natuurlijk hetzelfde verhaal. Ik vind een Touran wel echt één van de mooiere auto's die 3 kinderstoelen kunnen hebben op de achterbank, maar duur, dus dat wordt m niet voor ons. Een peugeot 307 sw heeft ook 3 losse stoelen op achterbank, maar heb het idee dat dat niet echt enorm degelijke auto's zijn, dus die slaan we over. Een Renault scenic, en dan bedoel ik niet dat alleroudste (lelijkste:) model en ook niet super nieuw, maar gewoon er tussen in, haha, heeft ook 3 stoelen als achterbank. Daar willen wij tzt wel een proefrit inmaken en uiteraard even testen of dat echt gaat, 3 stoelen. Wij hebben natuurlijk ook echt 3 stoelen en niet een groep 2/3 stoel voorlopig. Oudste zit nog zeker wel een jaar in groep 1 en de tweeling nog wel een maand of 3 in de mai cosi voor ze overgaan naar groep 1. Krijg je met van die ukkies. :p

We hebben momenteel een golf 4 uit 2000 of 2001, weet even niet meer. Maar daar hebben we echt amper kosten aan gehad en doet het prima, wel jammer dat hij gewoon echt te klein is. Anders hadden we er nog wel langer in rond gereden, prima bakkie.

11. Triangel

Schrijf trouwens gerust mee, Missle.

12. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oeps zie nu pas je verhaal:D

13. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    Wat fijn dat jullie zo hebben genoten van de vakantie elena!
    jeetje jullie hebben echt veel pech met de auto,en ook voor jullie krul,wat een kosten:eek:
    de koffiebroodjes bij de lidl zijn erg lekker he,ik neem ze vaak als visite komt.
    leuk triangel binnenkort jarig:) ga je veel lekkers maken voor je feest?

14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Balen dames van de extra kosten!

@Triangel , wat voor studieboeken zoek je? Jammer altijd die extra kosten.

Ik ben flink aan de opruim thuis.
    Heeft meerdere redenen.
    Ben de zooi zat en het kriebelt voor een derde. Maar mijn man vind dat onzin en durft het niet aan.
    En dat vind ik weer onzin natuurlijk.
    Dus ik dacht als ik gewoon veel opruim in huis en veel dingen makkelijker maak, dan draait misschien wel bij. haha.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie ; Jemig wat een kosten! Hopelijk heb je er nu heeeeeel lang geen kosten meer aan zeg.

@missle ; Opsturen is geen optie daar mijn man morgen gewoon weer moet werken. We hebben nu een adresje gevonden hier een half uurtje rijden vandaan. Hopen dat die het kan maken, anders kan ik alsnog vanmiddag een nieuwe kaart bestellen.

@Triangel ; Wij hebben een Renault Scenic. Inderdaad het tussen model. Superfijne auto! Heerlijk ruim en mijn man heeft nog een beetje gekozen voor de "sexy" uitvoering met panorama dak enzo. Toevallig afgelopen zaterdag drie stoeltjes erin gehad op de achterbank, ging prima.

@bloemetje1 ; De vele kosten aan de auto zijn ook omdat mijn man zoveel moet rijden. 500 km per week voor woon en werk verkeer en dan nog wat we eventueel privé rijden. Zowel mijn broer als mijn zwager wonen beide heel ver en als we dan een verjaardag hebben komt daar dus nog eens 150 km in een week bij op.

@vlinder12345 ; Lekker opruimen. Hopelijk komen jij en je man eruit wat betreft een derde kindje.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 ; Hierbij mijn uitgebreide Disney verhaal :)

Zondag hadden we alles ingepakt, opgeruimd en het hele huis schoon gemaakt. Planning was lekker op tijd naar bed zodat we om 5.00 uur konden rijden. Helaas lag mijn man non stop te spoken en was hij om 1.30 uur nog wakker. Uiteindelijk is hij in de huiskamer gaan liggen (koeler dan de slaapkamer). Om niet al teveel tijd te verliezen heb ik hem alsnog om kwart voor 6 wakker gemaakt en om half 7 zaten we allemaal goed en wel in de auto. Het was maandag natuurlijk tweede pinksterdag en daardoor lekker rustig op de weg, konden goed doorrijden en daardoor wat verloren tijd inhalen. Onze eerste stop was pas voorbij Brussel. Supergoedkope benzine! Wel slechte wegen vol gaten enzo :eek:. Uiteindelijk waren we even voor 12 uur bij Davey Crockett Ranch, was nog even zoeken. Franse wegen zijn mega onduidelijk en ze sluiten naar gelieve de afslag af. Maar goed gevonden en alle tickets ed gehad. Daarna gelijk doorgereden naar Disneyland. Paar uur rond gelopen, wat attracties gepakt en een show van Mickey en vrienden. Kwamen nog een klasgenootje van onze oudste tegen. Uiteindelijk zijn we rond 18 uur weer naar de Ranch gegaan. Waren behoorlijk gaar van de reis en de indrukken. Lekker gegeten in het restaurant op de ranch (zat bij de reis inbegrepen), jongens nog even gespeeld in de speeltuin en daarna lekker naar bed gegaan. Dinsdag hebben we echt mega slecht weer gehad :eek: Volgens een dame van het park het slechtst wat ze in 6 maanden hebben gehad. Veel regen (enorm hard!), hagel en wind. Was behoorlijk afzien maar tussen de buien door nog wel veel van het park gezien. In de middag zijn we nog een vallei ingereden en hebben we boodschappen gedaan bij een Franse supermarkt. Dinsdag hebben we heerlijk in het park gedineerd. We wouden blijven tot de vuurwerk show maar rond 21 uur waren de jongens compleet uitgeblust (jongste had ook maar 5 minuten geslapen) en de parade was ook al afgeblazen door alle thunder alerts en het was daardoor niet zeker of het vuurwerk wel doorging dus we zijn uiteindelijk maar terug gegaan naar het huisje. Woensdagochtend vroeg alles ingepakt en daarna weer op tijd naar het park gegaan. Nog een fijne dag gehad en souvenirs gekocht en wij zijn uiteindelijk rond 16 uur gaan rijden. Eerder als gepland maar de jongens waren wederom uitgeblust. We hebben s'avonds gelijk de hond opgehaald bij schoonouders en waren rond middernacht thuis. Gisteren alles opgeruimd en alle was weg gewerkt. Hebben echt een hele leuke tijd gehad. We willen volgens jaar weer :) Voor nu te weinig tijd gehad en de vele indrukken waren ook erg veel voor de jongens. We hopen dan een week te gaan en ook nog wat van de omgeving te verkennen.

Triangel vindt dit leuk.
  17. Triangel

@bloemetje1 ik maak niet zoveel zelf hoor. Taart bij hema vaak. Zelf maken ben ik niet zo goed en hema is niet enorm duur, maar wel lekker!

@vlinder12345 mijn man zit in de accountancy. Hij krijgt de kosten vergoed hoor maar nog wel eerst zelf voorschieten natuurlijk.
    Spannend, hopelijk kom je er samen met je man uit.

@Elena22 dankje! Het lijkt mij ook echt een prettige auto.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 ; Qua souvenirs hebben we het nog een beetje beschaafd geprobeerd te houden. Voor mijn man en onze oudste een Star Wars tshirt. Voor de jongste een pyjama van Star Wars. Ik had een koffiemok van Stitch. We hadden een grote Stitch knuffel. Jongste had zachte Toy Story figuren en voor de jongens samen een mr.Potatohead die je zelf kon samenstellen. En een ding wat lichtgeeft enzo voor de 25e Disney verjaardag. Oh en nog twee koelkast magneten, een voor ons en een voor schoonmoeder. En voor onszelf nog twee ingelijste foto's van onze ontmoeting met Mickey.

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    Leuk elena je verhaal te lezen!! jullie hebben echt genoten super!
    hoe was het met de diertjes gegaan? ook alles goed?
    hier strakjes met de kat weer naar de dokter pootjes zijn nog niet goed en ze moest zowiezo vandaag op controle,en medicijn houd ze niet binnen ze spuugt het gewoon uit! verder eet ze goed en is springlevend:D

20. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    en nu snel op de fiets gaan werken doeiii:)

Deel Deze Pagina